Gå til innhold

Eplekakedagen - 28. September?


Firkantbar

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

så... hvordan ble den?

 

min ble veldig god. Eplene vi har i hagen er knall :D Som jeg sa så fant jeg bare en tilfeldig oppskrift på internet. Jeg hadde dog litt for lite epler i. Det virket "akkurat passe" når jeg laget den, men den hevet såpass i ovnen at det ble litt for langt imellom eplebitene... Men det er sånt man lærer av :D

Gleder meg allerede til neste år.. (og litt senere, når jeg skal spise restene fra i går :D)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Leste denne i fjor og la den inn i Google kalenderen min, nå ser jeg at den rykker stadig fremover blandt eventene.

Nå må jeg huske og minne fruen på at det er Elpekakedagen neste uke.

 

Bare så synd at det er så få epler igjen på det unge treet vårt i hagen og jeg tror ikke de ser så bra ut heller.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

oi. nå var det rett før jeg glemte meg helt her... har laget andre planer for i morgen, men jeg skal nok få laget meg n eplekake alliekvel :D

 

stikker ut i hagen og sjekker hvordan eplene er nå, sånn at jeg vet om jeg evt. må kjøpe noen i morgen :)

 

edit: eplene var bedre enn i fjor, litt sure, men de var gode. Kommer til å bli knallfin i kaken i morgen

Endret av Musty
Lenke til kommentar

oi har glemt å oppdatere.

Det ble meget god kake. Hadde litt for lite egg, så det ble litt for lite væske, men jeg erstattet med litt melk(!) så ble det knallbra. Spiste den varm med vaniljeis.

 

Resten av kaken tok jeg med meg på jobb på torsdag morgen, men den ble glemt i bilen helt til fredag etter lunch. Så kl 1400 på fredag ble resten av kaken servert, og selv om den da hadde vært halvannet døgn i bil så var den fremdeles særdeles god. Gleder meg allerede til neste år :D

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 11 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...