Gå til innhold

Eplekakedagen - 28. September?


Firkantbar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker bare eplekake uten epler jeg. :)

 

Drit i å kall det eplekake da for faen, DRIT I DET OK?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
:tease:

 

FORDI jeg har bursdag og alle vil feire bursdagen min med en ekkel kake jeg ikke liker. Sånn at alle blir kjempefeite, utenom meg, fordi jeg ikke spiser masse kake. Og da får de meg til å føle meg tynn :D DERFOR.

 

 

Feite damer som spiser eplekake er mer attraktive enn tynne jenter som ikke spiser det.

Folk som spiser eplekake har en egen skjønnhet som alle forguder, så du kommer ingen vei ved å ikke spise eplekake. EPLEKAKE ER DET BESTE I DENNE VERDEN SÅ HOLD KJEFT ALLE SOM ER I MOT ELLERS FÅR DERE EN KAKE PÅ TUNGA AV MIN BESTE VENN RUDOLF DEN GAMLE ØRNEN SOM HAR DØDD I TREET FOR 4 ÅR SIDEN PÅ GRUNN AV EN LITEN FEIL I HANS SYSTEM

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

nesten skuffet over at det ikke er lite aktivitet her, men det kan vi kanskje gjøre noe med nå som det IGJEN nærmer seg :D

Jeg tar vel litt skyld selv i at det er inaktivt her, siden jeg etter i fjor ikke oppdaterte her etter å ha laget eplekake. Første gang jeg helt selvstendig skulle lage eplekake. Fant meg en random oppskrift på intarwebben, og kjørte på.. Ble ganske godt. Tror jeg spiste meg kvalm :)

 

I år har jeg tenkt å gjøre mer eller mindre det samme, dog med noen mindre forskjeller. En forskjell er at jeg har fått meg samboer og sånt, men hun er ikke så veldig glad i eplekake, og småen er alt for liten for det enda, så det burde ikke spille for stor rolle. Men jeg har likevel tenkt å dytte i henne minst ett stykke sånn at hun får smakt det liksom. Men hun sier hun ikke er så veldig glad i eplebitene, så derfor skal jeg prøve å begrense disse på den ene siden.

Men den viktigste forskjellen i år blir at jeg har planer om å lage den med epler plukket i min egen hage :D

Vi flyttet inn hit i mai, og en gang ut i juli så jeg at vi har epletre i hagen. Eplene er nå spisende, men et par uker til gjør bare at de blir enda bedre.

 

Jeg gleder meg som en liten unge :D Til og med lagt det inn i kalenderen på telefonen min med reminder dagen før, slik at jeg kan gå og kjøpe ingredienser og være klar :D

 

EPLEKAKE!

Lenke til kommentar

L4r5 tror denne allerede er i dine innlegg. Hvis du leser på første siden så postet du der :tease:

Man kan velge tidsperiode under mine innlegg, slik at man f.eks. bare får se tråder som har vært aktive over de siste månedene. Gamle tråder som ikke har vært aktive innen valgte tidsperiode, blir fjernet fra mine innlegg. :)

 

Når det gjelder eplekakedagen, skal huske den i år. I fjor spiste jeg vel eplekake tilfeldigvis dagen før dagen. I år skal jeg spise på dagen. :p

Lenke til kommentar

Laget eplekake i går.

 

200g margarin - 4 dl sukker - 4 egg - 4 dl hvetemel - 1 ts bakepulver - 1 ss vaniljesukker.

 

Rør hvitt - pisk i et og et egg - sikt i det tørre.

 

Skrell noen epler, del dem i båter, bland dem sammen med 3 ss sukker og 1 ss kanel.

 

Ha halvparten av røren i en 26 cm form - legg et lag med epler - ha på resten av røren - legg et lag til med epler. Strø over perlesukker og hakkede mandler.

 

Stekes på ca. 170+ grader i ca. 1 t 10 m. Men ovner lever sitt eget liv. Oppskriften sier 200 grader ca. 1 t 10 m, men da blir det kull hos meg. Kan legge over bakepapir hvis den blir fort mørk. Men 170 grader funker for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...