Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Solgte bil! Glemte å ta av nøkkler fra knippet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt bilen min! Glemte da å ta av de andre nøkklene som hang på samme knippe!

Har sendt melding til han som kjøpte bilen om at han måtte sende de i posten, noe han sa at han skulle gjøre!

Etter nesten en måned har jeg ikke mottat noen nøkkler!

Har sendt flere meldinger etterpå å spurt om han hadde sendt nøkklene, men ikke fått noe svar på det!

Har vurdert å kjørt hjem til han å hentet de, men er litt usikker på om jeg skal det da det er ett godt stykke å kjøre og jeg kommer til å være rimelig pist etter å ha kjørt over 20 mil for 2 nøkkler som han kunne ha sendt i posten for 5 kroner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv hvor han bor da, kanskje noen på forumet kan stikke innom til han og hente nøkklene for deg.. :) Burde jo være temmlig greit å få sendt de i posten. Morsomt uansett at du klarer å glemme av noe slikt ! får man spørre hvilke nøkkler det er som hang igjen på knippet?

Skrevet

Skal prøve å ringe han i morgen! Får jeg ikke ordnet opp i dette innen i morgen kveld, vurderer jeg å få purken til å hente de!

Det er så bortkastet å bruke 5-600 kroner i bensin på en så liten fillesak!

Kan godt sende han en ferdigfrankert konvolutt hvis han ikke har råd til å legge ut de kronene det vil koste!

Skrevet
Har sendt melding til han som kjøpte bilen om at han måtte sende de i posten, noe han sa at han skulle gjøre!

Etter nesten en måned har jeg ikke mottat noen nøkkler!

Har sendt flere meldinger etterpå å spurt om han hadde sendt nøkklene, men ikke fått noe svar på det!

Iløpet av disse 30+ dagene så falt det deg aldri inn å RINGE personen og PRATE med vedkommende?

Skrevet

Virkelig helt fantastisk at du ikke har kobla innsåpass at du tenkte at KANSKJE nummertastene på telefonen din var en utvei.

GL med iqtesten på nrk i høst.

Skrevet

Hvordan skal du få politiet til å få ordne dette? Sende de en tekstmelding? Er jo ikke verre enn å ringe vedkommende og spørre om han kan sende deg nøklene. Sannsynligvis har han glemt å ordne det. Spesielt siden du ikke har gitt lyd fra deg på en måned.

Skrevet

Uansett regner jeg med at du forlengst har byttet lås på egen bolig og varslet jobben din hva som har skjedd?

Nøkler på avveie er ingen filleting, få husker f.eks å skifte lås når de kjøper seg en ny bolig, det er dumt å ta sjangsen på at tidligere eiere ikke fortsatt har nøkler som passer.

Skrevet
Uansett regner jeg med at du forlengst har byttet lås på egen bolig og varslet jobben din hva som har skjedd?

Nøkler på avveie er ingen filleting, få husker f.eks å skifte lås når de kjøper seg en ny bolig, det er dumt å ta sjangsen på at tidligere eiere ikke fortsatt har nøkler som passer.

Spørrs om låssmeden svarer på sms det da...

Tar ikke særlig lang tid å kopiere nøkkelen heller. Så selvom den blir gitt tilbake MÅ man bytte låser.

Skrevet

HeHe, skift låsen hjemme, koster noen hundre kroner, be jobben skifte låsene der, koster de sikkert noen tusen kroner, men siden du har nøkkel er du sikkert litt oppe i systemet så dette gjør de sikkert, eller hvis du akuratt har starta der, så er det litt mer dritt =D

Skrevet
Skal prøve å ringe han i morgen! Får jeg ikke ordnet opp i dette innen i morgen kveld, vurderer jeg å få purken til å hente de!

Det er så bortkastet å bruke 5-600 kroner i bensin på en så liten fillesak!

Men å bruke flere tusen kroner av alles skattepenger er HELT greit?

Dette er litt vel korttenkt. Du glemte nøklene i bilen. Ingen lovbrudd er begått. Mao vil nok bare mr. Politi le om du i det hele tatt ringer de. Og siden du klarte å glemme nøklene, tror du ikke det er mulig for kjøper å glemme å sende de? Eller er det helt utenkelig?

Nei, som andre påpeker her er dette enkelt og greit en liten filleting i seg selv. Men, nå har faktisk kjøper hatt disse nøklene i en måneds tid. Eller kanskje han også har mistet de. Det er ingen triviell sak. Få byttet låser ASAP(både jobb og hjemme) og glem saken(så sparer du de hundrelappene i bensin også).

Og neste gang tar man av nøklene før man selger bilen...

Skrevet (endret)

Tror ikke han har glemt å sende de!

Han ble krako når jeg glemte å levere Vognkort del 2

Han tar heller ikke telefonen når jeg prøver å ringe!

Har også funnet ut at det ikke er jobbnøkkelen som henger på knippet!

Hva skal han med nøkkler som han ikke vet hvor de passer!

Endret av david_almli
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...