Gå til innhold

Hvor mye tar du i de 3 store?


Robols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny pers i mark, 220 med belte og straps, 96 kilo kroppsvekt. Drar helt greit 200 RAW, så bør forsåvidt klare 220 RAW også. Liker bare å holde grepet utenfor ligningen når jeg skal teste max.

 

Planen for sommeren er å jobbe med benk for å få nivået på det løftet mer opp til der det bør ligge i forhold til mark og diverse andre øvelser.

Bra det da :) Gratulerer! Tren alt du greier med overhåndsgrep er mitt tips ift å slippe at grepet blir et problem. Jeg og makkerne\utøverne jeg trener kjører kun overhåndsgrep i mark nå (foruten på enkelte maksløft) og grepsstyrken er ikke lenger en begrensende faktor :)

Lenke til kommentar

Knebøy: Har ikke maksa men satser på 90kg

Markløft: 110kg

Benkpress: 60KG

 

Kroppsvekt 63 kg. Har beinhinnebetennelse nå så jeg må kutte ut knebøy, derfor er jeg ganske sikker på at jeg får dårlige progresjon i mark når jeg skal ta neste 1rm.

Lenke til kommentar

Benkpress: ca 10 x 60kg

Markløft: 10 x 97,5kg

Knebøy 10 x 85kg

 

strekker meg 190cm over bakken

tramper på jorda med 88kg

 

Tok ny 10RM test til de neste 6 ukene med RYP på markløft og knebøy. Benkpress har jeg ikke testa på 10RM, men tok 60kg, 10 reps og 3 sett etter en joggetur på mandagen.

 

Føler meg ganske fornøyd. :new_woot:

Lenke til kommentar
Føler meg liten når jeg nå skal si hva jeg tar :blush:

 

Hvorfor det? Det er viktig å se utifra progresjon osv.

 

Du tar mye mer enn meg, men jeg veier mer enn deg. Jeg føler meg hvertfall fornøyd utifra hva jeg tok for 6 uker siden da jeg begynte å trene på alvor! Det var noe av det første jeg lærte meg når jeg starta var å drite i hva alle andre tar, men heller konsentrere meg om meg selv. Du er fremdeles 16 år og har mye å gå på, ikke fortvil! Du har definitivt noe å være stolt av. ;)

Lenke til kommentar
Føler meg liten når jeg nå skal si hva jeg tar :blush:

 

Hvorfor det? Det er viktig å se utifra progresjon osv.

 

Du tar mye mer enn meg, men jeg veier mer enn deg. Jeg føler meg hvertfall fornøyd utifra hva jeg tok for 6 uker siden da jeg begynte å trene på alvor! Det var noe av det første jeg lærte meg når jeg starta var å drite i hva alle andre tar, men heller konsentrere meg om meg selv. Du er fremdeles 16 år og har mye å gå på, ikke fortvil! Du har definitivt noe å være stolt av. ;)

Takk :) Sant det at man skal drite i hva andre tar ;)

Man trener ikke for og imponere andre.. men for og selv komme seg i form. Så lenge man er førnøyd med kroppen sin så er vel alt annet bare tull :D

Lenke til kommentar
Føler meg liten når jeg nå skal si hva jeg tar :blush:

 

Har fortiden:

 

105kg Benkpress

150kg Markløft

120kg Knebøy

 

å det på en kropp på 78kg og 16 år :cry:

Du har veldig sterke løft, spesielt mtp. alderen ;)

 

Vekten skal du ikke tenke på i det hele tatt. Du er bedre bygd enn folk flest, og det er ikke mange sekstenåringer som har såpass med størrelse og styrke. Husk på at folk alltid ser annerledes på deg enn det du selv gjør, så du er nok "bedre" enn det du selv tror. Skal man sammenligne seg selv med andre så sammenligner man seg selv med folk som er på samme nivå som deg. Jeg vil si at det er ganske få som oppnår slike resultater etter et års trening i din alder, så du skal absolutt være stolt av det du løfter ;)

Er så enig! Var en fyr jeg kjenner som gjorde narr av meg pga jeg tok så lite i benkpress.. Da ble jeg litt sur. Men tror jeg bare får drite i det, og heller bygge skikkelig og kanskje en dag ta mer enn han :woot:

Don't hate the player, hate the game :tease:

Jeg har langt større respekt for en som marker 200 og bøyer 150 enn en som benker 100 kg ;) Desverre virker det som de fleste verdsetter sistnevnte høyest :hmm:

Du vet, når man først klarer 100 i benk så klarer man å banke hvem som helst :fun:

Lenke til kommentar

Uff, lenge siden.

 

Men sist jeg trente for fullt lå det vel på:

 

Mark: 192.5 Med straps. (var ikke så sterk i underarmer.)

Benk: 110 uten noe greier.

Bøy: 190 ned i 90grader.

 

Høyde: 187cm

Vekt: 164 (tjukkebollafeiten!)

Alder: Var da 21 år.

 

Er mest stolt over bøyen, med tanke på min høyde og vekt.

Lenke til kommentar
Uff, lenge siden.

 

Men sist jeg trente for fullt lå det vel på:

 

Mark: 192.5 Med straps. (var ikke så sterk i underarmer.)

Benk: 110 uten noe greier.

Bøy: 190 ned i 90grader.

 

Høyde: 187cm

Vekt: 164 (tjukkebollafeiten!)

Alder: Var da 21 år.

 

Er mest stolt over bøyen, med tanke på min høyde og vekt.

 

 

90 grader...mener du i forhold til leggen eller parallelt med gulvet ? hoftekula på høyde med kneet er jo en godkjent en....bare lurer

Lenke til kommentar
Uff, lenge siden.

 

Men sist jeg trente for fullt lå det vel på:

 

Mark: 192.5 Med straps. (var ikke så sterk i underarmer.)

Benk: 110 uten noe greier.

Bøy: 190 ned i 90grader.

 

Høyde: 187cm

Vekt: 164 (tjukkebollafeiten!)

Alder: Var da 21 år.

 

Er mest stolt over bøyen, med tanke på min høyde og vekt.

 

 

90 grader...mener du i forhold til leggen eller parallelt med gulvet ? hoftekula på høyde med kneet er jo en godkjent en....bare lurer

 

Jeg tenker på at jeg passerer 90graders vinkel på kne/lår, altså at kneet er i mer enn 90graders vinkel, som du sier hoftekula på høyde med kneet. Føler at man må ned til/passere for at det i det heletatt skal være et knebøy, ellers blir det jo bare jukk. har ikke prøvd på ass2thegrass.

 

EDIT: ser også at mange som går "helt ned (a2g)" gjør det for å "sprette" opp igjen, der er virkelig ikke å anbefale da det er skadelig for både rygg, skuldre, og knær. forsiktig med dette gutta. (og evt. jenter)

Endret av ۩ҲЖҲ۩
Lenke til kommentar

Ja, må jo hvertfall være til låra er parallelt med gulvet....og det er nok omtrent hvor hoftekula er på høyde med kneet. Etter det jeg har sett så kan nok det å gå helt ned være dumt for mange fordi man "slipper" opp spennet man har i ryggen og krummer korsryggen. Har lagt merke til det på en jeg trener litt med, ikke at han går for dypt, men at han "dupper" med rævva for å komme helt ned. Men det er da mulig å gå helt ned, uten tvil...så lenge man er obs på hva man gjør.

Lenke til kommentar
Du vet, når man først klarer 100 i benk så klarer man å banke hvem som helst :fun:

 

True! hehe.

 

Selv tar jeg 110kg i mark, veier 63 kg og jeg begynner å få sjangs mot gutta på 80 - 90 kg i klassa. Om et eller 2 år så skal jeg være sterkest i klassa. :p hehe. Ikke at 110 kg er så bra, men poenget er at det ikke er bare benk som teller.

 

OT: Skal makse i benk og mark når sommerferien starter, kanskje bøy viss jeg blir bra i beina igjen. Updates kommer.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...