Gå til innhold

Etterlengtet Canon med 21 megapiksler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja trekk slutningen din over disse bildene du ;)

 

At det er bra er høyst sannsynlig, at det er bedre enn D700 er det sjangse for. Mye bedre? Vi får se.

 

Ja midlertidige slutninger utifra det som er kjent skulle vel ikke være et større problem her en ellers vil jeg tro :cool:

Om den blir lik/margialt bedre/marginalt dårligere enn D700 betyr vel mindre,da som kjent D700 er meget bra,jeg tror iallefall at få/ingen skal klare skille bildene tatt med disse under ellers like forhold .

Lenke til kommentar
Å skille de vil ikke være vanskelig, da den ene har 21MP, en oppløsning som er mye større enn D700. Det er på høy ISO jeg er spent. Matcher 5D'n D700 der er det bra, oppløsningen tatt i betraktning. At 5D vil være skarpere er det ikke noen tvil om, men det er støyen jeg tenker på.

 

Tror nok de har kontroll på støyen ja.

Når jeg sier å skille bildene tenker jeg da på å klare skille det ene fra det andre bare med å se på bildet,uten mulighet for å se exif fil eller noe annet, for uansett hva kamera heter så koker vel det hele ned til at det er resultatet ut på sjerm eller på papir som teller :cool:

Lenke til kommentar

Denne debatten viser til det fulle en tendens vi ofte har her på forumet. I mangel av bedre argumenter så kritiseres et kamera for å ikke være noe det ikke er ment å være. Det får ikke hjelpe hvilken traktor krigsreportere bruker når dette kameraet ikke er laget for krigsreportere. Eller alle andre som klarer seg med 6-12mp. De som mener at det har for mange piksler kan jo bare kjøpe noe annet, så kan de som trenger dem kjøpe dette.

Lenke til kommentar

Problemet er at man i realiteten ikke har noe valg om man vil ha et nytt kamera, da er man prisgitt de antall megapixler produsenten finner det for godt å putte i kamera.

 

Som jeg nevnte i tråden om testen av D700, håper jeg Nikon holder liv i X-modellene og lager D700/D3 (og deres etterfølgere) for de som synes rundt 12 mp er nok, og D700x/D3x (og deres etterfølgere) for de som må ha de ekstra pixlene. Først da har man et valg hvis man vil ha et nytt kamera fra samme produsent.

Lenke til kommentar
Problemet er at man i realiteten ikke har noe valg om man vil ha et nytt kamera, da er man prisgitt de antall megapixler produsenten finner det for godt å putte i kamera.

FF med får piksler, det er Nikon det. Litt trist hvis man er nødt til å skifte system, men det er ofte slik at Canon og Nikon deler segmentene mellom seg. Før måtte man skifte til Canon hvis man ønsket FF i det hele tatt, så systemskifte for å få enkelte egenskaper er ikke noe nytt. De kan neppe alle har alle valgmuligheter i sitt program, så jeg satser uansett på brukt 5D. Jeg ønsker å fortsette med Canon, ønsker ikke for mange piksler, og har ikke behov for noe mer enn det 5D har å by på. For min del er det litt dumt at Canon satser slik de gjør, mest fordi det tar for mye diskplass på min letter puslete laptop. Jeg synes faktisk filer kan bli for store, for hurtighet i etterbehandlingen med moderat motorkraft er også en egenskap jeg ønsker meg av forskjellige grunner. Men slikt får jeg bare leve med, så jeg klager ikke.

 

Jeg synes det er dumt at de ikke lenger skal ha et moderat FF-slr, men det er jo mulig at de kommer med en 7D eller noe slik for å fylle det behovet i fremtiden også. Men det er nok lurt av dem å komme med en slik modell som dette for å ikke miste oppmerksomheten i disse dager. Så kan de evt levere en moderat FF senere, når den store hypen rundt Nikon og Sony har lagt seg. Det er bare en løs og lite fundert filosofering over temaet, men et slik scenario er ikke helt utenkelig. Eller kanskje det bare en ren ønsketenking fra min side.

 

Åkke som gir jeg litt f... i det. Neste skritt etter 5D bør bli et modulært mf-system for meg.

Lenke til kommentar

Etter det jeg kunne se da jeg testa 5D på fredag har den fått mye mindre fargestøy enn andre Canon-modeller. Det gjør at jeg for min del opplever bildene som renere på høy iso.

Skjermen er helt fantastisk, og det er ikke noe problem å fokusere riktig til 1080p videoen uten å ha zooma inn for å dobbeltsjekke.

ISO 6400 er mer enn brukbar, og alt under er bare genialt.

 

Det som overrasker meg her er at Marius klager på at vi liker samplebildene til 5D og er imponert, når alle Nikon-fans (og alle andre) gjorde akkurat det samme da D300/D3/D700 kom. Ingen forskjeller der altså.

 

Akersgata er i hvert fall noen av de første om får 5D før jul, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Det skal nemlig en liten arme dit.

Lenke til kommentar
Det som overrasker meg her er at Marius klager på at vi liker samplebildene til 5D og er imponert, når alle Nikon-fans (og alle andre) gjorde akkurat det samme da D300/D3/D700 kom. Ingen forskjeller der altså.

 

Jeg hoppet ikke i taket og ropte at D700 var bedre enn MKIII pås tøy før jeg så sammenlikningen. Å trekke slutninger som "det er bedre enn det" ut ifra å se en side av saken blir feil, for å se hvem som er best må man sammenlikne, for forskjellene er ikke så store.

 

Jeg er positiv til 5DmkII, om det er bedre enn D3 vet jeg at Nikon får noe å strekke seg imot, og gjør meg ikke noe at canon får "det beste kameraet" for som jeg har sagt tidligere, med Canon's lusne seriehastighetsmodus vil ikke 5DmkII være et kamera jeg vil få så mye bruk for sammenliknet med D3/D700. Hadde de derimot putta på 8-910fps, da hadde jeg blitt sjaluen...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...