Gå til innhold

Hvor mye tar du i de 3 store?


Robols

Anbefalte innlegg

Litt persing: Styrkeløftgodkjente løft

 

155 i bøy

135 kg i benk med stopp

185 kg i sumomark

475 kg totalt, snart 500 :)

 

Nice !

 

Har litt å gå på på bøy'en...ikke prød max enda, men tatt 3x5 på 115....ellers ligger jeg på ca det samme !

Går fort å komme seg opp i bøyen om man går inn for det :) Forbedra maksen min fra 110 kg til 150 kg på et halvår etter at jeg begynte å trene bena 2 ganger i uka. Tipper du glatt har det samme som meg om ikke mer til sommeren der og om du går inn for det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går fort å komme seg opp i bøyen om man går inn for det :) Forbedra maksen min fra 110 kg til 150 kg på et halvår etter at jeg begynte å trene bena 2 ganger i uka. Tipper du glatt har det samme som meg om ikke mer til sommeren der og om du går inn for det :)

 

Jeg har faktisk hatt fryktelig god fremgang etter at jeg begynte å trene knebøy og mark mindre. Regner med man kanskje reagerer litt forskjellig på trening.

 

For meg ble i alle fall type "5x5" knebøy 3 ganger i uka alt for mye. Trener nå med to toppsett bøy en dag, og to toppsett med frontbøy en annen dag i uka. I mark har jeg begynt med ett skikkelig toppsett i uka, eller 2-3 hvis jeg er nede i 2-3 reps per sett. Trente en stund med 5x5 på toppsettet i mark en dag i uka, og det ble aaalt for mye, mistet nesten helt lysten på å dra på trening de dagene jeg skulle trene mark.

Lenke til kommentar

grammasta: Det greier du nok lett ja :) 185 x 2 tilsvarer fort 200 x 1

 

hagfors: 5x5 3 dager i uka kan bli litt mye ja. Ihvertfall om man trener opp mot maks hver gang. Programmer ala dietmar deler jo opp uka slik at du f.eks har en tung dag, en lett dag og en middels dag, noe som for mange funker bedre enn 5x5 3 ganger i uka. Tror variasjon er tingen :)

Lenke til kommentar

Litt morsomt å se hvor strukturavhengig løft er når man ser på forholdet mellom de ulike løftene som kommer opp her. Jeg har feks prioritert benk utrolig mye mer enn både mark og bøy, men allikevel er det øvelsen jeg presterer dårligst i. :hrm:

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Litt morsomt å se hvor strukturavhengig løft er når man ser på forholdet mellom de ulike løftene som kommer opp her. Jeg har feks prioritert benk utrolig mye mer enn både mark og bøy, men allikevel er det øvelsen jeg presterer dårligst i. :hrm:

 

Du har veldig typiske "lange armer, lange ben, kort overkropp"-løft. :) Dvs. en kropp som er godt egnet til mark men dårlig egnet til benk og bøy.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ny pers i mark, 220 med belte og straps, 96 kilo kroppsvekt. Drar helt greit 200 RAW, så bør forsåvidt klare 220 RAW også. Liker bare å holde grepet utenfor ligningen når jeg skal teste max.

 

Planen for sommeren er å jobbe med benk for å få nivået på det løftet mer opp til der det bør ligge i forhold til mark og diverse andre øvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...