Gå til innhold

Kulturo: Wall·E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der har man problemet; kinoer nedprioriterer original release fremfor middelmådige dubbinger (generally speaking, of course). Hadde også planer om å se Horton Hears a Who på Tbg kino, men ble aldri noe av siden den kun var på norsk..

Anyways, i god PIXAR tradisjon får denne mest sannsynlig konge kritikk på lyd og bilde, så da er det absolutt verdt å vente for min del!

Lenke til kommentar

Så denne for en uke siden, og var redd for at jeg synes den var litt dårlig pga norsk talen. Men er ikke noe å bekymre seg for, som sagt så er det veldig lite snakking i filmen, og når det først er det, så irriterer man ikke seg, pga dubbingen var ikke altfor dårlig.

 

Var også en forfilm av pixar som var forferdelig morsom. Ihvertfall min Pixar favoritt hittil, og hadde gitt den 10/10. 8/10 er rett og slett ikke bra nok karakter for denne filmen.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Utrolig dumt at den engelsk-språklige versjonen ikke får visninger i hovedsaler (der hvor "hoved"-salene faktisk er på noen måte overlegne), men på animasjonsfilmer som dette pleier jo norsk tale å være fullt på høyde med den engelskspråklige versjonen.

Det er dog lett å forstå hvorfor norskspråklig versjon prioriteres fra et økonomisk perspektiv. Bredere målgruppe, litt flere billetter solgt.

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge stemningen her inne, men hva er det som holder denne filmen tilbake fra å få 10/10? Slik jeg fikk med meg, så stod det ingen grunn for denne karakteren. Ingenting negativt altså. Så hvorfor ikke full pott? That's the question, and i want an answer! :p

 

 

Men denne filmen skal uansett sees! Vet ikke om det blir på kino, men denne skal sees uansett!

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge stemningen her inne, men hva er det som holder denne filmen tilbake fra å få 10/10? Slik jeg fikk med meg, så stod det ingen grunn for denne karakteren. Ingenting negativt altså. Så hvorfor ikke full pott? That's the question, and i want an answer! :p

 

 

Men denne filmen skal uansett sees! Vet ikke om det blir på kino, men denne skal sees uansett!

 

En film som får karakteren 8 av 10 blir betegnet som svært god, og nettopp dette er en meget passende beskrivelse på denne filmen. For Wall-E er virkelig en svært god film, og det er veldig mye ved den som er verdt å trekke frem. Så når jeg valgte å gi filmen karakteren 8 fant jeg det nødvendig å bygge opp en argumentasjonsrekke for hvorfor jeg syns det er en svært god film – og sånn sett også hvorfor jeg mener den fortjener denne karakteren – fremfor å bruke mye tid på å skrive om de få elementene som gjorde at jeg ikke ville gi den en høyere karakter.

 

Likevel har du helt rett i at jeg iallefall burde ha skrevet et lite avsnitt eller to om hvorfor den ikke når helt opp på skalaen, og dette er en glipp fra min side som jeg nå kan forsøke å rette opp :)

 

Here it goes:

 

Etter en fantastisk åpning faller filmen midtveis noe tilbake til den standardiserte formelen for hvordan animerte barnefilmer bruker å være. Humoren er mye lik ting vi har sett før, og blandet med et veldig oppbrukt hendelsesforløp i forhold til heltens motgang, hjelpere etc, så mister den noe av den sjarmen og egenheten den til å begynne med spilte så godt på.

 

Av den grunn mener jeg at filmen ikke er så helhetlig og egenrådig som den kunne ha vært, og følelsen jeg sitter igjen med er at dette er en god åtter, men filmen er dessverre ikke god nok til å få en nier eller tier på første forsøk, dvs første gang jeg ser den.

 

Det er likevel fullt mulig at filmen vokser seg med tiden og blir bedre for hver gang den sees, men foreløpig er den altså en åtter i mine øyne. Men det er jo godt mulig at den er en 10-er for en av Kulturos andre anmeldere ;)

 

Håper det svarte på spørsmålet ditt :)

 

Stian

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...