Gå til innhold

Satser bredt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal hw teste den da?

 

Selv om den er utenfor mitt interessefelt, er det alltids gøy å lese om den.

 

Jeg tror vi ser mer og mer inntog av bærbare, og er overrasket at hverken NEC, EIZO eller LaCie ikke satser på dette området. Apple er jo ute i dette markedet.

 

 

Nå som 7800 GTx er kommet inn i bærbare vil nok stasjonere PC'er sakte dø ut, men det skal jeg starte en egen tråd om :D

Lenke til kommentar

Skal ikke trekke noen raske konklusjoner på denne her enda, men jeg venter på test av 24" :)

 

Selv om du får en Dell 24" til prisen av en Eizo 21" da, men så har jeg nå 2 Eizo skjermen selv å jeg må si at det er bedre kvalitet på EIZO enn DELL

Du får jo som sakt en HP L2335 til samme prisen da.. eller den ligger vel noen tusen lapper under da.

 

Man får mye fin og flott, men man må ha penger til det også.

 

Venter til etter jul for da blir 20" og oppover mye billigere, da snakker vi om XX% :)

Lenke til kommentar
Rett skal være rett, innleggstittelen burde endres til tre eller flere ord.

Da trådene opprettes automatisk som en følge av redaksjonelle saker gjelder ikke reglene om emnefelt i denne kategorien. Det er en fordel at trådene heter det samme som artiklene, og sånn er det bare. Temaet er ikke åpent for diskusjon, i alle fall ikke i tråder i denne kategorien.

 

Ellers synes jeg det blir litt feil å sammenligne 20-tommere med 21-tommere, selv om jeg kanskje har lagt opp til det selv. Jeg kunne aldri tenke meg en 21-tommer. I alle fall ikke med den oppløsningen...

Lenke til kommentar
En responstid på 8 ms er heller ikke til å kimse av, selv om denne er oppgitt i gråtoner og ikke svart/hvitt. Responstiden målt i svart/hvitt etter standarden klarlagt ISO 13046-2 ender på 16 ms, som er vanlig for skjermer på 20 tommer og over.

Men er det ikke stort sett responstiden for gråtoner som er viktig for folk flest da? Det er jo sjelden man opplever overganger mellom svart og hvitt i f.eks. spill, sammenliknet med overganger mellom gråtoner (og diverse farger selvsagt).

 

Jeg mistenker derfor at responstiden for gråtoner gir et mer riktig estimat av hvordan en skjerm oppfører seg i spill sammenliknet med tiden for svart/hvitt, litt avhengig av hvordan de gjennomfører målingene for gråtoner. Det samme vil vel i såfall gjelde for film også.

Lenke til kommentar
Men er det ikke stort sett responstiden for gråtoner som er viktig for folk flest da? Det er jo sjelden man opplever overganger mellom svart og hvitt i f.eks. spill, sammenliknet med overganger mellom gråtoner (og diverse farger selvsagt).

 

Vi i landsforeningen, Venner Av Pong, ønkser en generell holdningsendring på det punktet.

Lenke til kommentar
En responstid på 8 ms er heller ikke til å kimse av, selv om denne er oppgitt i gråtoner og ikke svart/hvitt. Responstiden målt i svart/hvitt etter standarden klarlagt ISO 13046-2 ender på 16 ms, som er vanlig for skjermer på 20 tommer og over.

Men er det ikke stort sett responstiden for gråtoner som er viktig for folk flest da? Det er jo sjelden man opplever overganger mellom svart og hvitt i f.eks. spill, sammenliknet med overganger mellom gråtoner (og diverse farger selvsagt).

 

Jeg mistenker derfor at responstiden for gråtoner gir et mer riktig estimat av hvordan en skjerm oppfører seg i spill sammenliknet med tiden for svart/hvitt, litt avhengig av hvordan de gjennomfører målingene for gråtoner. Det samme vil vel i såfall gjelde for film også.

Personlig synes jeg ikke verdien som oppgis for responstid er representativ for annet enn råtne bananskall...

 

Men når vi først har en verdi som folk på død og liv skal bruke til å sammenligne ulike produkter er det jo en fordel at de ulike produsentene bruker samme målemetode da. Så lenge vi har en ISO-standard for hvordan denne målingen skal foregå er det bare dumt at produsentene begynner å avvike fra denne.

 

På den andre siden har aldri responstiden slik ISO definerer vært brukelig som sammenligningsgrunnlag, da ulike LCD-teknologier gir ulike resultater i svart/hvott mot farger. Igjen, råtne banaskall...

 

 

edit; UAM: :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...