Gå til innhold

TEST: Spire Pininfarina


Anbefalte innlegg

Måp bare si meg enig i at løsnigen for hovedkoret virker geial, men utseende var ikke mer en ok, dog milevis bedre en LianLi

6563851[/snapback]

 

Det er greit å ha en mening om noe så subjektivt som estetikk, men å være ekstremist er ikke mye givende. Både du og jeg vet at Lian-Li ser utrolig mye bedre ut enn gjennomsnittskabinettet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns dette ble en veldig usakelig diskusjon. Når det gjelder Lian-Li så finnes det både stygge og pene. Som "sneglehus"-kabinettet til Lian-Li ser jo ikke ut. Mens andre ser myyye penere ut enn denne som ble testet her. Og når det kommer til chieftec så er de tunge monstere i forhold til Lian-Li, pluss at begge stiller like godt i kvalitetsklasse (har hatt begge to, og jeg sitter ikke uten grunn igjen med Lian-Li).

 

Men igjen... Alt er smaksak når det kommer til denne diskusjonen :p

Lenke til kommentar
Løsningene er jo stjålet rett fra de gammle apple maskinene jo!  G3

versjonen har jo akkurat samme løsning . Ikke akkurat noe revolusjonerendes! kjedelig design også.

6565683[/snapback]

 

Jeg bygde en G3 her for noen uker siden. Meget mange bra løsninger i det iallefall.

 

 

 

Selv synes jeg designet var fint. Har lyst til å vente på at MPX får inn dette og kjøpe det. Har veldig lyst til å teste det.

Lenke til kommentar

Selv om man ikke nødvendigvis kan bygge en G3 (med mindre man kjøper en masse brukte løsdeler og setter dem sammen, som en annen Frankenstein), kan man bytte ut og oppgradere ganske så mye.

 

Om Pinin-kabinettet: det estetiske synes jeg ingenting om, ihvertfall ikke ut fra bildene. Mulig kvalitetsfølelsen heves noe når man får se kabinettet i virkeligheten og TA på det. Men jeg er positivt overrasket over at mange i tråden later til å 1) ikke være spesielt imponert bare fordi Pininfarina står bak, og 2) later til å ha skjønt at design (uttales som oftest "disaaajn") ikke kun dreier seg om styling og estetikk, men produktutvikling, brukervennlighet og denslags.

 

Kabinettet er altså et godt eksempel på god design, selv om det ikke nødvendigvis ser lekkert ut..

Lenke til kommentar
Løsningene er jo stjålet rett fra de gammle apple maskinene jo!  G3

versjonen har jo akkurat samme løsning . Ikke akkurat noe revolusjonerendes! kjedelig design også.

6565683[/snapback]

Temmeleg cut and paste frå G3/G4-kabinettene til apple.

Håper ikkje Spire har betalt designern mykje rå komme med den løysninga der.

Den er genial, men ganske kopiert.

Lenke til kommentar
Løsningene er jo stjålet rett fra de gammle apple maskinene jo!  G3

versjonen har jo akkurat samme løsning . Ikke akkurat noe revolusjonerendes! kjedelig design også.

6565683[/snapback]

Temmeleg cut and paste frå G3/G4-kabinettene til apple.

Håper ikkje Spire har betalt designern mykje rå komme med den løysninga der.

Den er genial, men ganske kopiert.

6576395[/snapback]

 

Har det så mye å si at den er kopiert da? Løsningen er jo genial, en av de beste fra Apple, etter min mening.

Lenke til kommentar

det kan jo faktisk hende at også Apple har "kopiert"? men er det kopi når man kjøper rettighet til å benytte en patent...? :hmm:

 

det er mange år siden jeg først så dette fra Apple, men det er faktisk enda flere år siden jeg bygde en pc på denne måten...

 

uansett, det er ikke noen tvil om at det er en god løsning! :thumbup:

Lenke til kommentar

Smarte løsninger > design. Og når designet er over gjennomsnittet så er det jo bare bra. Jeg så at det var plass til ei 12cm vifte i sidedøra. Det eneste jeg ikke liker er at det ikke bare er ett stort hull. Sånn perforering til viftehull er rene orkesteret når det kommer til generering av støy. For å ordne dette må man jo skjære i kabinettet for å lage et skikkelig hull. Som mange av dere vet må man nesten bruke vinkelsliper for å skjære i stål. Skjønner ikke hvorfor de ikke har laget dørene i aluminium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...