Gå til innhold

Hvor mye tar du i de 3 store?


Robols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Benkpress: 110kilo

Markløft 130kilo

Knebøy:90kilox3

 

330 totalt..

 

Jeg har en kraftig jobb mot sommeren med og trene opp beina.. helt tragisk..

Var sterkere i skuldre en periode en i beina.. :roll:

 

Er på hard beintrening nå jeg og. Begynt på stronglift 5x5 programmet og er oppi 5x5 70kg i bøy nå...dyyyyyype bøyer vel og merke....skal ende på 127,5, men spørs om det kan bli litt i meste laget...fornøyd hvis jeg klarer rundt 5x5 på 100

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal jeg ikke ta alle over en kam her, men har lagt merke til på de 2 treningsentrene jeg går på, så er det sikkert 90-95% av alle som kjører knebøy som enten har veldig feil teknikk eller ikke er i nærheten av å ta en skikkelig dyp og ordentlig knebøy. Det å ta 1/4 eller 1/2 knebøy som så mange gjør har ingen hensikt og blir omtrent som å slippe stanga halveis ned i løftebanen i benkpress. Alt annet burde ikke være godkjent, og det er det ikke i konkurranse heller. Så lurer på hvor mange som har godkjente løft i forhold til denne illustrasjonen :

 

squat.jpg

 

Jeg har hittil tatt 82,5kg 5x5 reps i følge denne modellen, så mine 3 blir :

 

knebøy : 82,5 5x5 (ikke testet 1rm enda)

benk: 140

mark: 180

Lenke til kommentar
grammasta: har sett akkurat det samme selv, og også på dips er det utrolig mange som ikke langt nok ned.. jeg kjører for så langt at jeg kommer helt til bakken, og det er muligens for langt, men hva gjør egentlig det? jeg trener da triceps/litt skuldre/bryst uansett, eller hva?

Ift dips bør du ikke gå dypere enn 90 grader i albuene pga at skuldrene begynner å komme veldig i ytterstilling, noe som øker skaderiskoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...