Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Ej bestilte kald katode ifra microplex, men den knakk, og det veldig lett :grin: !!

 

Det va ikkje kjekt :sad:

 

Skal kanskje kjøpe mej et nytt et....

 

Ej synst at det e stilig med kald katode/neonlys på lan party, ellerst bruka ej ikkje å ha på mitt neonlys i alle fall :smile:

 

mvh

 

Aslak

Lenke til kommentar

Jeg har en gamel laserpeker jeg kjøpte på en jalla bod en gang! Den lyser og reflekterer utrolig sterkt med nye batterier, eneste er at man må skifte baterier og Klokke batterier er ikke billig i NOrge. Tror jeg skal demontere lasern og sette den inn i kabinettet, den reflekterer jo stert så det blir en del lys, hvis man putter den sammen med neon blir det sikkert drit fett da!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 14:01, ZenxZ skrev:

Jeg har en gamel laserpeker jeg kjøpte på en jalla bod en gang! Den lyser og reflekterer utrolig sterkt med nye batterier, eneste er at man må skifte baterier og Klokke batterier er ikke billig i NOrge. Tror jeg skal demontere lasern og sette den inn i kabinettet, den reflekterer jo stert så det blir en del lys, hvis man putter den sammen med neon blir det sikkert drit fett da!!!



 

Hvorfor ikke koble den rett på strømforsyningen ?

Lenke til kommentar

hallo..

fin artikkel..

skulle gjerne visst korran dokke festa sjølve lyset..

ej he kjøpt mej strips feste på MP å strips..

d funkna fint..

men mitt er i bunnen av kabinette

mitt er blacklight ogsp da..

fluoriserende maling er ikje so bra som dei skal ha det til..

*er misfornøgd*

 

-Kim-

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min blå kald katode på 3dfxcool, og er veldig fornøyd. på denne fulgte det med 2 "endestykker" med en veldig bra dobbeltsidig teip på, så jeg bare satt den der hvor jeg ville ha den, og regner ikke med å få den av igjen.. :wink:

 

dessuten fulgte det med ett feste til transformatoren i form av bårrelås med lim på baksiden, som jeg festa en plass, og som jeg kan ta av og på transformatoren med, siden den oxo har borrelås på undersiden.

 

OK FOLK: KAn dere ikke sammenligne kald katode fra ulike webshoper, siden jeg (tror..) jeg har lest en eller annen plass at det var forskjell på ampèr, etc på de forskjellige webshops`a...

 

bare en tanke..

Lenke til kommentar

3Dfxcool sin tror jeg er 3 watt, mens jeg tror den fra microplex er 1,5w. Jeg har sett begge og syns ikke det er noen spesiell forskjell på lysstyrken. Når du kjøper kald katode på microplex så følger det ikke med noe å feste røret med, men det veier så lite at selv har jeg bare tapa det fast.

Lenke til kommentar

Må dessverre få si at jeg syns dette var litt stusselig til å være en test, og litt kort til å være en skikkelig artikkel. Så liksom ikke helt poenget. Alle har vel sett både neon og katode før? Skulle hatt med noen tekniske fakta slik at folk fikk en god pekepinn om hva som var best :smile:

Lenke til kommentar

Ville bare legge inn en liten opplysning til de som leser denne tråden, og det er at kald-katode rør er veldig tynne(ca. 3mm) og er derfor _VELDIG_ lett å brekke, har sett at enkelte butikker har et tykkere rør liggende utenpå det faktiske katode-røret, og med sokkler, så de kan ligne på standard neon-rør.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

På den gamle katode typen følger det med et plast futeral, du kan selv velge å bruke denne eller ikke, jeg vil på det sterkeste anbefale å bruke denne ettersom lysene er ca:. 3mm tykke og de knekker lett. Det er ikke rare slaget som skal til for at de går i stykker.

 

Det kom for en stund siden en ny type som skal lyse sterkere og de tåler mer. Ettersom lyset er bygget inn i et sterkere plast matriale, så følger det ikke med noe plast futeral til disse nye typene. De festes med dobbelsidig teip eller plast fester som følger med.

 

Undertegnede kan bekrefte at de nye katode lysene virker bra:) De lyser sterkere og de tåler mer enn de gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...