Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

23 innlegg er slettet fra tråden. Fra våre retningslinjer:

 

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

 

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

 

* Flaming og andre former for personangrep er forbudt.

* Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål.

 

I denne tråden skal folk få være så uenige man bare vil - men om man ikke klarer å skrive et innlegg uten å kommentere hvor obsternasig, bastant, useriøse o.l. de man er uenige med er - så skal man IKKE poste innleggene, for de bryter med de retningslinjer man selv har godtatt å følge.

 

Ønsker man å diskutere sikkerhet på nokiatelefoner, finnes det andre tråder til dette - men de innleggene som skrives i de trådene skal handle om saken og meningen, ikke personen.

 

Har man kommentarer til dette, send meg en pm - diskusjonen i tråden stopper nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er lydkvaliteten og volum ved musikkavspilling med ganske ordentlige hodetelefoner? Er 75 Ohms impedans på hodetelefonene :)

Siterer GSMarena angående lydkvaliteten:

 

Speaking of music playback, the 5800 XpressMusic turned out to be the best Nokia example for audio quality to date. That's that and no fancy foreword would've made sense. We've been seeing improvement over recent devices by the Finns and now the 5800 comes to crown the whole thing. In fact, we've never seen so good numbers on any other mobile phone.

 

The phone flaunts an amazing frequency response keeping within the +-1db range effortlessly. Furthermore, for most of its range it is right on the perfect track. Noise level and dynamic range readings are also praiseworthy and so is THD. IMD and crosstalk are not as impressive but still quite good. All in all, you will be enjoying some of the industry best quality audio with Nokia 5800 XpressMusic.

http://www.gsmarena.com/nokia_5800_xpressm...eview-308p6.php

Endret av genser
Lenke til kommentar
Jeg ser at Iphone har utrolig mange kule programmer, er det noe som gjør at den mobilen kan ha det og ikke våres 5800?

Teknisk sett nei :p

 

En av hovedgrunnene til at det ikke har kommet så mye "kule" programmer til 5800, er rett og slett at 5800 er mye nyere enn iPhone. I tillegg er programvare vanskeligere tilgjengelig på 5800, da det ikke har vært noen felles applikasjonsbutikk tilgjengelig før nå, så vi skal ikke se bort ifra at det dukker opp mye bra der etterhvert.

 

I tillegg til dette, er fra det jeg har hørt fra de jeg kjenner som har sett litt på programmering av programmer for iPhone, sagt at det ikke er så vanskelig, til sammenligning med for eksempel Symbian platformen. Jeg har personlig kun skrevet noen enkle Python (et skriptspråk)programmer til min telefon, så kan ikke si noe om programmering direkte mot symbianplatformen, men har hørt at dette skal være ganske vanskelig, noe som medfører til at færre prøver seg på platformen. Til gjengjeld har Symbian eller S60 platformen et ganske stort utviklermiljø fra før, men det krever tid før utviklerne tilpasser seg fra å gå fra programmer som funker med taster, til å benytte mulighene som touch gir.

 

I tillegg så er en av grunnene til at det finns så mye "kult" til iPhone, er at det har vært en kjempehype på iPhone en stund, som gjorde at svært mange ble interessert i å utvikle programvare til den, men tror nok hvis vi gir det litt tid, dukker det nok opp mye spennende i Ovi Store skal du se, vi må bare huske på at vi kan ikke forvente mirakler med en gang.

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar

Hallo Symbian_Pro

 

Jeg setter pris på svar samt din tone og formuleringer, som bidrar til en noe mer rolig atmosfære å utveksle meninger i.

Jeg vil nok i de nærmeste dagen, måtte være litt i bakgrunnen, p.g.a øvrige gjøremål.

 

Men gjør meg ellers tanker om vi senere kan ta den over i mer privat post. Da det syntes meg at noen bruker her på tråden ikke har sans eller rom for sentrale punkter i denne debatt. Dessuten kan eventuelle elementer av prestisje - i et mer privat nett - gjøre det lettere å fastholde en god og givende atmosfære.

Om det forekommer deg meningsfullt, kan vi ha som mål at utarbeide en felles uttalelse av vor endelige konklusjon, her på tråden, sjøl om der måtte være disens. Da det på forunderlig viss allikevel aktivere flere her inne. Det er ikke noe mål å være enig, sjøl om det er greit nok, de gangene det skjer.

 

Med vennlig hilsen NFSG

 

redigert: kl. 10:30

 

Må skumlese i høyeste potens for å overse din påpeking, av at jeg har overskredet en 800-tegn (grense ?). Og om dette er en feil begått av meg, så må dette vel tillegges som feil, av formell karakter og ikke et punkt som direkte eller indirekte, som er klanderverdig ved selve substansen.

Og derfor kan lede tankene hen på strategien: ta mannen istedet for selve saken.

Endret av NFSG
Lenke til kommentar

Er det noen som egentlig har fått til å laste ned noe fra Ovi Store? Jeg trykker "send til mobil", får linken på sms.. Trykker "buy".. Også trykker jeg "sign in".. Da får jeg hele tiden beskjed om "Sorry, you cannot sign in at this time. Try again later".

 

Gud så provoserende!

Lenke til kommentar

Eg lurer på om det er andre som har hatt problem med podcastingsklienten på 5800? Eg har opplevd to gonger at den har låse seg fullstending, og ikkje let seg opna. Fyrste gongen fiksa eg det med ein restore, men eg vil helst unngå det. FW er oppdatert. Nokon som har eit tips?

Lenke til kommentar
Sikker på at den IKKE virker? Kanskje den bare er veldig treg første gang.

 

Skulle på besøk til noen på jobben, la fra meg mobilen nede i stuen i et vindu mens den søkte etter satelitt. Jeg gikk og dusjet og skulle kle meg, og det tok kanskje 20 min/30 min, og da jeg kom ned drev den og søkte fortsatt :p Så satte jeg på A-GPS, og vips, da funka det med en gang

Lenke til kommentar
Min er låst til NetCom og har firmware v20.0.012.

Telefonens egen oppgraderingsprogramvare finner ingen oppdateringer.

 

Vil det virke hvis jegh kobler den til en pc med pc-suite på? Eller vil telefonen nekte pga. operatørlås?

 

Vil ikke være noen forskjell nei

 

Du kan forandre produktkode for å få siste oppdatering.

Lenke til kommentar

Mannen med ljåen

 

Min tlf. som også er knyttet til Netcom, kunne heller ikke finne den nye oppdatering via telefonens egen oppgraderingsprogramvare. Søkte tre ganger, uten held . Men da jeg koplet den opp PC-suite fikk jeg med én gang beskjed om at ny programvare var tilgjengelig - men jeg tror det tok en halv time - så lav deg en kopp kaffe imens. Og glem ikke å lav en sikkerhets kopi før du oppdatere. Og jeg mener også du oppfordres til å ta ut minnekarte før selve oppdateringen.

 

Din Nokia telefon vil alltid "kommunisere" med PC-suite. Som er et nyttig verktøy.

Lenke til kommentar

Var nettopp hos en proff Nokia-forhandler, som lovet å oppgradere den mens jeg ventet.

De klarte det ikke. Tror de brukte PC-suite.

 

Han sa han hadde oppgradert sin egen.

Forklaringen på at min nektet var at Nokia kanskje hadde trukket tilbake oppgraderingen fordi det var feil på den.

Så jeg fikk den tilbake uten å betale, med samme programvare som før.

 

Han mente også at operatørlåsen ikke hindret den i å oppgraderes.

 

Underlig... Han burde jo vite det.

 

MÅ jeg endre koder på telefonen for at den skal virke skikkelig? Er ikke det en slags hacking? Ikke at jeg er imot det, jeg vil jo bare forbedre et lovlig kjøpt produkt. Jeg skal fortsatt benytte det abbonnementet jeg har skrevet under på at jeg skal bruke.

 

Har operatørlås noe med oppgraderinger å gjøre?

Lenke til kommentar

En jeg spurte på Telenor 09000, sa at operatørlåsen og programvaren var 2 forskjellige, så det vil ikke fjerne operatørlåsen i følge han. Denne tråden er lang og det er folk som har svart på spørsmålet ditt tidligere mener jeg.

 

Mulig du må hack'e telefonen for å fjerne operatørlås, om det var det du var ute etter. Men sånt får du finne ut av selv. Vil ikke HW.no reagere om oppskriften kom i klartekst her?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en 5800 nå siden jeg skulle bytte abb, og da kunne få den for 1kr. Har hørt mye spennende om den og mange positive mennesker, så gledet meg virkelig til å prøve ut denne telefonen.

 

Førstenntrykket var bra, skjermen var brukbar respons i og telefonen virket til å være av grei kvalitet. Litt trist min telefon var en DOA da den hadde en grønn lysende pixel midt på skjermen.

Etter å ha brukt den noen dager har derimot inntrykket bare gått nedover. Skjermen er nesten umulig å lese i godt vær, sms-skriving er håpløst da telefonen trenger en "pause" mellom trykk, nettleser er knotete, og det er egentlig det som irriterer meg mest totalt sett.

Brukervennligheten er rett og slett for dårlig.

 

Satt sim-kortet mitt tilbake i iPhone 3g etter ca en ukes bruk, og har ikke angret ett sekund etterpå. Eneste jeg kan med hånden på hjertet si jeg savner er kamera.

Lenke til kommentar

Mannen med ljåen

 

Det er jo litt dumt du må bruke så mye energi på dette her. Og forstår gå du ønsker å ha orden på din 5800.

Men om ikke du har fiklet/manipulert med telefonen din - og det forstår jeg på deg at den ikke er - er det uomtvistelig, at Netcom og i siste ende Nokia Norge er ansvarlig for at - den for alle andre tilgjengelig programvare oppdatering til deres 5800 XM - også skal være tilgjengelig for deg.

Og har du sjøl gjort hederlig forsøk på dette, og kan gjøre rede for dette i et brev til Netcom. Er Netcom juridisk ansvarlig ( hvis det er der du har kjøpt telefonen) for at din telefon ved levering ikke er beheftet med feil eller mangler. Og derfor i deres egen interesse at fortest mulig at yde deg den nødvendige hjelp. Og det finnes ingen mulighet eller åpning i loven for at de kan "sende deg videre" til Nokia Norge.

Men hvis jeg var deg ville jeg - dette til tros - skrivet en utfyllende beskrivelse av din innsats, til Nokia Norge.....det tar 2 - 4 dage å få svar; men det er ofte hyggelige folk der svare og som har forstand på det de svare på.

 

 

Skriv til: http://www.nokia.no/support-og-programvare...takt/spor-nokia

Endret av NFSG
Lenke til kommentar

Før du endret linken til den norske, sendte jeg denne mailen direkte til NetCom.

Det er jo de som står som forhandler.

 

Navn: Mannen med ljåen

Mobilnummer: 00000000

E-post: [email protected]

Henvendelse: Tjenester - Privat

Telefontype: Nokia 5800 XpressMusic

Melding: Hei! Jeg kjøpte min Nokia 5800 med NetCom-binding av en telefonselger som visstnok jobbet på oppdrag fra NetCom. Det er en grei telefon på mange måter, men den kjører software v20.0.012. Mange folk i diverse forum på nettet sier at de har oppdatert programvaren i sine telefoner, men min nekter. Jeg har prøvd selv med *#0000#, men den påstår at det ikke finnes noen oppdateringer til min telefon. Jeg var til og med innom Nokia-butikken på Oslo S, som lovet å oppdatere programvaren. Han sa han hadde klart det på sin egen telefon. Han gav opp. PC-Suite (tror det var det han brukte) fant ingen oppgraderinger til denne telefonen. Forklaringen hans på at det ikke virket på min telefon var at produsenten måtte ha oppdaget en feil på oppdateringen, og trukket den tilbake. Jeg har sjekket på forumet Diskusjon.no og funnet at jeg ikke er den eneste NetCom-låste 5800-brukeren som ikke får oppgradert. Er NetCom en fellesnevner her, og i så fall hvorfor? Når en profesjonell Nokia-forhandler ikke klarer å oppgradere en Nokia 5800, hvem kan da klare det? Hacking er ikke noe for meg, pga. garanti og slikt. Samtidig så er det viktig for meg å ha den nyeste programvaren pga. diverse kjente bugs som klokke-ikoner som forsvinner, nettlesere som slår seg av, menyer som henger osv... Med vennlig hilsen Mannen med ljåen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...