Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg oppdaterte til nyeste version nå 21xx.

Og nå blinker den midtre (hvite) knappen med 10-15sek mellomrom. Jeg har ingen ubesvarte anrop eller sms. Skal det være slik?

 

Hvis du har hatt noen anrop og satt på tastelås eller besvart dem men satt på tastelås ganske fort. Så kan det hende at den ikke oppfattet det.

Lenke til kommentar
Jeg oppdaterte til nyeste version nå 21xx.

Og nå blinker den midtre (hvite) knappen med 10-15sek mellomrom. Jeg har ingen ubesvarte anrop eller sms. Skal det være slik?

Innstillinger -> Telefon -> Varslingslys -> V.mod. pust. lys. Skrur du denne av, blinker den ikke med mindre du har ny melding/ubesvrt anrop.

 

Når du har fått ny melding/ubesvart anrop blinker den to ganger, og med mindre mellomrom enn før.

Lenke til kommentar
Min døde i natt:(

Fungerte når jeg gikk og la meg. Når jeg våknet var den svart og reagerte ikke på noen ting.

Kan jo hende din er død, men har du sjekket "våkne opp"-skyveknappen som en finner på den ene siden av telefonen?

Taste låsen ja.

Men nå fungerer den igjen, etter at jeg hadde tatt ut og satt inn batteri osv flere ganger.

Lenke til kommentar
Hvordan oppdaterer man egentlig telefonen? Jeg har også v20, men den finner jo ingen nyere versjon. o0

 

Når det slippes oppdateringer fra Nokia slippes det først oppdatringer til telefonene som er "ubranda/uten operatørlås", mens til telefoner som har har branda firmware, kommer det litt ettervært.

 

Noen ganger bryr ikke operatøren seg med og komme med ny software til modellene de selger, så skal du være sikret og altid ha en telefon med siste software, kan du ikke kjøpe en operatørlåst en.

 

Finner du ingen oppdatering til telefonen din, er en løsning og endre produkt koden, eller vente til det slippes en oppdatering.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Antivirus eller andre former for beskyttelse mot ondsinnet programvare er helt unødvendig på Symbian.

 

Et program eller virus vil ikke kunne få tilgang til mobiltelefonen uten at du selv bekrefter dette gjentatte ganger og trykker deg forbi sikkerhetsadvarsler. Hvis man altså bruker sunn fornuft og ikke innstallerer alskens tullball fra ymse lugubre sider så er man helt trygg.

Lenke til kommentar

Uunreal fra. 21/05-2009 : 14:15

 

 

Je forsøkte å gi deg animerende svar på ditt spørsmål/etterlysning....om konverterings problemer du hadde, i forsøk på å få film- & video over på din 5800.

Det kunne vårrå hyggelig å få tilbakemeldinger fra deg, om hvorledes det skrider frem.

Lenke til kommentar
Uunreal fra. 21/05-2009 : 14:15

 

 

Je forsøkte å gi deg animerende svar på ditt spørsmål/etterlysning....om konverterings problemer du hadde, i forsøk på å få film- & video over på din 5800.

Det kunne vårrå hyggelig å få tilbakemeldinger fra deg, om hvorledes det skrider frem.

 

Har forsøkt 2 programmer som er blitt anbefalt her. Det ene doblet filstørrelsen. Sistnevnte som du anbefalte funker fint. :)

Lenke til kommentar

Hey, solgte min 5800 for ca en uke side.

personen jeg solgte den til klarer ikke bruke telefonen ettersom den er låst ?

etter han slår pin kode ber telefonen om låsekode.

har sjekket at den ikke skal være operatørlåst.

først trodde vi at det var låsekoden på telefonen, men var ikke 12345 / 1234 / 0000 / 00000 og jeg har ikke endret den.

sett rundt på nett at dette er ett kjent problem ..

 

ba han da dra til ett verksted hvor de kunne låse opp telefonen, noe de ikke klarte (?)

han har snakket med tele2 som påstår at Elkjøp(hvor den ble kjøpt) har lagt inn en låsekode på telefonen.

 

Jeg jobber selv på elkjøp med telefoner, og har ikke vært borti dette før.

Noen tips ang dette problemet.

 

skal ringe tele2 på jobb etterpå og høre hva de prater om.

Lenke til kommentar
Jeg oppdaterte til nyeste version nå 21xx.

Og nå blinker den midtre (hvite) knappen med 10-15sek mellomrom. Jeg har ingen ubesvarte anrop eller sms. Skal det være slik?

Innstillinger -> Telefon -> Varslingslys -> V.mod. pust. lys. Skrur du denne av, blinker den ikke med mindre du har ny melding/ubesvrt anrop.

 

Når du har fått ny melding/ubesvart anrop blinker den to ganger, og med mindre mellomrom enn før.

 

Takk takk!

Jeg burde egentlig funnet av dette selv hehe, men visste ikke at det var et nytt valg i denne versionen.

 

Asim

Lenke til kommentar

Vel, en ser jo at mobiltelefoner blir mer og mer avanserte, og mer og mer informasjon legges inn på disse. Dette fører jo også til at andre har en viss interesse for å komme seg inn på din telefon for å få info, eller andre formål bruke den som mellomledd for å ringe opp etc. Ettersom du da har blåtann, wlan, 3G så er det da en mulighet for at andre med god kunnskap skal kunne komme seg inn. Dette beskytter en seg for på sin personlige datamaskin, før eller siden så må en vel begynne å beskytte seg mot dette på mobilen også.

 

På min forrige mobil, Nokia N73 så hadde jeg F-prot security installert, men etter prøveperioden, så kuttet jeg det ut da jeg ikke såg helt nytten, men nå er jo telefonene blitt mer avanserte, så kanskje det er nyttig likevel?

Lenke til kommentar

Hansforum: Jeg synes poenget ditt om sikkerhet på telefonen er bra.

 

Genser: Jeg kunne tenke meg utdypninger av påstandene dine. Du proklamerer at telefonen er sikker, dersom brukeren kun er forsiktig.

 

Jeg er interessert i ting som har med selve Symbian som OS, på temaet sikkerhet. Hva er det som gjør Symbian spesiellt motstandsdyktig i forhold til andre OS (OS på telefon og gjerne på OS på PC)?

 

Symbian OS har det noen ting i det hele tatt med Linux å gjøre. Jeg har inntrykk av at det er ett fra bunnen opp egenskrevet OS av dens utvikler. Jeg tar kanskje feil. Jeg penser inn på Linux her fordi Linux sies å ha en slags brannmur gjennom sin IP-stack, eller hva det nå heter. Har Symbian noe sånn (som Linux har)?

 

Jeg sammenlikner Nokia 5800 XM med en normal PC, fordi den nettopp har WLAN og 3G. Blåtann er noe for seg selv, så blåtannsikkerhet bør en ta i ett eget avsnitt (fordi det har så kort rekkevidde blandt annet).

 

På en PC som har WLAN og 3G så bør en aktivere f.eks. Windows brannmur som minste sikkerhet, eller så bør man installere en tredjeparts brannmur på sin Windows-baserte PC, eventuellt en brannmur på andre OS enn Windows for den saks skyld (unntatt slike OS som Linux muligens). Da en trenger brannmur på PC, så tør jeg hevde at også telefonen behøver en brannmur, inntil det er forklart nærmere dens sikkerhetsfunksjoner, og hvorfor Symbian OS eventuellt ikke skulle behøve slike ting.

 

Jeg håper at dette bidraget kan være med å stille det riktige spørsmålet, sånn at diskusjon rundt sikkerhet på denne telefonen kan økes noen hakk.

 

"Naturen" til virus er jo litt sånn, at når du først har fått djevelskapen inn, så er den vond å få ut. Så det i seg selv åpner for muligheten av at noen i "ett svakt øyeblikk" klikker ja til feil ting da, eller!?

 

Men virus er jeg ikke selv fullt så redd for som det å ha åpen dør inn i telefonen (merk deg: brannmur (eller hvilket navn en skal gi funksjonen).

Endret av G
Lenke til kommentar

For dem som skal forklare sikkerhet omkring denne telefonen:

 

Dersom det passer, gi gode svar i denne tråd.

 

Dersom temaet sikkerhet skulle passe dårlig i tråden, eller du av andre grunner som f.eks. at du ikke ønsker at annet nyttig som du interesserer deg mer for skal drukne i denne tråden i mellom alle postingene omkring sikkerhet, så kan det jo opprettes egen tråd om sikkerhet.

 

Jeg har allerede en tråd på sikkerhet som tema, men skal innrømme at jeg håpte å kunne fiske mer svar enn dem som allerede finnes der (tråden min består nesten utelukkende av mine postinger, dessverre). Om det beror på at folk ikke er interessert, eller at jeg ikke traff med innhold eller tittel, eller kanskje det bare er fordi veldig få har sett tråden min..

 

Jeg er interessert i temaet, og håper å lese mer om det her i denne tråd, i noen andres tråd, eller i min egen tråd.

Lenke til kommentar

Nå er kanskje denne diskusjonen tatt litt lenger enn til en generell 5800 diskusjon, jeg syntes bare at denne artikkelen om Hacking via Nokia tlf var interessant. Du trenger ikke å leite lenge for å finne lignende artikler.

De som har mye kunnskaper om slikt ligger alltid i forkant av oss vanlige, og de som lager sikkerhetsprogrammer, dermed utnytter de det til sikkerhetshullene er dekket.

 

Jeg ser jo med stor skepsis at flere her på forumet ukritisk bruker hacks for å modifisere telefonen, tenk om en slik hack åpner for en eller annen bakdør, som en glad kineser gnir seg i hendene over at du har åpnet for han....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...