Gå til innhold

Få sender MMS-meldinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SMS: :thumbup:

MMS: :thumbdown:

GPRS: :thumbup:

Videosamtaler: :thumbdown:

 

Tror bare jeg har sendt 1 MMS noensinne. Videosamtaler ville jeg ikke brukt om det var gratis engang. Nevner bare videosamtaler for jeg vedder på at vi kommer til å se samme typen artikler som dette om videosamtaler når 3G er blitt vanlig.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske sist jeg sendte en MMS engang. Det sier vel litt, men har sendt over 120 SMS i løpet av de to siste ukene. Prisen har vel noe å si (hos meg koster det 1,89 pr mms og 0,40 pr sms). Hadde prisen på en MMS vært under en krone, f.eks. rundt 80 øre eller noe sånt, så hadde jeg sikkert brukt MMS oftere.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Selskapene har kun seg selv å takke. Senk prisene på MMS og video telefoni så vil dere se at det blir mye mer populært.

SMS har lenge vært melkekua for Netcom og Telenor og det kommer den til å være fremover. 80 øre for å sende maks 160 tegn er jo helt latterlig spør du meg.

Vil jeg sende bilde, lyd eller skrive bruker jeg heller mail, det koster en brøkdel i forhold til sms og mms.

Lenke til kommentar
SMS:  :thumbup:

MMS:  :thumbdown:

GPRS:  :thumbup:

Videosamtaler:  :thumbdown:

6525789[/snapback]

Enig. I tillegg kan jeg føye på noen andre mobilteknologier:

WAP: :thumbdown:

mp3-avspilling og minnekort: :thumbup:

Polyfoniske ringetoner: :thumbdown: (til fordel for mp3-ringetoner)

Diktafon: :thumbdown:

Nettlesere (f.eks OperaMini): Kommer seg etter hvert som skjermene blir større.

Blåtann: :thumbup:

IR: :thumbdown:

USB: :thumbu:

Mindre = bedre: har gått ut av moten og blitt erstattet av tynnere = bedre.

Spill på mobil: :thumbdow: (Bare en gang har jeg kjedet meg så mye at jeg gadd å teste spillene på min mobil)

 

Punktet om videotelefoni kan nok gjøre G3 langt mindre lønnsomt enn teleoperatørene har håpet på, men datatrafikkdelen av 3G kan sikkert bli en bedre suksess når nettlesere blir mer aktuellt.

 

Ellers ser jeg nytten med både videosamtaler og MMS men tror bare det er egenskaper man skjeldent har bruk for. (Tror jeg har sendt rundt 5 MMS i mitt liv og mottatt rundt 20) Klart det er kult å teste ut nye ting, men den bølgen med at MMS er kult har vel lagt seg litt nå.

 

Jeg tror større og flatere (smart-)telefoner med større skjerm og mindre tastatur blir mer populært jo enklere det blir å bruke internett på den. Nettlesere, filmavspilling og spill tror jeg vil drive skjermstørrelsene oppover.

Lenke til kommentar

Operatørene har valgt dette selv. Rundt 2 kr/MMS er en latterlig høy pris når man kan sende rundt 5 SMS til samme prisen. Forholdet mellom etterspørsel og pris er relativt grunnleggende.

 

Samme gjelder forøvrig med videosamtaler, "ingen" gidder å betale 3-4 ganger mer for å se trynet til en person i en halvtime.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...