Gå til innhold

GeForce 9800 GX2 skuffer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var ikke mye å skryte av i forhold til prisen. Dette er virkelig ikke verd 2000 kr høyere pris enn ATI-kortet.

 

En trend jeg la merke til i testene var at ytelsen droppet mer fra 1920x1200 til 1280x1024 enn det Radeon X2 3870 gjorde. Altså at ATI-kortet har en større fordel over 9800 GX2 i høye oppløsninger enn i lave. En god grunn for å skaffe seg et dyrt skjermkort er jo nettopp muligheten for spilling i høye oppløsninger så det blir litt selvmotsigende å kjøpe et slikt kort da.

Lenke til kommentar
Dette var ikke mye å skryte av i forhold til prisen. Dette er virkelig ikke verd 2000 kr høyere pris enn ATI-kortet.

 

En trend jeg la merke til i testene var at ytelsen droppet mer fra 1920x1200 til 1280x1024 enn det Radeon X2 3870 gjorde. Altså at ATI-kortet har en større fordel over 9800 GX2 i høye oppløsninger enn i lave. En god grunn for å skaffe seg et dyrt skjermkort er jo nettopp muligheten for spilling i høye oppløsninger så det blir litt selvmotsigende å kjøpe et slikt kort da.

ATI 3870 X2 er et bra kort. Og driverne kommer nok til å bedres etterhvert. Der har ATI (member of AMD) kommet et godt stykke lengre. Alt i alt, er dette et kjempekort til litt over 2600- akkurat nå, faktisk så bra at 9800GX2 er skivebom til rundt 5000- ....

Lenke til kommentar

nei dette var faktisk en spennede lesing. resultate overrasker ikke, et nedklokket GTS skal ikke yte så mye mere enn et HD3870. og vi vet at CF er mere effektivt enn SLI så denne ytelsen var ihvertfall slik jeg forventa den med 5-10% i noen tilfeller. men nå har nok nvidia noe ferskere drivere.

 

men når billigste X2 i dag er 2624,- har ikke nvidia noe og stille opp med sånn egentlig.

 

noe jeg stiller spørsmål ved fra testen så er det lydnivå og strøm forbruk. et X2 bruker IKKE 46W mere enn GX2. og lyd?? mitt X2 høres ikke over 14cm mistvifter som rusler på 700rpm så det er meget stille og er klart det stilleste "out of the box" kort jeg har hatt ved idle

 

 

bå jo ikke glemme at super entusiaster har mulighet for 2 stk X2 for 5200,-

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jeg får ikke den linken til å fungere men jeg fant i hvert fall en oppdatert artikkel her:

 

GeForce 9800 GX2 Overclocked and Tested

 

PS. Vær obs på at en del av diagrammene kan være villedende fordi skalaen er kuttet slik at forskjellene forsterkes. Vær også obs på at de har overklokket prosessoren i samme slengen, dermed bør den få sinn del av æren for det bedre resultatet.

Lenke til kommentar

Artikkelen med nye drivere fungerte og jeg fikk sett på ytelsen i Crysis. I forhold til testen med gammel driver ble det lavere ytelse på lavere oppløsning, men bedre på høy oppløsning. Da jeg skulle lese oppsummering/konklusjon forsvant den.

 

Edit: Crysis @ 1920*1200 gikk fra 42 til 49 hvis jeg husker rett.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg har 3870X2 selv, og det er sååå stillegående, man hører det når man starter PC-en, eneste problemet er rett og slett, psu'n min bråker for mye haha :p

 

 

Kortet bråker ikke noe @ idle, og under spilling er det ikke alt for langt ifra 3870.

 

vil si kansje rundt 8800 gt støy.

 

Detta lover bra, og jeg kjører heller 2 stk 3870X2 i CF enn ett 9800 GX2 som blir ca lik pris.

 

20-40 % ytelses forbedring fra 3870x2 til 3870x2 CF!

Lenke til kommentar

Jeg får ikke den linken til å fungere men jeg fant i hvert fall en oppdatert artikkel her:

 

GeForce 9800 GX2 Overclocked and Tested

 

PS. Vær obs på at en del av diagrammene kan være villedende fordi skalaen er kuttet slik at forskjellene forsterkes. Vær også obs på at de har overklokket prosessoren i samme slengen, dermed bør den få sinn del av æren for det bedre resultatet.

 

fy faen se på den sinnsyke 3dmark 06 scoren WOOOOOO dette er faen meg POWER AS!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...