Gå til innhold

Intervju: – Wii er mye kraftigere enn Xbox var (Wii)


Anbefalte innlegg

Det er noe med bildene og filmene som gjør spillet mindre troverdig. Er litt vanskelig å sette fingeren på det, men jeg tror det er at lyset på for eksempel vegger er like sterkt over hele. Det får kanter mellom for eksempel gulv og vegger til å stå fram.

Jeg må si meg enig i det. Det rent tekniske ser bra ut, men selve modellene og teksturene mangler litt gnist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samtidig som det skulle være konkurransedyktig i forhold til grafikken man får på Xbox 360 og Playstation 3.

mm :wee:

 

Og herregud så latterlig at folk klager på de som sier at grafikken suger i dette spillet. Det står i artikkelen at de ville få den konkurransedyktig i forhold til PS3 og Xbox 360. Ikke rart man reagerer når det ser ut som Goldeneye i videoen.

Lenke til kommentar

en av de klare begrensningene til Wii er jo PAL/NTSC oppløsning. Grafikken i demoen er også kantete(selv i orginaltraileren) og skurrer ved bevegelser.

 

Jeg håper det kommer penere spill enn dette til Wii. Selv håper jeg på en skikkelig remake av eks Zelda som ikke er basert på gamecube motoren som TP var. Den ble unødvendig kornete selv på PAL skjerm.

Lenke til kommentar

Spillet "kan" bli bra, men jeg er ikke helt oppi skyene da 3.partstøtten til Nintendo Wii er helt nede på søppelnivå, hvorfor skal jeg velge Call Of Duty World at War til Wii, med halvgod styring og kjøpe Wii-Zapper utenom istede for 360/PS3 versjonen som kontrollene der fungerer like bra som alltid?

 

Dette spillet må jo ha mer en bra grafikk når det gjelder Wiien, gameplayet må være topp for å i det hele tatt jeg gidder å vurdere det når spillet kommer. Men lite sannsynligt jeg velger dette framfor Resident Evil 5, Street Fighter IV, Killzone 2 og sikkert garantert fler!

Lenke til kommentar
Jepp, grafikken mangler rett og slett stil og sjel.

 

Det ser faktisk ganske smakløst ut:

*bilde*

De har ennå over 6 måneder med utviklingstid. De jobber nå med å pusset opp banene og forbedre lyssettingen.

Spillet "kan" bli bra, men jeg er ikke helt oppi skyene da 3.partstøtten til Nintendo Wii er helt nede på søppelnivå, hvorfor skal jeg velge Call Of Duty World at War til Wii, med halvgod styring og kjøpe Wii-Zapper utenom istede for 360/PS3 versjonen som kontrollene der fungerer like bra som alltid?

Om kontrollene ligger opp mot Metroid Prime Corruption og Medal of Honor: Heroes 2 blir det meget bra.

 

 

Wii bør greie å håndtere de første X360-spillene i 480p.

Wii klarer en gimped utgave av Dead Rising iallefall

Den klarer langt mer enn det. Dead Rising til Wii er bare et latterlig forsøk på å tjene penger. Som vi også da ser i tredjepartsstøtten.

 

Det er ennå ikke kommet et spill på Wii som kan måle seg med Rogue Leader på Gamecube som var et lanseringsspill i 2001.

 

Ser ut som et spill som hadde fått 5/10 viss det hadde kommet ut på pc i 2004/2005 :p

Spillet kommer ikke før tidligst mars neste år. Lenge igjen.

Lenke til kommentar

Prosesseringskraften er en ting, interfacet rundt er noe annet. Dette spillet ser ikke bedre ut enn de bra Xbox spillene, så det er latterlige påstander han der fyren i intervjuet kommer med. Grafikkmaskinvaren er knapt på nivå med sist generasjon, wii er faktisk latterlig dårlig der. Men når man kjenner begrensningene så blir det likevel spill som ser bra ut og er gøy, det er ingen som nekter på det. Men fyren i intervjuet prater tøv, men han lyver ikke direkte heller fordi han sier prosesseringskraft :p (men hvis det var det eneste som betydde noe så ville serveren vår vært en skikkelig spillmaskin...)

Endret av biXen
Lenke til kommentar
Prosesseringskraften er en ting, interfacet rundt er noe annet. Dette spillet ser ikke bedre ut enn de bra Xbox spillene, så det er latterlige påstander han der fyren i intervjuet kommer med. Grafikkmaskinvaren er knapt på nivå med sist generasjon, wii er faktisk latterlig dårlig der. Men når man kjenner begrensningene så blir det likevel spill som ser bra ut og er gøy, det er ingen som nekter på det. Men fyren i intervjuet prater tøv, men han lyver ikke direkte heller fordi han sier prosesseringskraft :p (men hvis det var det eneste som betydde noe så ville serveren vår vært en skikkelig spillmaskin...)

Eneste hvor Wii er værre på enn Xbox er på GPU, men det gjelder ikke det tekniske. Wii sin GPU har en raskere frekvens, men problemet ligger i hvordan utviklere må jobbe for å skape effekter som Xbox kunne veldig lett. Dette gjelder da TEV-enheten Nintendo bruker på sitt skjermkort. Denne krever at man må skrive sine egne ruiter for å få til effekter som normal maps osv. Langt værre enn med Xbox sin Geforce 2/3 hybrid (eller hva det nå var).

 

Wii er raskere enn Xbox, men vi har ikke sett noe som utnytter dette i det hele tatt ennå. The Conduit er det eneste forsøket til nå. Super Mario Galaxy er langt i fra det meste Wii kan gjøre.

 

Wii bør greie å håndtere de første X360-spillene i 480p.

 

Hahaha, good one.

 

Det at Wii greier å få et klart og fint bilde på tven din har ingenting med prosesseringskraften til det grafiske grensesnittet å gjøre. La oss se GRAW eller Fight Night 3 på Wii i 480p :p

Det er faktisk ikke så langt i fra sannheten. Mange av de første spillene for Xbox 360 hadde bare en høyre oppløsning og bedre teksturer (ikke alle). Wii burde takle disse uten problemer.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at spillet ikke ser spesielt fint ut har verken med 3d-modellene eller teksturene å gjøre. Det har heller med post prosessing-effekter og generelt måten spillmotoren rendrer det ferdige bildet.

Dere som har spilt og tuklet litt med innstillingene til Crysis forstår sansynligvis hvor jeg vil med dette.

I Crysis kan man ha alle settings på max, men dersom man skrur ned Shader Quality og Post Prosessing til Low, så vil spillet kort sagt se crap ut. Noe alà dette spillet omtalt her. Disse to effektene utgjør nesten hele "next gen"-aspektet når vi tenker på grafikk i dagens spill. Det har mer lys å gjører og hvor omfattende hver shader-prosess er. Hadde Wiien hatt litt mer horsepower, hadde den helt klart kunne dratt noen fine grafiske perler fremover. Det er en balansegang det hovedsaklig er snakk om. Utviklerne har helt klart kunnet fått til noen meget pene effekter (slik som tech-demoen postet på forrige side), men igjen så er det fint lite som vises på skjermen samtidig, samt null AI og scripting. Noe som påvirker ytelsen temmelig mye. Man må aldri ta en tech-demo som standpunkt for hvordan et spill kan være. Et ferdig spill inneholder så sykt mye mer kode enn en tech-demo at en slik sammenligning blir meningsløs.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Et skytespill som ser såpass ut tiltrekker ytterst få vil jeg tro. Grafikken har dessverre blitt svært viktig i disse dager, jeg tviler på at denne har noe god historie å gå på, så hva gjenstår?

Spillbarhet og kontroll, noe spillet ser ut til å levere ut i fra inntrykkene så langt.

Lenke til kommentar
Wii er raskere enn Xbox, men vi har ikke sett noe som utnytter dette i det hele tatt ennå. The Conduit er det eneste forsøket til nå. Super Mario Galaxy er langt i fra det meste Wii kan gjøre.

 

Det er faktisk ikke så langt i fra sannheten. Mange av de første spillene for Xbox 360 hadde bare en høyre oppløsning og bedre teksturer (ikke alle). Wii burde takle disse uten problemer.

 

Ta et blikk på skjermbildene på dette spillet her. Antallet poly i forhold til selv de tidlige Xbox 360 spillet er sikkert 1/10. Hvordan i huleste skulle da Wii kunne kjøre disse spillene?

 

HVA er det du mener Wii er raskere på? MIPS på prosessoren? MHz på GPU?

 

Wii har jo rett og slett ikke grunnlaget til slike 3d prosesseringer på et sånt nivå. Jeg skulle likt å se polyantall den takler på en sånn scene som man har i GRAW på 360.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...