Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sesongens beste episode. Og den minst voldelige.

 

Spørs om Jax sin skjebne i serien blir avgjort på det møtet mellom de andre presidentene. Det å drepe et annet medlem ender vel i at man blir drept selv?

 

Nei, det ender med en vote, også en "depatch". Skjedde med Clay og det vil antageligvis skje med Jax. Clay mistet patchen for å forråde klubben og for å ha drept faren hans som på tiden også var medlem.

Lenke til kommentar

Ja, men hadde de ikke en "mayhem"-vote også, som gjorde at det var lov å drepe han? Mulig jeg husker feil.

 

Og siden dette er en konflikt som går over to charters vil jeg anta at ingen fra Indien Hills eller SAMCRO kan får lov til å stemme, og da ser det mørkt ut for Jax.

 

"He goes to the garage to await his fate. The vote has to be unanimous for him to lose his patch. It is. Jax calls for pros and cons on "The Mayhem," bound up and dragged behind a motorcycle. Chibs isn't buying the "for the good of the club" B.S.

 

Jax calls for the vote and starts with a "yay." Chibs, Tig (after a lot of thought), Happy (David Labrava), Phil, Juice all vote "yay." Bobby says no. Clay lives. Chibs goes to get Clay but Jax rushes in front of him and knocks Clay to the ground. Out in front of the garage, for Gemma, Chuckie and Unser and the whole club to see, Jax beats on him until Chibs pulls him off."

 

og fra episoden da Clay ble drept:

 

""What happens now, Prez?" Clay asks, not resisting. "We settle with the Irish," Jax says, full of meaning. Clay mentions the three dead bodies and guesses their plan for him, saying if it was his problem, he'd stage a fight. "I guess you had another vote I wasn't privy to," Clay says. "Yea, we did. This time it was unanimous," Jax says."

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jepp, men siden som nevnt ovenfor her, så handler det om en konflikt mellom 2 chartere. Jeg tror det skal løses dem imellom, men hadde ellers vært kult om de dro inn en del "Nomades" for å håndtere det isteden ettersom både Samcro og Indian Hills kan ha tette bånd med eventuelt andre chartere.

 

sons_of_anarchy_opie_by_shamefhc-d2yv099

 

R.I.P Opie. Bildet fordi fengselet minte meg på at han ble drept der.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Likte ikke at Jax drepte Unser...

 

Slik jeg forsto det så er alle presidentene (og Jax) enige om at han må dø, men tydeligvis så har Jax lyst å gå ut på sin måte. Den regelen han refererte til tenke jeg først på den regelen om at ingen svarte skulle få være med, eller selvmords-regelen. Førstnevnte skjønner jeg ikke helt hvorfor han skulle ønsket fjernet, men den siste er jo litt symbolsk med tanke på hva faren kanskje gjorde (ref Jury). Og med tanke på så mye symbolikk vi fikk for noen episoder siden da gutta sto der JT døde så kanskje Jax skal forlate oss på samme måte?

 

Ellers, noen som skjønte symbolikken med de figurene som lå ved Unser helt på slutten. To barn eller var det mann og dame? Skjønte ikke helt den.

 

Og flere som synes at det virket noe mistenkelig ved skaden Jax hadde i beinet? Måten han sa at han ikke visste hva det var virket rart. Hadde den skadet vært i brystet eller lignende så ville det for meg vært et kalrt hint om at han skulle dø, men det kan det jo egentlig ikke være med en skade i beinet. Eller?

 

Har det forresten vært en episode der flere hovedkarakterer dør? Unser, Gemma og Juice er ganske brutalt.

Lenke til kommentar

Her var det mange dødsfall..

 

 

Unser og Juice var to jeg virkelig håpet skulle overleve.. Hadde også et sterkt ønske om at Juice skulle slippe all den butt-fuckingen..

 

 

Jeg tipper også at Jax har gått med på å bli drept, men at han først skal "redde klubben"..

 

 

Når det gjelder beinet tenkte jeg at han hadde skadet det privat, og måtte bare finne på en greie for å forklare det inn i serien.

 

 

Må innrømme at når alt går så til helvete med alle, så mister det gjensynsverdien for meg..

Lenke til kommentar

Det jeg er spent på forran neste tirsdag er hva Jax faktisk gjør. Jeg kan se dette gå to veier: enten kommer han ut av alt dette, eller så dør han av eget ønske. Føler at serien spiller mye på det at han går i farens fotspor, gjennom det at han ønsker noe bedre men ikke helt blir tillatt det. Det jeg håper er at han bryter historien og får sine egne barn vekk. Mye tyder på at Jax dør i sesongavslutningen...

 

Tenker også litt over Gemma sine ord om at "this is who we are". Det var riktignok noe som hjalp han med å drepe sin egen mor, men det var samtidig noe litt dypere over det. Også det at Jax spurte om manifestet til faren var noe som enda mer "bekreftet" mistanken jeg har fått gjennom de siste par episodene.

Endret av Camorra
Lenke til kommentar

Hva om beinet er en svults i hodet eller noe slikt? Så han skal dø uansett? Er kanskje litt late og spytte det inn med symptomer i an siste episode :p

 

 

Var noe slikt jeg tenkte. Men ser flere skriver at Charlie brakk en tå under innspillingen, men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de gjorde en så stor deal ut av det hvis det er tilfelle. Jaja, får vite det om en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...