Gå til innhold

Forferdelige tall i integreringen!


Anbefalte innlegg

Å blande folkeslag fører til et kunstig samfunn, rett og slett fordi det ikke er naturlig.

 

Mente ikke en viss herremann dette i 30-årene?

 

Nå var vel dette en helt vanlig holdning i mesteparten av verden helt frem til langt utpå 50-tallet ihvertfall. Det er jo også helt vanlig i flere rike industriland også som de øst-asiatiske. Men å påstå at det kun blir stygge mennesker av blanding det blir for dumt. Sør-Amerika er vel den mest blandede verdensdelen, og man kan ikke mene at det er bare stygge damer i Brasil og fremdeles påstå at man er heterofil.

Endret av Deblin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deblin,

Hvorfor er det så vanskelig for deg å fatte at mange blir tiltrukket av mennesker med samme hudfarge som de selv? Det finnes ikke negativt for min del. Og hva i alle dager har homofili med dette å gjøre? Folk har forskjellige preferanser og jeg fatter ikke hvorfor du bruker tiden din på å si at de "tar feil".

 

Poenget var jo at man mente alle andre som ikke var helt europeiske var stygge, det er en latterlig påstand, ja, på mange måter en slags homofil påstand.

 

Han skriver ikke at alle andre en etnisk hvite/vestlig fødte er stygge, men at han ikke kan tenke seg noe annet. Du må ikke lese mer i ord, enn det som står der.

Lenke til kommentar
Deblin,

Hvorfor er det så vanskelig for deg å fatte at mange blir tiltrukket av mennesker med samme hudfarge som de selv? Det finnes ikke negativt for min del. Og hva i alle dager har homofili med dette å gjøre? Folk har forskjellige preferanser og jeg fatter ikke hvorfor du bruker tiden din på å si at de "tar feil".

 

Poenget var jo at man mente alle andre som ikke var helt europeiske var stygge, det er en latterlig påstand, ja, på mange måter en slags homofil påstand.

 

Han skriver ikke at alle andre en etnisk hvite/vestlig fødte er stygge, men at han ikke kan tenke seg noe annet. Du må ikke lese mer i ord, enn det som står der.

 

Han pakket det vel litt inn ved å si at de ikke hadde de trekkene han foretrekker så det er uaktuelt å være sammen med dem. Da er det ille. Mener du det samme? Den iranske dama kunne du ikke tenke deg å være sammen med pga bestemte trekk?

Lenke til kommentar
Han pakket det vel litt inn ved å si at de ikke hadde de trekkene han foretrekker så det er uaktuelt å være sammen med dem. Da er det ille. Mener du det samme? Den iranske dama kunne du ikke tenke deg å være sammen med pga bestemte trekk?

Jeg sier ikke at alle andre er stygge, det er det du som snakker om! Det jeg mener er hva jeg ville foretrekket, uavhengig av kulturell påvirkning. Jeg foretrekker. Det betyr ikke at jeg utelukker. Hadde jeg vokst opp i Brasil som eneste hvit europeer så hadde jeg selvsagt ikke levd som en munk! Men har jeg muligheten til å velge må jeg få lov til det uten å bli klandret for det. Og husk, selv om jeg hadde ment at alle brasilianske damer er stygge, så betyr ikke det at de er det. Om jeg mente at alle damer i hele verden var stygge ville ikke det forandret noe.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Saddam Hussein har søkt asyl også nå.....

 

http://www.moss-avis.no/article/20081010/N...21506/1003/MRSS

 

Og UDI har sluttet å fortelle hvor mange som kommer pr. uke. De er noen sleipe jævler av noen landsforrædere.

 

Hva i alle dager er relevansen i denne tråden?

Burde du ikke snart legge fra deg svartmalingen i en hver tråd som omfatter emnte integrering e.l.?

 

Deblin,

Hvorfor er det så vanskelig for deg å fatte at mange blir tiltrukket av mennesker med samme hudfarge som de selv? Det finnes ikke negativt for min del. Og hva i alle dager har homofili med dette å gjøre? Folk har forskjellige preferanser og jeg fatter ikke hvorfor du bruker tiden din på å si at de "tar feil".

 

Poenget var jo at man mente alle andre som ikke var helt europeiske var stygge, det er en latterlig påstand, ja, på mange måter en slags homofil påstand.

 

Kan ikke se den påstanden du sier han kom med om jeg så vrir ordene rimelig langt. Men "på mange måter en slags homofil påstand."? hva mente du med den?

Lenke til kommentar
Han pakket det vel litt inn ved å si at de ikke hadde de trekkene han foretrekker så det er uaktuelt å være sammen med dem. Da er det ille. Mener du det samme? Den iranske dama kunne du ikke tenke deg å være sammen med pga bestemte trekk?

Jeg sier ikke at alle andre er stygge, det er det du som snakker om! Det jeg mener er hva jeg ville foretrekket, uavhengig av kulturell påvirkning. Jeg foretrekker. Det betyr ikke at jeg utelukker. Hadde jeg vokst opp i Brasil som eneste hvit europeer så hadde jeg selvsagt ikke levd som en munk! Men har jeg muligheten til å velge må jeg få lov til det uten å bli klandret for det. Og husk, selv om jeg hadde ment at alle brasilianske damer er stygge, så betyr ikke det at de er det. Om jeg mente at alle damer i hele verden var stygge ville ikke det forandret noe.

 

Men mener du ikke at ingen har de trekkene du foretrekker og at kravet ditt var altså europeer? Hva om dama jeg viste var hodestups interessert i deg så hadde du heller gått for en middelmådig europeer?

Lenke til kommentar
Saddam Hussein har søkt asyl også nå.....

 

http://www.moss-avis.no/article/20081010/N...21506/1003/MRSS

 

Og UDI har sluttet å fortelle hvor mange som kommer pr. uke. De er noen sleipe jævler av noen landsforrædere.

 

Hva i alle dager er relevansen i denne tråden?

Burde du ikke snart legge fra deg svartmalingen i en hver tråd som omfatter emnte integrering e.l.?

 

Deblin,

Hvorfor er det så vanskelig for deg å fatte at mange blir tiltrukket av mennesker med samme hudfarge som de selv? Det finnes ikke negativt for min del. Og hva i alle dager har homofili med dette å gjøre? Folk har forskjellige preferanser og jeg fatter ikke hvorfor du bruker tiden din på å si at de "tar feil".

 

Poenget var jo at man mente alle andre som ikke var helt europeiske var stygge, det er en latterlig påstand, ja, på mange måter en slags homofil påstand.

 

Kan ikke se den påstanden du sier han kom med om jeg så vrir ordene rimelig langt. Men "på mange måter en slags homofil påstand."? hva mente du med den?

 

Jeg spurte han om han mente at alle var stygge så det var uaktuelt å være sammen med dem, og han svarte "ja, sånn kan man si det ja", så jeg tolket det at det var det han mente. Og når han mente det så ville jeg ment det var en homofil påstand, på den måten at man må være homofil for å mene det. Kan man mene at den dama jeg viste, er så lite attraktiv at det ikke hjelper hvor flott hun er som person, å være sammen med henne er uaktuelt uansett?

Lenke til kommentar

Dette kunne blitt en god diskusjon om man ikke skled over på feil spor og begynte å diskutere utseende.

 

Hva Abigor foretrekker når han velger kvinner er irrelevant i denne sammenhengen siden han ikke er representativ for resten av Norges menn. Om alle tenkte som han så hadde jo alle "stygge" kvinner vært single, noe som er langt ifra sannheten.

 

Ta bilde av dama på bildet for eks. De fleste single menn her i Norge som ikke er rasister e.l kunne nok tenkt seg henne som mor for sine barn. Men når man velger livspartner så er det mye mer enn utseende som er avgjørende.

 

Problemet ligger vel i Oslogryta? Innvandrerbydeler og innvandrerskoler. For å gifte seg med etnisk norske så er det vel en forutsetning at man faktisk møter dem? Når man skal velge livspartner så er jo også mange opptatt av å ha samme verdier, verdiene man har får man gjennom oppveksten og er veldig farget av miljø og kultur. Da sier det jo seg selv at to personer som trolig er påvirket av forskjellig kultur og miljø ikke er soulmates akkurat.

 

Noe annet man bør se på er % andelen av pakistanere som faktisk gifter seg. 75%. Hvordan er denne % andelen i forhold til gifteraten hos etnisk norske? Singel livet er jo inn nå tildags.

Lenke til kommentar
Å blande folkeslag fører til et kunstig samfunn, rett og slett fordi det ikke er naturlig.

 

Da kan du kanskje forklare oss hvordan evolusjon funker? For hvis alle hadde tenkt som deg hadde vi fremdeles gått på alle fire.

 

Å blande folkeslag er faktisk det BESTE man kan gjøre for sin barn og sitt land. Naturen har da fler sett med gener å velge ifra kontra like gener som har de samme feilene, som da gjentas og gjentas og fører ikke bare til naturlige defekter, men også til et underutviklet potensiale i mange tilfeller.

 

Har du aldri lagt merke til at barn av to foreldre som er veldig forskjellige, f.eks en svart og en hvit, ofte er veldig vakre? Det er fordi naturen får sjansen til å kombinere to helt forskjellige immunsystemer, og menneskelig attraktivitet gjenspeiles i ansiktet, som en konsekvens av hvor symmetrisk det ansiktet er, som igjen er en konsekvens av hvor godt utviklet immunforsvar personen har.

 

Å blande folk av helt forskjellige opphav er altså SUNT OG GODT. At uvitenhet og frykt skaper vold og konflikt er hovedsakelig på grunn av folk som deg - konservative mennesker, som man nå driver og forsker på og regner med er en genfeil eller "throwback" til når menneskene var byttedyr.

Lenke til kommentar
Da kan du kanskje forklare oss hvordan evolusjon funker? For hvis alle hadde tenkt som deg hadde vi fremdeles gått på alle fire.

Evolusjon i korte trekk funker slik at minimale forskjeller over lang tid og mange generasjoner forandrer en hel rase eller en underrase. Jeg mener at min tankegang er naturlig, fordi vi har utviklet oss til å foretrekke de av samme folkeslag som oss, det vil si med lignende utseende. Dersom dette er tilfelle ville verden sett omtrent ut som den gjorde for ett hundre år siden eller to hundre år siden.

 

Å blande folkeslag er faktisk det BESTE man kan gjøre for sin barn og sitt land. Naturen har da fler sett med gener å velge ifra kontra like gener som har de samme feilene, som da gjentas og gjentas og fører ikke bare til naturlige defekter, men også til et underutviklet potensiale i mange tilfeller.

Selvfølgelig er det fordelaktig å blande gener får å få stor variasjon. Allikevel har vi klart oss her i Norge for eksempel med bemerkelsesverdig lite variasjon gjennom historien. Vi klarer oss i dagens samfunn langt bedre enn andre steder der det har vært variasjon nesten i evig tid og fra mange ulike folkeslag. Rundt middelhavet ser jeg for meg at det har vært stor variasjon fra tre ulike verdensdeler og spessielt i midtøsten. Selvsagt vil politikken ha påvirket. Jeg vil allikevel ikke påstå at samfunnene der eller menneskene der er noe mer vellykket enn oss i skandinavia, selv om vi har hatt en mye mindre "blanding" gjennom hele historien.

 

Har du aldri lagt merke til at barn av to foreldre som er veldig forskjellige, f.eks en svart og en hvit, ofte er veldig vakre? Det er fordi naturen får sjansen til å kombinere to helt forskjellige immunsystemer, og menneskelig attraktivitet gjenspeiles i ansiktet, som en konsekvens av hvor symmetrisk det ansiktet er, som igjen er en konsekvens av hvor godt utviklet immunforsvar personen har.

Subjektivt. Du er påvirket idag av de tanker og idéer rundt deg og disse påvirker deg til å synes et barn av to mennesker fra ulike folkeslag er vakre. Det er like irrelevant som at jeg skulle sagt at et slikt barn er stygt.

 

Mennesker idag har allerede et slikt system inni seg som gjør at de synes mennesker med et ideelt immunforsvar i kombinasjon med sitt eget blir bra for et felles avkom. Dette så jeg en gang på Discovery hvor de la merke til at kvinner foretrakk lukten av klærne til noen menn som nettopp hadde trent på grunnlag av ulikheten mellom genene deres. Man behøver ikke å blande to personer fra ulike folkeslag for å danne et bra immunforsvar hos avkommet. Det er mange friske nordmenn eksempel på.

 

Å blande folk av helt forskjellige opphav er altså SUNT OG GODT. At uvitenhet og frykt skaper vold og konflikt er hovedsakelig på grunn av folk som deg - konservative mennesker, som man nå driver og forsker på og regner med er en genfeil eller "throwback" til når menneskene var byttedyr.

Å blande folk av helt forskjeldige opphav kan være sunt og godt. Det er også politisk. At uvitenhent og frykt skaper vold er hovedsaklig på grunn av folk som deg - ultraradikale mennesker som man nå driver og forsker på og regner med er en genfeil siden de ikke foretrekker en partner av sitt eget folk, slik som vi er utviklet til å foretrekke.

Lenke til kommentar

Abigor, du kommer med en påstand om at folk foretrekker partnere som er lik "sitt eget folk". Hva er argumentasjonen eller bevisførselen din for denne påstanden? Eller er det bare en påstand? Fordi den passer ditt politiske syn best?

 

Jeg tror heller dette er kulturelt og politisk betinget, vi har kulturelle skillelinjer og for dårlig integrering som hindrer oss fra å anse en fra "de andre" som en av "oss". Heldigvis blir dette motvirket av globaliseringen, men det skaper også den bieffekten med voksende nasjonalisme i visse grupper, samt at dårlig integreringspolitikk og kultur hindrer sammenblanding, og heller skaper små samfunn i storsamfunnet.

 

Det er også slik at det politiske styresettet spiller mye inn her. Se på Jugoslavia under sosialisten Tito - ulike etnisiteter var samlet, det var ikke uproblematisk, men de klarte å leve sammen stort sett i fred - fordi fokuset heller lå på noe annet, arbeiderklassen, sosialisme etc. Da Tito døde, ble det et politisk vakuum, som nasjonalistene utnyttet til sitt fulle, og etnisk krig brøt ut. Etnisitetene ble satt opp mot hverandre.

 

Jeg mener jo klasseskiller er et viktigere skille enn etniske eller kulturelle skiller. Jeg har mer til felles med en ungdom i Tokyo enn Rimi-Hagen. Også i form av klasse-interesser. For meg og tokyoeren er det viktig å få en jobb hvor vi kan tjene mest mulig (noe som går utover kapitalistens profitt), mens for Rimi-Hagen er det omvendt, han vil helst at de som arbeider for han skal tjene minst mulig, så lenge de har nok til å fungere godt i jobben.

 

Jeg og tokyoeren står begge ovenfor den samme utfordringen når vi skal ut i jobb. Tokyoeren har sin egen Rimi-Hagen å slite med.

Lenke til kommentar
Abigor, du kommer med en påstand om at folk foretrekker partnere som er lik "sitt eget folk". Hva er argumentasjonen eller bevisførselen din for denne påstanden? Eller er det bare en påstand? Fordi den passer ditt politiske syn best?

Det er en påstand, fordi jeg ser det slik. Det er sånn jeg oppfatter det, MEN jeg ser også at den ikke alltid gjelder, eller er påvirket av politikk og kultur.

Lenke til kommentar

Innvandring er helt essensielt for at det norske samfunnet skal fungere. Vi har ikke verken nok folk, eller folk med riktig kompetanse for å få hjulene til å snurre. Men integreringen må fungere i praksis for at det ikke skal bli kaos. Der er jeg stygt redd for at vi svikter her i Norge.

 

Jeg mener også at vi bør være forsiktig med å ta inn folk som vi ikke vet hvem er. Folk som egentlig ikke har noen grunnt til å være her.

Lenke til kommentar

Jeg må faktisk forsvare Abigor her litt. Det er nærmest et sosiologisk og psykologisk fakta at likheter i stor grad tiltrekker hverandre. Men vi snakker om sterke tendenser. Undersøkelser viser at det er større sjangse for at folk med lik utdanning, inntekt, sosial bakgrunn, IQ etc blir sammen. Såklart gjelder dette også for etnisitet, som også gjenspeiler kultur.

 

Men når dette er sagt, synes jeg personlig at det er positivt at innvandere bllir sammen med nordmenn. Selv har jeg en onkel som er gift med en japansk kvinne. Det fører til tettere bånd mellom to forskjellige grupper og mer intergrering.

Lenke til kommentar
Monkeyboy, er det noe som tilsier at *etnisitet* er en viktig faktor ved disse tiltrekningene? Eller henger det kanskje heller sammen med andre ting, som fordommer, kultur, sosial omgangskrets osv. - som gjør at den etniske faktoren egentlig blir indirekte?

 

Ehh, er ikke helt sikker på hva du mener, men prøver å svare likevel.

 

Det jeg egentlig ville si var at like barn leker best. Jeg regner her med at vi ikke snakker om genetikk. Etnisitet innebærer til en viss grad felles kultur, historie, normer verdier og så videre. Man har ganske lik bakgrunn med andre ord. Etnisitet er vel egentlig bare et samlebegrep for disse likhetene. Så hovedprinsippet er at mennesker har en sterk tendens til å bli sammen med en fra lik bakgrunn, og at etnistitet er lik bakgrunn. Sånn sett er den etniske faktoren indirekte.

Lenke til kommentar
Hva slags integrering er dette?

Interessant spørsmål, men har lite med integrering og gjøre. Det og integrere seg i Norge handler om og fatte interesse for vår kultur på en positiv måte, lære seg språket, delta i samfunnet, betale skatt og gå på ski om vinteren. At fremmed kulturelle ikke gifter seg med oss etniske nordmenn handler for det meste om kutlurfoskjeller. De få som prøver skiller seg relativt fort igjen da disse forskjellene blir for krevende. Men det er også en annen kategori og det er de unge jentene som ikke har noe valg, hvem de skal gifte seg med, altså tvangsekteskap. Disse blir tvunget til og gifte seg med en fra sitt eget land som innehar den samme kulturen. "I perioden 2005-2006 hadde barnevernet befatning med 63 barn i saker om tvangsekteskap, hvorav 83 prosent var jenter." Tror dette har mer med holdninger i innad i mange innvandrer grupper, handler ikke så mye om integrerin. Det sistnevnte må uansett straffes hardt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...