Gå til innhold

Største flopp ever!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endrer dog ikke det faktum at Crysis er et stykke trist spill :/ En flopp var det riktignok ikke, de brukte nok mye penger på å produsere det, men de pengene tjente de nok opp igjen også.

 

Klart enkelte synes kanskje det er trist, men det endrer ikke det faktum at det er massevis av folk som digger det også.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Daikatana må jo være den ultimate flopp sett mot all hypen det hadde før release i over ett år.

 

John Romero som så ut som en rockestjerne som skulle "own our asses" og alt mulig tull.Men han var jo en slags rockestjerne i developermiljøet, siden han jobba i iD og lagde mange av de legendariske Doom 1+2 mappene..spillet hans kom bare altfor sent tilslutt. Fyren var stinn av gryn og bodde i penthouse-leiligheter, kontoret til looking glass var jo en hel etasje i en skyskraper der de hadde alt mest mulig luksuriøst..ikke rart de gikk på ræv når spillene de leverte ikke var så bra som de skulle vært :p

 

De hadde et rom fylt med sånne 80-talls arcade kabinetter, men Romero måtte sette lapp på døra at de måtte jobbe mere ikke bare stå der inne og spille hele tiden. Leste hele historien deres i PC Gamer for masse år siden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
John Romero som så ut som en rockestjerne som skulle "own our asses" og alt mulig tull.Men han var jo en slags rockestjerne i developermiljøet, siden han jobba i iD og lagde mange av de legendariske Doom 1+2 mappene..spillet hans kom bare altfor sent tilslutt. Fyren var stinn av gryn og bodde i penthouse-leiligheter, kontoret til looking glass var jo en hel etasje i en skyskraper der de hadde alt mest mulig luksuriøst..ikke rart de gikk på ræv når spillene de leverte ikke var så bra som de skulle vært :p

 

Det var ikke Looking Glass, men Ion Storm som John Romero jobba for. Looking Glass var en annen utvikler (blant annet bak Thief-serien), som gikk ad undas for noen år siden.

 

Hele historien om Ion Storm her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_Storm_Inc.

Lenke til kommentar

hos meg er det uten tvil AoC, jeg gledet meg i to år på det spillet, det var en av grunnene til at jeg slutta med wow, jeg kjøpte meg ny pc hovedsaklig for å spille det og jeg så at det fikk en sekser på spillmagasinet. jeg husker så sinnsykt jeg gleda meg til det. det endte med at jeg ikke gadd mer enn en måned, komi lvl 47... drit kjedelig spill ass

Lenke til kommentar

Daikatana er allerede nevnt, så dermed burde vel diskusjonen vært avsluttet... :p Så utrolig mange som kommer med hva de syntes er dårlig, i stedet for å nevne spill som faktisk har floppet.

 

Crysis er vel på kanten til å bli kalt en ørliten flopp, da salgstallene skuffet enormt (og utviklerne selvsagt klagde på piratkopiering).

 

Om kommende spill er jeg dessverre stygt redd for at Duke Nukem Forever kommer til å bli en megaflopp av dimensjoner, og det har alle forutsetninger for å bli det å, med tanke på den enorme utviklingstiden spillet har hatt.

 

Stonebro: Titan Quest en flopp? Først kjefter du fordi folk lar personlige skuffelser komme til grunn i tråden, så nevner du selv et spill som så vidt jeg vet har solgt mye mer enn hva man kunne forvente. Spillet hadde vel 0 hype og forventninger, så selv om salgstallene ikke er på millionbasis, så kan man vel neppe kalle det en flopp. At THQ sliter var vel pga andre prosjekter.

Lenke til kommentar
hos meg er det uten tvil AoC, jeg gledet meg i to år på det spillet, det var en av grunnene til at jeg slutta med wow, jeg kjøpte meg ny pc hovedsaklig for å spille det og jeg så at det fikk en sekser på spillmagasinet. jeg husker så sinnsykt jeg gleda meg til det. det endte med at jeg ikke gadd mer enn en måned, komi lvl 47... drit kjedelig spill ass

 

Som det har blitt sagt tidligere - flopp skal være av kommersiell art, dvs. spill som har lovet gull og grønne skoger for å ikke selge nesten noen ting, ikke basert på personlig synsing, da ville alle spill i hele verden vært flopper pga at en eller annen ikke likte det.

Lenke til kommentar
hos meg er det uten tvil AoC, jeg gledet meg i to år på det spillet, det var en av grunnene til at jeg slutta med wow, jeg kjøpte meg ny pc hovedsaklig for å spille det og jeg så at det fikk en sekser på spillmagasinet. jeg husker så sinnsykt jeg gleda meg til det. det endte med at jeg ikke gadd mer enn en måned, komi lvl 47... drit kjedelig spill ass

 

Som det har blitt sagt tidligere - flopp skal være av kommersiell art, dvs. spill som har lovet gull og grønne skoger for å ikke selge nesten noen ting, ikke basert på personlig synsing, da ville alle spill i hele verden vært flopper pga at en eller annen ikke likte det.

 

Aoc floppet jo på sin egen måte det også, hadde ekstremt mange folk som kjøpte det første tiden, men så gikk det ad undas.

Også det faktum at spillet krever en del for å gi tilbake så mange bugs er vel også et minus.

Lenke til kommentar
Aoc floppet jo på sin egen måte det også, hadde ekstremt mange folk som kjøpte det første tiden, men så gikk det ad undas.

Også det faktum at spillet krever en del for å gi tilbake så mange bugs er vel også et minus.

 

Alle MMO krever sitt av spillerne. Og ved siste opptelling hadde AoC 400 000 spillere, FC hadde sagt at de regnet 100 000 spillere for å være et bra tall. Da er ikks spillet en flopp.

 

Om du mener AoC hadde mange bugs, sjekk WoW-forumene tilbake til lansering, du. Da vil du se nøyaktig samme greie - for WoW var overfylt av bugs den første tiden. :)

Lenke til kommentar

Det virker til at de fleste her skriver mer enn de leser.

Det blir nevnt øreten ganger at flopp skal være av kommersiell art, men les førsteposten "Hva sytes du har vært mest hypa opp noensinne osså bare gått i bakken super hardt!!???"

Noe annet vil være avsporing, da kan man heller starte en tråd om spill som har floppet kommersiellt.

I førsteposten ligger det altså;
- Hva du synes
- hva som har vært mest hypa opp noensinne ("osså bare gått i bakken super hardt!!???) = ett enkelt spill, ikke alle dere er skuffet over



Selv så hadde jeg veldig store forventninger til Just Cause. Jeg ble veldig skuffet når det kom ut, og heldigvis gikk jeg aldri til anskaffelse av det, fordi de #¤"& utviklerene kom jo aldri med noen patch. Ettersom dette spillet har null support i form av patch/updates fra dag en, synes jeg det er drøyt at Valve har valgt å la det bli solgt igjennom steam.

Jeg stiller meg også på sidelinjen hva angår Just Cause 2. Makan til frekkhet å satse på samme navn igjen, skal vi ha glemt at de aldri fulgte opp med noen support? Tror nok det gjøres fordi spillet uansett vil være "helt likt" 1ern.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det virker til at de fleste her skriver mer enn de leser.

 

Det blir nevnt øreten ganger at flopp skal være av kommersiell art, men les førsteposten "Hva sytes du har vært mest hypa opp noensinne osså bare gått i bakken super hardt!!???"

 

Noe annet vil være avsporing, da kan man heller starte en tråd om spill som har floppet kommersiellt.

 

I førsteposten ligger det altså;

- Hva du synes

- hva som har vært mest hypa opp noensinne ("osså bare gått i bakken super hardt!!???) = ett enkelt spill, ikke alle dere er skuffet over

 

 

 

Selv så hadde jeg veldig store forventninger til Just Cause. Jeg ble veldig skuffet når det kom ut, og heldigvis gikk jeg aldri til anskaffelse av det, fordi de #¤"& utviklerene kom jo aldri med noen patch. Ettersom dette spillet har null support i form av patch/updates fra dag en, synes jeg det er drøyt at Valve har valgt å la det bli solgt igjennom steam.

 

Jeg stiller meg også på sidelinjen hva angår Just Cause 2. Makan til frekkhet å satse på samme navn igjen, skal vi ha glemt at de aldri fulgte opp med noen support? Tror nok det gjøres fordi spillet uansett vil være "helt likt" 1ern.

 

Kødder du nå ? Just Cause er en av kuleste og morsomste spillene jeg har spilt. Klart det er veldig arkade men følelsen av å hoppe fra 10 000m høyde, for så og manøvrere deg mot et helikopter, deretter sparke piloten ut og ta over helikopteret og rette det opp før du kræsjer og brenner opp er heftig som bare det. Du kunne også klatre på utsiden av et fly og henge etter vingen. Det var ufattelig mye innovative ting i Just Cause blandet med meget bra grafikk.

 

Elsker slike spill og Just Cause 2 har jeg meget stor tro på.

Lenke til kommentar

Nope, jeg kødder ikke. For min del var forventningene langt ifra det som ble levert. Det var såpass mange bugs i PC versjonen at jeg aldri fikk oppleve noen god grafikk. (har prøvd med både ati og nvidia skjermkort, og flere drivere)

Innovasjonen så bra ut på papiret, men var elendig gjennomført. Våpen- og kjørefølelsen var helt horribel. Det var veldig enkelt å bevege seg rundt, men området var altfor statisk. Det var gøy med fritt fall og fallskjerm, men det var lite ved gjennomførelsen av spillet som var imponerende.

Det fleste spill som har skuffet meg, har vært gode "paper-games".

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Flopp av kommersiell art? Dette er ikke noe som vi kan synse rundt. Er vel rene salgs tall mot produksjonskostnader dette handler om. Skuffelse eller spill som ikke innfridde hypen derimot, Crysis, Assassins Creed, Bioshock, Doom3, Spore etc. De fleste hypa spillene egentlig, de lover alle gull og grønne skoger men når alt kommer til alt er de alle bundet til de samme reglene og deretter produserer noe av det samme. Har vel ikke vært noe ordentlig revolusjonerende siden GTA3 som faktisk innfridde hypen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...