Gå til innhold

Største flopp ever!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva sytes du har vært mest hypa opp noensinne osså bare gått i bakken super hardt!!???
The Elder Scrolls IV: Oblivion. Med suksessen Morrowind friskt i minne lå alt til rette for at Bethesda Softworks skulle kunne lage et enda mer fantastisk spill. Forventningene fra fanskaren var enorme og ingen ting skulle tilsi at spill nummer fire i serien skulle kunne floppe. Så kom spillet, det var noe helt annet en sin forgjenger hvor de gode elementene med Morrowind var fjernet og håpløse feautures som instant travel, levelscaling, random generated loot og xboxifisert user interface ble presset inn. Bethesda Softworks feilet mens xbox-ungene jublet over et uinspirerende spill pakket inn i glinsende grafikk.
Lenke til kommentar

alle ut som kom før 2004 var laget kun for pc men med ut3 så virket det som om spillet var portet direkte fra konsoll. litt merkelig styring og ikke helt presis å sikte med mus og tastatur, som tidligere ut spillene.

dette er det jeg er mest skuffet over da jeg er vant med å hoppe og skyte, dodge og gjøre combo osv.

 

ut1998 har skikkelig fort gameplay, og ut2004 er best etter min mening. ikke så fort gameplay som ut1998. Ut3 er bare treeeg.

 

jaja ble mye syting fra min side, jeg kunne ikke ha laget bedre spill selv men ut3 var skuffende.

Lenke til kommentar

Kan folk slutte å dra inn personlig synsing om alt mulig, og gjøre denne tråden til en jævla flamewar? Dere ødelegger bare for det som kunne vært en OK diskusjon rundt spillindustriens største kommersielle flopper noensinne.

 

Jeg liker ikke Halo heller, jeg syns alle tre utgavene suger balle. Men noen kommersiell flopp har det aldeles ikke vært.

 

Men spill som derimot har vært kommersielle flopper er, f.eks.;

 

Battlecruiser 3000 AD.

Kanskje ikke så mange som har hørt om dette, men det må ha vært den merkeligste floppen noensinne. Spillet var under utvikling i over sju år (og av bare èn mann, som nekta å la andre få slippe til) før noen satte ned foten og tvinget fram en release. Innen da var alt så utdatert (og fremdeles buggy) at det knapt solgte i det hele tatt.

 

Beyond Good and Evil.

Synd og si det, men kommersielt var spillet en flopp. Ubisoft slapp vel spillet omtrent samtidig med Prince of Persia og det nyeste Splinter Cell, så det var ikke mange som fikk det med seg. Synd, for spillet er konge. Heldigvis har Ubisoft kunngjort at en oppfølger kommer nå :dribble: .

 

Daikatana.

Nuff said. John Romero is going to make you his bitch? Hah.

 

Grim Fandango og Psychonauts.

Igjen, jeg dør litt inni meg når jeg sier det. Men kommersielt floppet begge disse spillene, selv om de er ekstremt bra spill. Psychonauts har jo som nevnt fått en liten salgstopp nå med release av spillet på Steam.

 

The Last Express, http://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Express.

Kanskje den største markedsføringsfloppen noensinne? Jeg har ikke spilt det, men det skal ha vært veldig bra. Det fikk nesten bare bra reviews også. Allikevel solgte spillet bare rundt 100.000 kopier, over en million færre enn det som hadde trengtes for å gå i pluss etter seks års utvikling.

 

Disse er vel ihvertfall blant de aller største floppene. Små flopper har du jo hele tida. For eksempel Titan Quest.

Lenke til kommentar
jeg ble sikkelig skuffet av unreal tournament 3. jeg sparte penger til å kjøpe masse kule hardwares og gledet meg til ut3 men fy faen det var crappy gameplay i forhold til tidligere ut spillene fra 1998 til 2004 og videoene og screenshots som ble laget før lanseringen av spillet.

Helt enig. UT3 feiler ganske hardt i forhold til UT2004. Innholdet i UT3 er latterlig dårlig, gameplayen er kjedelig og lite variert, menyen er utrolig begrenset og elendig designet i forhold til 2003/2004, bots'ene er tilbakestående... Grafikken redder knapt spillet.

 

Hva sytes du har vært mest hypa opp noensinne osså bare gått i bakken super hardt!!??? :roll:

Duke Nukem Forever...

God morgen,

 

Duke Nukem Forever er ikke utgitt enda. Hvordan kan det være en flopp? Jeg synes du skal også nevne Far Cry 5.

Lenke til kommentar
Det er mange stinkere som har floppet noe brutalt. For å ta noen få:

 

- Daikatana (selvsagt)

- Alone in the Dark 5

- Silent Hill 4

- Estatica 2

- Phamtasmagoria (fikk på ett eller annet vis en oppfølger, men den er ikke akkurat bedre)

- Prey

- X-Wing vs TIE Fighter

- Wing Commander 4

 

 

OH MY GOD

 

du sier at phamtasmagoria var en flopp? er vel ett av de spillene som har satt størst merke på meg igjenom spillhistorien. rett å slett et helt utrolig gripende og skummelt spill!

 

wing commander 4 var også strålende, med flotte cutscenes og gripende historiefortelling.

x-wing vs TIE fighter er også blant top 5 rom spill ALL time

 

bommet kraftig der du ja !

 

Ja, jeg mener alle disse floppet. En flopp betyr ikke nødvendgvis at spillet ikke er bra, men at det ikke solgte nok. Psychonatus, Beyond Good & Evil og Grim Fandago er for eksempel regnet som klassikere, men alle tre floppet.

 

Phantasmagoria, X-Wing vs TIE Fighter og Wing Commander 4 solgte rett og slett ikke nok til å regne dem som suksessfulle. Synd, i grunnen. Jeg vil gjerne ha Wing Commander 5, men det skjer neppe. ;)

 

Jeg har heller aldri sagt at Age of Conan floppet. Det solgte enormt den første tiden, men mistet veldig mange spillere etter en kort stund fordi det er for mange bugs og slikt. Men AoC er et MMO, så de trenger ikke tenke kun på antall solgte kopier for å se om det er en flopp eller ikke. I stedet tenker de på antall solgte kopier pluss antall abonnenter over en lengre tid, så jeg vil si det er en suksess. Kanskje ikke i nærheten av så bra som de hadde ønsket, men nok til å tjene gode penger på det.

Lenke til kommentar
For min del så er det Crysis, dem sa att spillet skulle bli "skytespill 2.0" som skulle ta alt et steg høyere enn andre FPS-spill, noe som jeg ikke syntes. Ble lovet grønne skoger att man ikke trengte så god pc, osv..

 

Med laber historie som ripper fra spill som Halo for eks, og du må spille spillet på high eller mer for å bli fornøyd. Gameplayet blir litt kjedeligt i lengden..

 

Så for meg så er det Crysis (PC) som er største flopp!

Må si meg helt enig med deg. Spilte det en time så la la eg det på hylla

 

Såvidt jeg vet har aldri utviklerne påstått at Crysis skulle bli skytespill 2.0, men dermed Bioshock utviklere lovete det med spillet sitt, mulig der du blander. Crysis har heller på ingen måte blitt en flopp, og alt de lovet ble egentlig holdt.

 

Personlig må det bli Crysis. Jeg var betatester og på mange måter hadde spillet blitt gjort riktig kunne dette knust Battlefield serien for evig og alltid. På mange måter er Crysis alt det Battlefield serien mangler men Crytek fikset ikke det elendige hitboks systemet selv om alle testerne klagde, og det er ingen PC i verden til og med idag engang som klarer å spille det med 60fps +++ på alt maks. Klart man skru det ned på medium men da ser spillet elendig ut i forhold til COD4 som yter ekstremt bra på samtlige maskiner idag.

 

Lol ingenting er mer latterlig enn folk som synes spill er dårlig fordi de ikke kan kjøre dem på 60 FPS +. Blir lei meg

Og for guds skyld ikke begynn å sammenligne det med CoD4, Cod4 ser ut som en dass i forhold uannsett hvordan du vrir og vender på det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...