Gå til innhold

Slutter å selge iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om ikke apple snart lanserer iphone så går de nok sin sikre død i møte da stadig flere foretrekker telefon med musikk-muligheter fremfor f.eks ipod. Jeg kan egentlig ikke se noen argumenter for å kjøpe ipod fremfor en god musikkmobil annet enn prisen, men en mobil utenom mp3-spilleren har jo de fleste uansett så.

7046650[/snapback]

 

Har hørt fra en som jobber i apple at det ikke foreligger noe som helst planer om å lansere noen mobil i nær fremtid. Det har bare vært et forslag fra en avdeling i apple å lage en. Dermed har bilder av en ikke fungerene prototype lekket ut bilder av på nettet. Men de har ikke avgjort at de skal lage den ennå. (nå kan det jo hende jeg blir holdt litt i skyggen, siden det er børssensitiv informasjon, men han hørtes nå ganske troverdig ut)

Lenke til kommentar
– Vi har lagt Apple helt på is, sier Harald Haaland, sjefen for Hi-Fi Klubbens butikker i Norge. Haaland forklarer at butikkene har sluttet med iPod av to grunner: Apples praksis overfor forhandlere, og at iPod blir mindre populært

 

HAHA, at etterspørselen er fallende på Ipod er godt mulig, men det er garantert det produktet i deres sortiment som har potensial til å selge aller mest i volum!

 

De to egentlig grunnene vil jeg tro er; Apples praksis overfor forhandlere, og for høy konkuranse på produktet, som gir små marginer for en kjede som ellers har monopol på de produktene de selger!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

For å si det sånn så har vel ingen her noe til overs for iPod.

Jeg kunne gjerne stoppet å ta det inn i butikken, men er like greit å ha noen, for da får de sett både Apple og Creative sine og jeg kan ta si med hånda på hjertet at kunden vil få bedre lyd og bedre support på et Creative-produkt.

 

Såklart selges det noe av iPod også, men kun til de som SKAL ha det...

Lenke til kommentar
For å si det sånn så har vel ingen her noe til overs for iPod.

Jeg kunne gjerne stoppet å ta det inn i butikken, men er like greit å ha noen, for da får de sett både Apple og Creative sine og jeg kan ta si med hånda på hjertet at kunden vil få bedre lyd og bedre support på et Creative-produkt.

 

Såklart selges det noe av iPod også, men kun til de som SKAL ha det...

7049984[/snapback]

 

Hva vi her inne på forumet synes om Ipod har lite om ingenting å si, og det hjelper ikke om creative har et bedre produkt! Er ganske sikker på at det er bedre kvalitet på en bukse fra Blaakleder enn en fra Diesel, men de fleste unge kjøper likevell Diesel!

Lenke til kommentar
For å si det sånn så har vel ingen her noe til overs for iPod.

Jeg kunne gjerne stoppet å ta det inn i butikken, men er like greit å ha noen, for da får de sett både Apple og Creative sine og jeg kan ta si med hånda på hjertet at kunden vil få bedre lyd og bedre support på et Creative-produkt.

 

Såklart selges det noe av iPod også, men kun til de som SKAL ha det...

7049984[/snapback]

 

Hva vi her inne på forumet synes om Ipod har lite om ingenting å si, og det hjelper ikke om creative har et bedre produkt! Er ganske sikker på at det er bedre kvalitet på en bukse fra Blaakleder enn en fra Diesel, men de fleste unge kjøper likevell Diesel!

7050031[/snapback]

Derfor jeg skriver at jeg ikke stopper pga. det er dumt å avfeie kundene. ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke noe på at synkende interesse for iPod er en av grunnene til at de slutter med det, det høres utrolig rart ut. Hvis antall forespørsler om varen er avgjørende er det mange mange varer de garantert får mye mindre etterspørslel på enn iPod, jobber selv i en butikk som selger mp3spillere og det er fortsatt klart flertall som spør om iPod når de skal ha mp3spiller.

 

Problemet ligger nok heller at det ikke er noe fortjeneste på å selge iPod, kombinert med at når man har iPod tilgjengelig er det vanskelig selge noe annet.

Lenke til kommentar
Tror ikke noe på at synkende interesse for iPod er en av grunnene til at de slutter med det, det høres utrolig rart ut. Hvis antall forespørsler om varen er avgjørende er det mange mange varer de garantert får mye mindre etterspørslel på enn iPod, jobber selv i en butikk som selger mp3spillere og det er fortsatt klart flertall som spør om iPod når de skal ha mp3spiller.

 

Problemet ligger nok heller at det ikke er noe fortjeneste på å selge iPod, kombinert med at når man har iPod tilgjengelig er det vanskelig selge noe annet.

7050897[/snapback]

Jeg passer alltid på å ha masse tilgjengelig hele tiden og det er overhodet ikke noe større salg av iPod enn f.eks. Creative's nye Zen V, snarere tvert imot!

Lenke til kommentar
Men det er vel fortsatt flere som kommer og SPØR om iPod enn Creative? Jeg sa ikke noe om hva som blir solgt mest av, men hva folk flest åpner salgsamtalen med.

7050965[/snapback]

Det er det, men de fleste som spør etter iPod er enten ungdom (under 20 år) eller en eldre generasjon i familien som er sendt ut for å kjøpe inn bursdags-/julegave. ;)

 

iPod har fått et navn og såklart selges det på navnet, populariteten i venneflokken og designet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...