Gå til innhold

Hårek

Moderatorer
  • Innlegg

    26 885
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

52 431 profilvisninger

Hårek sine prestasjoner

2,5k

Nettsamfunnsomdømme

51

Hjelpsomme svar

  1. Akkurat der var det jo bøylen som reddet livet hans. Uten den hadde han mistet hodet da bilen gikk tvers gjennom autovernet.
  2. Du trenger da et stort åpent felt i hagen uten skygge. Så må du grave og støpe et solid fundament. Ser AliExpress har et stativ til over kr 40000, tilsynelatende for 12 paneler.
  3. Slike stativ er vel ikke noe man kan kjøpe, kanskje unntatt for et enkelt panel? De vil bli kostbart, mye mer enn for panelene.
  4. Hårek

    Studieteknikk

    Denne tror jeg er OK. Forfatter er tidligere professor ved Norges Arktiske Universitet.
  5. Denne? https://www.elektroimportoren.no/lockout-for-skjoetekontakt-120-mm-epl01m/1670509/Product.html
  6. Hårek

    Fjerne sti på kart

    Google Maps? Finnes ingen stier der. På tur brukes kart laget av Kartverket.
  7. Nei, ikke logisk i det hele tatt å tenke på en slik type signalforstyrrelse. Men det er jo ikke bare gasspedalen som styrer dette signalet. Ingenting i veien for at en logisk feil / glitch (ref 'lav spenning teorien') kan generere et gyldig signal.
  8. Drøbak-ulykken: Sjåføren frikjent for uaktsom kjøring Retten følger argumentene til Thor Myklebust fra Sintef og Simen Huse fra Simco. Statens vegvesen får kritikk for sine påstander om at 'gassignalet beviselig kom fra påvirkning av gasspedalen'.
  9. Thor Myklebust fra Sintef og Simen Huse fra Simco: Signalet fra gasspedalen går gjennom bilens hovedstyreenhet - ECU - før det registreres i den svarte boksen. Alle mulige slags feilkilder kan forkludre dette signalet. Høres logisk ut. Gasspedal og cruisekontroll er input til ECU, signalet til motoren er output. Forstår ikke hvordan Volkswagen og Vegvesenet argumenterer, koblingskjema for dette kan vel fremlegges som et uomstridt bevis.
  10. Det er da ingen som har påstått eller diskuterer om signalene fra gasspedalen blir feiltolket. Poenget hans er at det er et helt annet signal som gir pådrag til motoren og som bilr registrert i crashloggen.
  11. Leste du tittelen som at det var sparkesyklisten som mistet førerkortet? I likhet med syklende, har brukere av elsparkesykkel vikeplikt for biler i fotgjengerfelt. Det betyr at når du kjører elsparkesykkel må du stanse og vente til det er klar bane eller til bilene stopper før du kan krysse gangfeltet. Dersom du går av sparkesykkelen for å krysse gående mens du triller sparkesykkelen, har bilene vikeplikt for deg. Kanskje det var uklart for politiet om personen syklet eller trillet.
  12. Nei. Med lithiumbatterier har det blitt vanskeligere å anslå hvor mye kapasitet som er igjen på batteriet. For blybatterier, slik som AGM, er spenningen en god pekepinn på hvor mye strøm som er igjen på batteriet. Med litium batterier er spenningen mye mer stabil og det blir mye vanskeligere å beregne hvor mye strøm man har igjen.
  13. Slike sensorer med DS18B20 er veldig utbredt. Jeg bruker de med Arduino. Å koble opp noe slikt og få det til å fungere på skrivebordet er enkelt. Det vanligste problemet med elektronikk er å bygge det slik at det er mekanisk robust.
  14. Hårek

    Tesla - kaféen

    Fjernet en serie innlegg med krangling.
  15. hei,

    kan innlegget slettes? 

×
×
  • Opprett ny...