Gå til innhold

Opplev Hiroshima og 11. september i nytt spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Orginal ide... men, lage underholdning av ganske nylige katastrofer som brannen i Paraguay og 11 september..? Litt suspekt..

mulig det kommer til å bli store protester mot en slikt spill. måten de kan komme unna det på, er å skifte navn på de forskjellige hendelsene. om utviklerene er gode, så forsvinner ikke "magien" i og rundt spillet. for meg spiller det ikke noen rolle om ett mission heter 9/11-World Trade Cerner/twin towers eller The Buildings. forskjellen blir bare at spillet ikke får så mye gratis publisitet. gleder meg til å spille noe nytenkende!

Lenke til kommentar

En etisk debatt, spennende!

 

Ble umiddelbart kritisk til ideen, men det fikk meg til å tenke i et litt bredere perspektiv. For hva med den historiske happeningen som vel har inspirert flest dataspill; 2. verdenskrig ? I hvor stor grad er det etisk riktig å lage underholdning (i dette tilfellet dataspill) basert på det blodbadet?

 

Hvordan skiller gjenskapning av 11. september-angrepene seg fra gjenskapning av landgangen på Normandie sine strender eller angrepet på Pearl Harbour? Et argument for at det skal skilles mellom f.eks 11. september og 2. verdenskrig er at de involverte i spillene er med som "profesjonelle aktører" (som soldater), i motsetning til de uskyldige ofrene for de aktuelle katastrofene.

 

Og er det tidsperspektivet som bestemmer hva som er riktig å lage underholdning av? Betyr det at det om 30 år er helt ok å lage spill/film basert på slike katastrofer, mens det idag er uetisk?

 

(Digger 2. verdenskrig-settingen selv, så dette er ikke et forsøk på å kjøre alt som har med den happeningen ned i gjørma. Ønsker kun å få igang en liten debatt.)

Lenke til kommentar
Håper man kan stå oppe i world trade center og kaste andre sivile ut av vinduene

 

Tviler på at den muligheten byr seg, men kanskje man kan prøve vinduet selv, som mulig rømningsvei ;) Tvilsomt om du klarer å leve opp til tittelen "Survivor" med den løsningen, men...

Endret av cockmyrifle
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal mene om dette. Men har aldri vært så kritisk til et spill som dette. Jeg ville vaffal anbefale å kutte bort de helt værste ulykkene som 11.september. Det er helt utrolig hvilket følelser som ligger hos folk fra den katastrofen (med god grunn). Og følelser skal man ikke spøke med!

 

Det værste som kan skje er at de vinkler ulykkene på en "morsom" måte. Lignende GTA3. Tror dere alle skjønner hva jeg vil fram med det. I GTA3 var det greit ettersom spillet ikke gjenspeilet virkelige hendelser eller forsåvidt en virkelig by. Alt var kunstig og hadde ikke en mening.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Det blir muligheter til å skyte/skade andre. Det vil være mange muligheter til å klare et brett. Du kan f.eks stjele alt du kommer over og drepe alle som prøver og rømme. Du kan hjelpe folk eller skape panikk.

På Titanic kan du f.eks stjele en baby for å komme forbi vaktene til øverste dekk. eller bare drepe dem...

I brettet med orkanen Andrew kan du risikere å bli skjøvet ut fra skjulestedet ditt av AI pga at det er få gjemmesteder for vinden. AI gjør alt den kan for å overleve. Hovedmålet med spillet er å overleve... Alle løsninger er godtatt så lenge du kommer deg helskinnet gjennom oppdragene.

Lenke til kommentar
Det blir muligheter til å skyte/skade andre. Det vil være mange muligheter til å klare et brett. Du kan f.eks stjele alt du kommer over og drepe alle som prøver og rømme. Du kan hjelpe folk eller skape panikk.

På Titanic kan du f.eks stjele en baby for å komme forbi vaktene til øverste dekk. eller bare drepe dem...

I brettet med orkanen Andrew kan du risikere å bli skjøvet ut fra skjulestedet ditt av AI pga at det er få gjemmesteder for vinden. AI gjør alt den kan for å overleve. Hovedmålet med spillet er å overleve... Alle løsninger er godtatt så lenge du kommer deg helskinnet gjennom oppdragene.

Hvor har du lest det?

Kilde???

Hvis det er sant da blir det jo bare bedre

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...