Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gialloinspirert thriller/horror fra 2009. Jeg kaller'n en neo-giallo siden den er stapfull av gialloelementer, uten at det er en ren giallo. Til det mangler den noen viktige elementer fra sjangeren. Mange vil nok skrike ut "style over substance", men jeg er litt uenig i det. Det kommer greit frem at de har jobbet mer med det visuelle enn selve plotet, for den er EKSTREMT stylish og deilig, men det betyr ikke at filmen er helt uten et plot eller noe sånt. Den ser sinnsykt lekker ut, med masse sterke og flotte farger, og skuespillerne leverer veldig, veldig bra (spesielt Frédérique Bel og Carrie Ng er helt fantastiske).

 

Kan fint anbefales til folk som liker giallos og Only God Forgives, for tankene går ofte til Only God Forgives pga. det visuelle. Filmen er fra 2009 og jeg ville overhodet ikke blitt overrasket om Nicolas Winding Refn hadde sett denne et par ganger før han lagde Only God Forgives, selv om jeg ikke tror at det er det som skjedde.

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kult! Skal sies at den ikke er like neonpreget som Only God Forgives, da, sånn at folk ikke forventer å se en film som er rikk like, men det var allikevel den filmen jeg tenkte på når filmen var ferdig.

 

Også brukes jeg denne sjansen til å anbefale deg noen giallofilmer hvis det skulle være noen interesse for det. The Girl Who Knew Too Much, Deep Red, Blood and Black Lace, Tenebrae, The Bird with the Crystal Plumage er jo fine filmer å starte med hvis man skulle væe interessert i sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som om det har kommet en del fett fra Tyrkira. Landet er jo nesten like ille som India når det kommer til remakes. Finnes jaggu meg en remake for alt. Jeg hadde fått med meg at det fantes en del remakes av kjente filmer, men jeg visste ikke at det var så "ille".

 

Remakesploitation!

 

Turkish First Blood

Turkish Rambo

Turkish Mad Max

Turkish Star Wars

Turkish Superman

The Turkish Exorcist

Turkish Death Wish

Turkish E.T.

Turkish Tarzan

Turkish Laurel and Hardy

Turkish Some Like It Hot

Turkish Spiderman

Turkish James Bond

Turkish Snow White

Turkish Magnificent Seven

Turkish Wizard of Oz

Turkish Lassie

Turkish Bonnie & Clyde

Turkish Batman

Turkish Star Trek

Turkish Spiderman/Captain America/Turkish Santo

Turkish Straw Dogs

Turkish Young Frankenstein

Turkish Hamlet

Turkish I Spit On Your Grave

Turkish Dirty Harry

Turkish Jaws

Turkish Woman In Red

Turkish A Candle For The Devil

Turkish Rocky

 

Har lyst til å se alt! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stilige plakater! :)

 

Men, i den forbindelse vil jeg si at det er tre filmer jeg virkelig ikke skjønner populariteten til.. De to første er Kill Bill 1 og 2, synes de var regelrett dårlige.. Og tredje filmen er Taken, som er kanskje tidenes mest bedritne film.. Not to offend anyone! :p

 

..følte bare for å slenge det ut der.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...