Gå til innhold

Etterlengtet Canon med 21 megapiksler


Anbefalte innlegg

En annen ting som jeg mener, er at det er unødvendig at denne "bruker erfaring boksen" trenger å være anonym.

Jeg er litt uenig med kommentarene deres over. Men det blir pirk.

Det er faktisk en verdi i å lese andres vurderinger av et kamera og optikk.

 

Hvem er dere som vet hva andre burde kjøpe. Og på hvilket grunnlag kan dere sette andre ukjente mennesker i bås.

Hvordan kan feks du påstå at en som velger å følge andre hobbyfotografers råd i prodguiden heller ville vært tjent med en 400Deller450D. Blir ikke dette egentlig litt snobbete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan feks du påstå at en som velger å følge andre hobbyfotografers råd i prodguiden heller ville vært tjent med en 400Deller450D. Blir ikke dette egentlig litt snobbete.
Jeg kan si med 100% sikkerhet at hvis du ikke vet hva du trenger et kamera som 5D MkII (eller tilsvarende modell) til, så vil du få mer ut av en billigere modell med mindre sensor.

 

Folk kan velge å bruke pengene sine på hva pokker de vil, men jeg reserverer meg retten til å kalle dem komplette idioter hvis de bruker masse penger på ting de ikke har kunnskapen eller mulighetene til å bruke. Det være seg fotoutstyr, sportsbiler, PC-komponenter eller andre ting som ofte blir kjøpt av folk med mer penger enn vett.

 

Om det er snobbete å kalle en spade for en spade, vel kall meg en snobb.

Lenke til kommentar
Sutekh

 

Folk kan velge å bruke pengene sine på hva pokker de vil, men jeg reserverer meg retten til å kalle dem komplette idioter hvis de bruker masse penger på ting de ikke har kunnskapen eller mulighetene til å bruke

 

 

 

 

 

 

 

Synest det blir langt over streken å kalle folk komplette idioter fordi de ikke har samme syn som en selv, ja det er riktig beklagelig med slike utsagn etter mitt syn.

 

 

 

Tror det er på høy tid at noen og enhver stiger ned av sin høye hest, kommenterer innlegg og kutter ut fordømming og "sjult" "trakasering" av andre her på forumet .

 

Personelig kjøpte jeg i sin tid en meget dyr motorsykkel,dette ca 1 år før jeg kunne kjøre den,jeg hadde også minimal kunnskap om denne, var jeg således en idiot??

jeg fikk tross alt mange års glede av denne etter at lappen var tatt + opparbeid meg mye nyttig kunnskap.

Regner med at det samme gjelder dem som går direkte på et proffkamera .

 

 

 

Redigert av Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Helt enig med snekkern.. Men nå har vel akkurat dette med hvor mye vi amatører har "lov" til å bruke på utstyr blitt diskutert noen ganger her tidligere..

 

Helt enig. La nå denne debatten komme inn på sporet igjen. Om noen kjøper utstyr over sitt kompetansenivå, so what...Ikke ta det personlig..

 

Ellers ser det ut som 5D II blir et meget kapabelt kamera og videofunksjonen hilser jeg velkommen, så lenge det ikke går ut over andre ting

Lenke til kommentar
Hvordan kan feks du påstå at en som velger å følge andre hobbyfotografers råd i prodguiden heller ville vært tjent med en 400Deller450D. Blir ikke dette egentlig litt snobbete.
Jeg kan si med 100% sikkerhet at hvis du ikke vet hva du trenger et kamera som 5D MkII (eller tilsvarende modell) til, så vil du få mer ut av en billigere modell med mindre sensor.

 

Folk kan velge å bruke pengene sine på hva pokker de vil, men jeg reserverer meg retten til å kalle dem komplette idioter hvis de bruker masse penger på ting de ikke har kunnskapen eller mulighetene til å bruke. Det være seg fotoutstyr, sportsbiler, PC-komponenter eller andre ting som ofte blir kjøpt av folk med mer penger enn vett.

 

Om det er snobbete å kalle en spade for en spade, vel kall meg en snobb.

 

Ja det er en snobbete holdning du utviser.

Og det er direkte feil det du påstår. En komplett nybegynner vil kunne bruke 5D å få gode bilder. Dette vet jeg med sikkerhet.

 

Å kalle andre idioter i en diskusjon. Hva slags debatteknikk er det.

Og hvorfor har du behov for å kalle andre idioter ?

Lenke til kommentar
Ja det er en snobbete holdning du utviser.

Og det er direkte feil det du påstår. En komplett nybegynner vil kunne bruke 5D å få gode bilder. Dette vet jeg med sikkerhet.

 

Å kalle andre idioter i en diskusjon. Hva slags debatteknikk er det.

Og hvorfor har du behov for å kalle andre idioter ?

 

Man vil få like gode bilder med billigere kameraer( tom kompaktkamera). Fordelen med 5DII er at de som kan, vil ikke få gode bilder, men vil TA fantastiske bilder( ser du forskjellen)

 

Personlig driter jeg i hva folk bruker penger på. De kan kjøpe akkurat hva de vil med sine penger. Det gjør de ikke til idioter( der er vi enige).

Lenke til kommentar
Synest det blir langt over streken å kalle folk komplette idioter fordi de ikke har samme syn som en selv, ja det er riktig beklagelig med slike utsagn etter mitt syn.
Ja vel.

 

Jeg har heldigvis ingen problemer med det.

 

Personelig kjøpte jeg i sin tid en meget dyr motorsykkel,dette ca 1 år før jeg kunne kjøre den,jeg hadde også minimal kunnskap om denne, var jeg således en idiot??

jeg fikk tross alt mange års glede av denne etter at lappen var tatt + opparbeid meg mye nyttig kunnskap.

Med tanke på ulykkesstatistikken til ferske motorsykkelsjåfører så vil jeg definitivt kalle det lite lurt. Men du ser ut til å ha vært heldig.

 

Personlig vil jeg anse det som mye smartere å starte med en lettere og mer kontrollerbar sykkel og så kjøpe en dyrere og kraftigere etter hvert som man får mer erfaring.

 

Regner med at det samme gjelder dem som går direkte på et proffkamera .
Eller, man kan kjøpe et enklere kamera som gjør det enklere å lære grunnprinsippene, jobbe med det, lære seg å ta bra bilder og lære seg hva man liker å ta bilder av og hvor begrensningene ligger.

 

Så kan man selge det brukt, kjøpe et mer profft kamera (kanskje noe som passer bedre til sitt bruksområde nå som man vet hva slags bilder man liker å ta) og antageligvis ikke ha brukt ett øre mer enn om man hadde gått rett på proffmodellen siden prisene har falt i mellomtiden.

 

Si hva du vil, jeg tør påstå jeg presenterer det smarte alternativet.

Lenke til kommentar
Ja det er en snobbete holdning du utviser.

Og det er direkte feil det du påstår. En komplett nybegynner vil kunne bruke 5D å få gode bilder. Dette vet jeg med sikkerhet.

 

Å kalle andre idioter i en diskusjon. Hva slags debatteknikk er det.

Og hvorfor har du behov for å kalle andre idioter ?

 

Man vil få like gode bilder med billigere kameraer( tom kompaktkamera). Fordelen med 5DII er at de som kan, vil ikke få gode bilder, men vil TA fantastiske bilder( ser du forskjellen)

 

Personlig driter jeg i hva folk bruker penger på. De kan kjøpe akkurat hva de vil med sine penger. Det gjør de ikke til idioter( der er vi enige).

 

 

Ja jeg ser selvfølgelig forskjellen, jeg.

Men jeg oppfatter ikke at vi er uenige !

Lenke til kommentar

"men jeg reserverer meg retten til å kalle dem komplette idioter"

"jeg tør påstå jeg presenterer det smarte alternativet"

 

Hei Sutekh

 

Etter sitatene fra deg å dømme så kan man nesten tolke det slik at

du mener at de som ikke velger smarte alternativer her i livet er

komplette idioter.

 

Lykke til videre i sort/hvitt bobla di !

 

PIMPIM

Lenke til kommentar
Ja det er en snobbete holdning du utviser.

Og det er direkte feil det du påstår. En komplett nybegynner vil kunne bruke 5D å få gode bilder. Dette vet jeg med sikkerhet.

 

Å kalle andre idioter i en diskusjon. Hva slags debatteknikk er det.

Og hvorfor har du behov for å kalle andre idioter ?

 

Man vil få like gode bilder med billigere kameraer( tom kompaktkamera). Fordelen med 5DII er at de som kan, vil ikke få gode bilder, men vil TA fantastiske bilder( ser du forskjellen)

 

Personlig driter jeg i hva folk bruker penger på. De kan kjøpe akkurat hva de vil med sine penger. Det gjør de ikke til idioter( der er vi enige).

 

 

Ja jeg ser selvfølgelig forskjellen, jeg.

Men jeg oppfatter ikke at vi er uenige !

 

Jeg blir bare litt småfrustrert når folk sier at man får gode bilder, i stedet for at man tar gode bilder. Det er først og fremst han som står bak kameraet som tar bilder. :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Under en måned igjen nå så er monsteret løs. :D Det jeg lurer på er om folk har noen anelse om hvor lang tid det tar før det faller litt i pris? Ser det ligger på ca 24.000 på fotovideo.no og 2.700$ (17.000 NOK) i USA.

 

D700 kostet 23.000,- ved introduksjonen i slutten av juli, og koster nå 18.000,-. Et prisfall på 5.000,- i løpet av 3 mnd. Ikke dermed sagt at det samme vil skje med 5DII.

De som er litt tålmodige kan jo håpe. Utålmodige kan skrive seg på venteliste - der står f.eks 15 stk. på Stavanger Foto allerede :thumbup:

Lenke til kommentar

Tenkte også at det kunne være lurt å sammenligne litt med D700. Selvfølgelig er ingenting sikkert, men det går an til en viss grad å beregne litt nedgang i prisen.

 

5.000,- på 3 mnd. er litt det og hvis 5D skal "konkurere" med D700 så burde det jo også konkurere med pris.

Lenke til kommentar

De vil ikke konkurrere direkte med Nikons FX-modeller. Canon og Nikon har en tendens til å unngå slik direkte modellkonkurranse. Man skulle nesten tro at de samarbeidet på en form for markedsdeling.

 

Eneste direkte konkurrent til 5D MkII er Sony A900. Og for de som ikke er sterkt bundet opp i Eos allerede, så kan det bli en farlig konkurrent. Det skal bli virkelig spennende å se hvordan de kan måles opp mot hverandre, selv om A900 garantert blir mer "nisje" enn nye 5D.

Lenke til kommentar
Eneste direkte konkurrent til 5D MkII er Sony A900. Og for de som ikke er sterkt bundet opp i Eos allerede, så kan det bli en farlig konkurrent. Det skal bli virkelig spennende å se hvordan de kan måles opp mot hverandre, selv om A900 garantert blir mer "nisje" enn nye 5D.

 

Vår test av A900 kommer i løpet av uken, og vi kommer selvsagt til å teste 5D Mk II når den ankommer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...