Gå til innhold

TEST: Spire Pininfarina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
genialt det med hovedkortplata

6560841[/snapback]

 

 

ja helt genialt med den side døra der, synest faktisk dette var et fint kabinett, ikke ofte jeg synest det. bakner ihvertfall det som finnes av firkantete lianli kabinetter.... ( erter litt)

 

 

men HW da, dere må da ikke teste støynivå i et kabinett med det skjermkortet, er liksom vanskelig og høre resten av kabinettet da.....:D

Lenke til kommentar
Prismessig ser det ut til at Spire Pininfarina legger seg på en drøy tusenlapp. For et kabinett der det ikke følger med strømforsyning synes vi dette er stiveste laget. Stål og plast er ikke spesielt eksklusivt, selv om designet er det.

 

Tja, en tusenlapp er vel ganske nøyaktig det en må betale for et skikkelig kabinett uten strømforsyning. Jeg synes ikke dette var noen ublu pris.

 

Jeg må også stille meg i rekken med folk som hyller løsningen Spire har valgt når det gjelder hovedkortplaten. Å montere komponenter inn i dette kabinettet kan jeg tenke meg går som en drøm.

Lenke til kommentar
genialt det med hovedkortplata

6560841[/snapback]

 

 

ja helt genialt med den side døra der, synest faktisk dette var et fint kabinett, ikke ofte jeg synest det. bakner ihvertfall det som finnes av firkantete lianli kabinetter.... ( erter litt)

 

men HW da, dere må da ikke teste støynivå i et kabinett med det skjermkortet, er liksom vanskelig og høre resten av kabinettet da.....:D

6560911[/snapback]

 

Pøh, er smak og behag utseende messig.. Funksjons-messig var kabinettet genialt...

Eg har selv Lian Li kabinett: PC7ASCAND og med det kabinettet oppå en sølv VapoChill LightSpeed har du STIL med stor S!

 

Noen bilder av maskinen(ene) mine....

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes selv Lian-Li har generelt bedre design på kabinettene sine enn det Spire viser frem med Pininfarina. Det er helt greit, mye penere enn alle andre ultra-stygge "mod"-kabinetter som rettes mot "gamere" og "moddere" (ikke at jeg ser for meg en modder kjøpe noe plastdritt, men slik markedsføres de nå), og helt klart penere enn arbeidsstasjons-looken. De er dog ikke i nærheten av Lian-Li (synes jeg i alle fall).

Lenke til kommentar
Ja, jeg synes selv Lian-Li har generelt bedre design på kabinettene sine enn det Spire viser frem med Pininfarina. Det er helt greit, mye penere enn alle andre ultra-stygge "mod"-kabinetter som rettes mot "gamere" og "moddere" (ikke at jeg ser for meg en modder kjøpe noe plastdritt, men slik markedsføres de nå), og helt klart penere enn arbeidsstasjons-looken. De er dog ikke i nærheten av Lian-Li (synes jeg i alle fall).

6561360[/snapback]

 

Kunne ikke VERT mer enig... :p men hehe.. så er jo folk forskjellige.. og det må jo respekteres.. ... og hvem vet.. kanskje Lian Li kommer med slik genial funksjon på hovedkortbrettet som dette... Finnes jo andre kabonetter som har slik funksjon fra før av...

Lenke til kommentar
Vi skjønner i det hele tatt ikke helt hvorfor dette kabinettet skal være så stillegående av seg. Det mangler vibrasjonsdempende oppheng for både vifter og harddisker, og amtidig er stålplatene noe tynne.

Vill gjetning fra min side: det er mulig de har eksperimentert med de samme måtene en bygger opp vindusglass for å dempe støy: en laminerer glass av forskjellige tykkelser, eller her: laminerer aluminium/plast.

 

Haken er at dette må være tilpasset spesifikke frekvenser, utenom dette båndet slipper støyen igjennom.

 

Teknikken er velkjent, har igrunnen lurt på hvorfor dette ikke er gjort på kabinetter før. Laminering av plast/gel/metall kan gjøre underverker, men en må tenke helhet slik at lyden ikke "lekker" ut gjennom topp eller bunn.

Lenke til kommentar

Utrolig fin løsning på hovedkortdøra. Og endelig fler kabinett som ikke ser ut som det er tatt rett fra en sci-fi film eller plast-helvete som jeg kaller det. Selv har jeg Lian-Li, og holder meg til det, var ikke helt overbevist over designet her (sikkert mange som syns den var fin) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...