Gå til innhold

Den store Midnight Club L.A.-tråden!


Hayabuuza

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett en del fotoer av LA, skjønner jeg hvor realistisk Rockstars versjon egentlig er. For den er utrolig bra laget, selv om enkelte landemerker har andre navn, eg. The Sports Center heter Staple Center i virkeligheten, selv om byggene er identiske.

 

Det er jo laget bra når jeg kjenner meg igjen på tilfeldige fotoer av LA uten at jeg noen gang har sett LA før (ikke engang på bilder)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er mitt eksemplar av dette spillet på vei fra play.com til den nette sum av 191kr.

 

Noen spørsmål selvsagt:

 

1) Er det mange fotgjengere rundt i gatene som i f.eks GTAIV?

 

2) Er det mulig å endre klær når man f.eks skal kjøre bikes?

 

3) Er det store miljøer, og er det et stort sted eller midre øyer?

 

4) Hvordan fungerer free-roam?

 

5) Er det mange hopp rundt omrking som i burnout paradise?

 

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
1) Er det mange fotgjengere rundt i gatene som i f.eks GTAIV?

Svar: Haugevis, men de hopper unna når du prøver å kjøre de ned, ála Midtown Madness.

 

2) Er det mulig å endre klær når man f.eks skal kjøre bikes?

Svar: Tror ikke det, men jeg har ikke noen motorsykler så jeg vet ikke

 

3) Er det store miljøer, og er det et stort sted eller midre øyer?

Svar: Det er ett stort miljø. Ingen øyer, men byen er ganske diger i seg selv.

 

4) Hvordan fungerer free-roam?

Svar: På samme måte som freeroam alltid fungerer. Blink med lysene (Y på 360) mot en motstander og du har aktivert en utfordring, løp, etc.

 

5) Er det mange hopp rundt omrking som i burnout paradise?

Svar: Ikke som i Burnout Paradise, men det er en del hopp likevel. Det er også mange kjøpesentre og bygninger man kan kjøre inn i, og hoppe ut av :)

Lenke til kommentar
1) Er det mange fotgjengere rundt i gatene som i f.eks GTAIV?

Svar: Haugevis, men de hopper unna når du prøver å kjøre de ned, ála Midtown Madness.

 

2) Er det mulig å endre klær når man f.eks skal kjøre bikes?

Svar: Tror ikke det, men jeg har ikke noen motorsykler så jeg vet ikke

 

3) Er det store miljøer, og er det et stort sted eller midre øyer?

Svar: Det er ett stort miljø. Ingen øyer, men byen er ganske diger i seg selv.

 

4) Hvordan fungerer free-roam?

Svar: På samme måte som freeroam alltid fungerer. Blink med lysene (Y på 360) mot en motstander og du har aktivert en utfordring, løp, etc.

 

5) Er det mange hopp rundt omrking som i burnout paradise?

Svar: Ikke som i Burnout Paradise, men det er en del hopp likevel. Det er også mange kjøpesentre og bygninger man kan kjøre inn i, og hoppe ut av :)

 

Tusen takk kajac. Da blir det hardspilling på meg til julen. Har ventet lenge på et godt bilspill og tror dette spillet er midt i blinken! :new_woot:

Lenke til kommentar

 

Hvordan klarer du det?

Siden jeg ikke bor i UK, får jeg ikke betale med pund.

Nå jeg så klikker på Euro, koster spillet 25.49€ som er ca 230 norske kroner.

Og det er 30 kroner over momsgrensen, så da blir det moms og gebyr på toppen. Totalpris litt over 360,- kr levert hjem til meg.

 

Nå jeg har spillet i varekurven til £17.99 og trykker checkout står det:

There is a problem with your chosen delivery address.

Please review this page before continuing.

Why do I need to review the delivery address?

Items priced in pounds can only be delivered to UK addresses.

Items priced in euros can only be delivered to European addresses outside the UK.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

MCLA er uten tvil bedre enn NFS Carbon og Pro Street. Undercover har jeg ikke prøvd ennå, men har hørt at det ble en gedigen kalkun? NFS ser ut for å være FERDIG om ikke EA skjerper seg. Spørs om EA greier å berge franchisen med Shift, men jeg har nå mine tvil...

 

Mange klager på vanskelighetsgraden. Evnen til å dukke unna trafikantene har mye mer å si enn i NFS-spillene, og alt å si i dette spillet. Glem det kjøretekniske, for det eksisterer ikke her. Omtrent alle bilene kommer seg gjennom selv de trangeste svinger ved et lite trykk på bremsene i siste liten, og har en merkelig myk fjæring på lik linje med en vannseng. Styringen er mer arkade enn i GTA.

 

Det er kun noen få skjønnhetsfeil som plager den ellers flotte grafikken (dette gjelder forøvrig mange andre bilspill også):

 

- "Usynlige spacere" mellom bremse og enkelte felger.

- Lav oppløsning på vinyler og dekaler. Her ser det grovt ut selv på halvdistanse. Det er litt leit, og står i sterk kontrast til den utmerkede modelleringen av bilene ellers. Jeg bruker sjelden å bry meg med motivlakkering. Når det ser ruskete ut slik som her, ser bilen bedre ut uten vinyler og dekaler.

 

Mip-mappingen i horisonten er igrunnen greit for meg. Heller dette enn lavere framerate.

 

Og når det gjelder lyden, så er det en ting jeg reagerer på: Plysj -plysj lyd på biler med V8 og kompressor...? Rockstar burde vite bedre! Tipper at mange Amcar-entusiaster la fra seg spillet etter at de oppdaget dette... Motorlyden på bilene kunne også generelt vært litt vassere. Motorlyden har mye å si for et bilspill, og er dessverre ikke den beste i dette spillet. Sett bort ifra dette så er MCLA en glimrende arkade-racer.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg begynnt å få seriøse problemer med dette spillet. Textur-loadingen har aldri vært værre enn nå. Jeg kan ikke cruise rundt i byen i mer enn noen minutter før alt er omgitt av uteksturerte bygninger og usynlige biler. Tar gjerne opp til ett minutt før teksurene loades inn igjen. Har kommet på rundt 50% i karrieremodus.

 

Det er ikke hardwareproblemer som gjør dette. Det skjer enten jeg spiller fra harddisk eller DVD, og det skjer ikke hvis jeg spiller fra en annen gameprofile. Andre spill jeg har fungerer normalt

 

Er heller ikke den eneste som har problemet. Her er det noen som har nøyaktig samme problem som meg. Det er forresten snakk om Xbox 360versjonen av spillet. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Her er min anmeldelse av MCLA: http://bloggen.frac.dk/blogg/anmeldelse-mi...lub-los-angeles

 

Sikkert litt rotete skrevet, er ikke så glad i å skrive lange tekster :p

 

Flott anmeldelse! Denne burde du ha publisert på GameReactors egne anmelderssider, dette var flott lesing!

 

Nå nærmer jo julaften seg, og da ligger MC:LA under juletreet og gjett om jeg gleder meg!

 

har noen spørsmål:

 

Er det mulig å f.eks ta av taket på sportsbilene?

 

Er politiet like smarte som i GTAIV?

 

Er det forskjell på vær også? Og blir det vanskeligere å kjøre i regnet?

 

Kan man se sjåføren?

 

Er det med blinklys når man skal ta av til høyre og venstre, uten å bli med i et race?

 

Kommer politiet etter deg når man f.eks kjører på rødt lys?

Lenke til kommentar
Her er min anmeldelse av MCLA: http://bloggen.frac.dk/blogg/anmeldelse-mi...lub-los-angeles

 

Sikkert litt rotete skrevet, er ikke så glad i å skrive lange tekster :p

 

Flott anmeldelse! Denne burde du ha publisert på GameReactors egne anmelderssider, dette var flott lesing!

 

Nå nærmer jo julaften seg, og da ligger MC:LA under juletreet og gjett om jeg gleder meg!

 

har noen spørsmål:

 

Er det mulig å f.eks ta av taket på sportsbilene?

På noen av dem, ja

Er politiet like smarte som i GTAIV?

Nei. De setter ikke opp veisperringer, sender helikopter, spikermatter o.l., men de er gode til å blokkere deg

Er det forskjell på vær også? Og blir det vanskeligere å kjøre i regnet?

Jepp. Varierer mellom regn, tåke eller klar dag. Er mer sladdete å kjøre i regnet enn på vanlig føre.

Kan man se sjåføren?

Jepp, man kan se ham og han ser slik ut

Er det med blinklys når man skal ta av til høyre og venstre, uten å bli med i et race?

Trafikken har blinklys, men ikke dine egne biler/sykler

Kommer politiet etter deg når man f.eks kjører på rødt lys?

Jepp. Den minste trafikkforeelse blir sett så lenge det er en politibil i området som kan se det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...