Gå til innhold

R600 kommer i april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Ifølge en uoffisiell test klarte Radeon X2900 XTX score 97xx poeng i 3DMark 06 (1600x1200), mens GeForce 8800 GTX klarte 95xx poeng i samme test"

 

Håper virkelig ikke dette stemmer for ATi's skyld.

8201225[/snapback]

 

hehe hvis dette stemmer så har ati dreti seg ut. 200 poeng mer og et halvt år for sent hehe. da blir 8900gtx lett å fikse for nvidia.

Lenke til kommentar
"Ifølge en uoffisiell test klarte Radeon X2900 XTX score 97xx poeng i 3DMark 06 (1600x1200), mens GeForce 8800 GTX klarte 95xx poeng i samme test"

 

Håper virkelig ikke dette stemmer for ATi's skyld.

8201225[/snapback]

ååh?

8201248[/snapback]

 

Hvis dette stemmer, både den uoffisielle testen og leveringsstatusen på kortene når de først kommer, tror jeg ikke jeg er den eneste som blir skuffet. Dette er i såfall rett og slett for dårlig, og for sent. Har planer om snarlig bestilling av nytt oppsett, og stemmer dette, som jo gjenstår å få bekreftet, nøler jeg ikke et sekund med å glatt glemme r600-marerittet og gå for en g80-chip i stedet.

Lenke til kommentar
"Ifølge en uoffisiell test klarte Radeon X2900 XTX score 97xx poeng i 3DMark 06 (1600x1200), mens GeForce 8800 GTX klarte 95xx poeng i samme test"

 

Håper virkelig ikke dette stemmer for ATi's skyld.

8201225[/snapback]

ååh?

8201248[/snapback]

 

Hvis dette stemmer, både den uoffisielle testen og leveringsstatusen på kortene når de først kommer, tror jeg ikke jeg er den eneste som blir skuffet. Dette er i såfall rett og slett for dårlig, og for sent. Har planer om snarlig bestilling av nytt oppsett, og stemmer dette, som jo gjenstår å få bekreftet, nøler jeg ikke et sekund med å glatt glemme r600-marerittet og gå for en g80-chip i stedet.

8201275[/snapback]

sant så sant.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vel, la oss nå ikke ta forhastede konklusjoner. Dere skriver "Hvis dette stemmer.." for en grunn. Det er ikke sikkert om resultatet som er ute nå er målt eller oppdiktet, om det er med uferdige drivere eller ferdige drivere, om det er med en tidlig 80nm R600 eller en ny og finjustert 65nm R600. Vi vet heller ikke hvor lite eller mye 3DMark06 er representativ for de ulike spillene. Videre vet vi ikke om det er målt med eller uten HDR, 8xAA, osv.

 

Redigert: Det kan også være som blackbrrd sier at 3DMark06 er CPU-begrenset.

 

Tallet kan være riktig, men det motsatte kan også hende. La oss derfor ikke ta noen forhastede beslutninger uten å ha sett skikkelige og bekreftede resultater under kontrollerte testforhold.

Lenke til kommentar
Hvis du får 9500 poeng i 3Dmark2006 med 8800GTX så er du CPU begrenset. Har sett den score ca 11000 med en overklokket CPU.

 

Mao, hva kortet scorer i 3Dmark2006 er ikke spesiellt interessant.

8201336[/snapback]

 

Ytelsen til mellom ATI/Nvidi sine toppmodeller er vel også relativt uinteressant for ATIs ve og vel, det er jo i mellomklassen og lavere klasse de store volumene ligger, selv om det sikkert er stas og ha den kjappeste brikken på markedet.

Lenke til kommentar
Ytelsen til mellom ATI/Nvidi sine toppmodeller er vel også relativt uinteressant for ATIs ve og vel, det er jo i mellomklassen og lavere klasse de store volumene ligger, selv om det sikkert er stas og ha den kjappeste brikken på markedet.

8201346[/snapback]

Toppmodellene er jo kjekke å ha for de som skal spille de nyeste spillene på 30" skjermer. Ellers er jeg enig i at mellommodellene er mer interessante for den vanlige kjøper. (Deriblant meg som er ute etter et bra passivt kjølt kort, bedre enn geforce 7600GS. Jeg har sett litt på geforce 8500GT men er ikke helt imponert. Får se hva ATI/AMD klarer å komme med i den pris- og effektklassen.)

Lenke til kommentar
Vel, la oss nå ikke ta forhastede konklusjoner. Dere skriver "Hvis dette stemmer.." for en grunn. Det er ikke sikkert om resultatet som er ute nå er målt eller oppdiktet, om det er med uferdige drivere eller ferdige drivere, om det er med en tidlig 80nm R600 eller en ny og finjustert 65nm R600.

8201344[/snapback]

 

Riktig, men siden det blir rapportert, så ville jeg tro at kilden på scoren er halvveis troverdig. Eller kan jeg ikke stole såpass på seriøsiteten til hw.no?

Lenke til kommentar
Riktig, men siden det blir rapportert, så ville jeg tro at kilden på scoren er halvveis troverdig. Eller kan jeg ikke stole såpass på seriøsiteten til hw.no?

8201389[/snapback]

HW.no skriver:

Ifølge en uoffisiell test klarte Radeon X2900 XTX 97xx poeng i 3DMark 06 (1600x1200), mens GeForce 8800 GTX klarte 95xx poeng i samme test.

Dette er trolig basert på informasjonen hos kilden VR-zone:

Next, we got hold of some preliminary benchmarks figures of the R600 XTX

Ingen videre kildehenvisning, skjermskudd, info om driverversjoner osv.

 

Som jeg skriver, det kan hende det er riktig og det kan hende det er feil. Jeg synes ikke det er useriøst av HW å vise tallene før de er bedre dokumentert så lenge de skriver tydelig at det er snakk om uoffisielle tester. Med andre ord, tester man bør ta med en klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...