Gå til innhold

ANMELDELSE: Crysis Remastered


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt dette med å dømme et gammelt spill for å være gammelt.

Hadde det vært snakk om en remake, så kanskje, men dette er en remaster.

Selvfølgelig er ikke spillet nytt.

Når noen gir ut en remaster mener jeg man må dømme utifra hvordan spillet er forbedret i forhold til hvordan det var, ikke hvor dårlig det gamle spillet fungerer i forhold til dagens spill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sitat

Crysis Remastered har en håndfull stilige enkeltøyeblikk og grunnleggende spillmekanikker som er interessante i og for seg selv, men utover dette er det ingenting her som er spesielt imponerende i 2020. For det har altså gått 13 år siden spillet så verdens lys for første gang, og siden den gang har alle mulige slags skytespill kommet og gått og gjort alt Crysis gjør så utrolig mye bedre.

Men hvorfor feiler spillet så mye? er det kun utvidelser som gjør spiller litt bedre til høy pris?

For doom er vel mere populært en crysis?

Hvordan er dette spillet med ryzen 9 og SLI? startet spillet i heletatt? er det DX9\11\ dx 12? vulcan?

For syns det var lite spennende artikkel. Høres ut som den er kun oppdatert fra 2007.

Eneste postive med det er prisen antakelig blir lav, vil nok falle fort. MEn syns det er idiotisk at de ikke oppdaterer det gamle spillet istedenfor?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det har ikke blitt så veldig forbedret, det er vel hele problemet.

Og nei, jeg kan dessverre ikke slette opplevelser av andre spill med bedre skytefølelse og faktisk fungerende sniking fra hukommelsen min. En form for sammenligning vil det bli uansett – bevisst eller ei – så da er det vel bedre at jeg er ærlig på det slik jeg er i anmeldelsen. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

-----

+Iki

-----

- Likte veldig godt at du skilte disse to begrepene fra hverandre.

Svært mange har en tendens til å gre dem begge under en og samme kam selv om at det faktisk er en forskjell.

-----

Ved en Remaster...

Det er greit nok at folk generelt sett ønsker å se et løft grafisk sett selv om at det strengt tatt ikke er nødvendig for at spillet skal være kjekt, to each its' own som det heter på fint.

Og det at dem retter på bugs og slikt fra orginalen for å skape en enda bedre opplevelse mekanisk sett, men det at dem fudge'er det til å introdusere nye og ødeleggende bugs er bare tragisk.

-----

I motsettning til ved en Remake der det legger til rette for at man kan ta seg noen kunstneriske friheter, så lenge dem ikke da tar det for langt slik at spillet (nesten) ikke ligner på orginalen.

-----

Det er nok en høyst subjektiv smaksak, men personlig så har jeg opplevd å ha fått en mer nevneverdig positiv og i så måte underholdende opplevelse og innlevelse fra eldre spill i sin "orginale" utgivelse enn mange nyere spill som har kommet ut over årenes løp.

Så er enig med det at selv om at et spill er gammelt så betyr det ikke automatisk at det er dårlig eller kjedelig.

Game breaking bugs derimot er selvsagt unntak, særlig om det ikke lar seg omgå på et eller annet vis.

Spesielt synd er det når produsenten ikke kommer med patch/bugfix som retter på slikt.

Med tanke på hvor strengt det har blitt så blir det nok færre og færre uoffisielle i så måte.

Noe som paradoksalt nok er både forståelig og uforståelig på en og samme tid.

-----

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Jansen skrev (20 timer siden):

 Denne nyutgaven er det bare å styre unna.

ANMELDELSE: Crysis Remastered

Aller først: hva med de tekniske problemene som orignalen har? Er dette løst i Remasteren?

- Hva med CPU-kjerneoptimalisering - støtter spillet flere kjerner nå?
- Hva med fysikken - i originalen kan man kjøre på en stein med en stridsvogn og fly himmelhøyt; er dette fikset?

...Og er det fortsatt en "developer console" med i spillet? Å bruke "Ceph MOAR" og en friholdt "TAC-cannon" kan være ganske så artig når man bare vil ha det gøy.

Spillet var forøvrig aldri ment å være et spill - det var opprinnelig laget for å være en lang tech demo. Så du kan ikke holde mangel på historie mot det. Og spillet SKAL spilles på en PC - Crysis har INGENTING på en Playstation å gjøre!!

Hvis du synes Crysis, Remastered eller originalen, er kjedelig så prøv høyere vanskelighetsgrad.
Det betyr intet sikte og 0 tredjeperson i kjøretøy. Spillet er på ingen måte vanskelig - du må bare planlegge litt. Og etter et par runder er hele spillet ganske så forutsigbart.

Jeg sitter i disse dager å koser meg med originalen på en egenmodifisert Delta, og når både soldater og spesielt kjøretøy kan se meg og begynner å skyte (og de treffer stort sett også) ofte før jeg engang kan se dem så setter hele spillet plutselig krav til en mye mer taktisk tankegang istedet for LEEEERROOOOOOYYYY JEEEENKIIINS!!!

Prøv den:
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2lEtY3Okjb-mB3Mim?e=odO7Y5

Legges i (husk å ta vare på originalen):

Sitat

Crysis\Game\config

Fungerer også med Crysis: Warhead.

Lykke til. ;)

P.s.
Hvis det er slik at kart er borte som nevnt lengre ned så er det ganske så viktig å få med. Forskjeller i fysikken også, som trær som blir skutt ned.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Video med direkte side-ved-side sammenligning mellom pc-versjonene av orginal og remaster.

Grafikken ser for meg ut som en ganske jevn blanding av bedre og verre. Men noe av "ødeleggelsfysikken" er klart verre og mot slutten av videoen nevnes det blant annet at et helt brett er borte og at man ikke kan lene seg lenger..

Endret av Riboflavin'
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Riboflavin' skrev (53 minutter siden):

Video med direkte side-ved-side sammenligning mellom pc-versjonene av orginal og remaster.

Grafikken ser for meg ut som en ganske jevn blanding av bedre og verre. Men noe av "ødeleggelsfysikken" er klart verre og mot slutten av videoen nevnes det blant annet at et helt brett er borte og at man ikke kan lene seg lenger..

La meg gjette: "Core" er borte, hvor man "flyr" igjennom en Ceph hule?

Kartene er:
Contact
Recovery
Relic
Assault
Onslaught
Awakening
Core
Paradise Lost
Exodus
Ascension
Reckoning

At lening er borte har tydeligvis vært en ting som forsvinner når ting skal portes til konsoll (f.eks. F.E.A.R. 2 og Crysis 2). Mangel på manuell lagring (i tillegg til faste punkter) er også typisk konsollifisering.

EDIT:
...Så de fjernet Ascension av alle ting, hvor man styrer en VTOL. >-<
Det kartet var jo en ganske så oppfriskende change of pace sammenliknet med alt av "tradisjonell FPS" man har vært igjennom for å komme til den delen av spillet.

@ Espen Jansen:
Greit, jeg holder med deg i 4/10. Ikke bare har Crytek ødelagt spillet til fordel for konsoller, de har også fjernet ting som fungerte i originalen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (5 timer siden):

Greit, jeg holder med deg i 4/10. Ikke bare har Crytek ødelagt spillet til fordel for konsoller, de har også fjernet ting som fungerte i originalen.

Det de har "fjernet" var aldri med i "originalen"

Denne remaster utgaven er basert på en build som ble utgitt på de gamle konsollene, ikke den gamle PC utgaven.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (20 minutter siden):

Det de har "fjernet" var aldri med i "originalen"

Denne remaster utgaven er basert på en build som ble utgitt på de gamle konsollene, ikke den gamle PC utgaven.

Jeg trodde du spøkte, men...

Crysis Remastered is based on the PS3/X360 version, does not feature Ascension Mission

https://www.dsogaming.com/news/crysis-remastered-is-based-on-the-ps3-x360-version-does-not-feature-ascension-mission/

Jeg mente å huske "Ascension" var det mest krevende kartet - ikke at jeg merket noen forskjell på PC - men her bekrefter de det:

Sitat

This mission is one of the most CPU intensive sections of Crysis, a factor which has seen this mission cut from all console releases of the game.

https://www.overclock3d.net/news/software/crysis_remastered_s_pc_version_is_a_disappointment_-_here_s_why/1

Så, igjen, spillutviklere ber PC-spillere reise og ryke så de kan tjene mer penger med å bøye seg fremover for konsollspillere. :mellow:

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-crysis-remastered-switch-tech-review

@ Espen Jansen:
Værsågod, endre karakteren til 2/10. Spillet er verdiløst.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

En spillanmelder på en side som heter Gamer, som ikke har en skikkelig PC til å gjøre anmeldelser? Ehm... Selv en middels youtuber har det. Synes jeg blir litt for dårlig/dumt. Enten bør du mase jobben om å få det, eller bygge egen. Å ikke ha det som en anmelder synes jeg er rart.

Spesielt hvis du tester et spill som var kjent for grafikken, på en utgående konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Santiano skrev (18 minutter siden):

En spillanmelder på en side som heter Gamer, som ikke har en skikkelig PC til å gjøre anmeldelser? Ehm... Selv en middels youtuber har det. Synes jeg blir litt for dårlig/dumt. Enten bør du mase jobben om å få det, eller bygge egen. Å ikke ha det som en anmelder synes jeg er rart.

Spesielt hvis du tester et spill som var kjent for grafikken, på en utgående konsoll.

Tenkte det samme.

Startet å lese anmeldelsen, men så fort det sto at anmelderen ikke hadde skikkelig PC, og at han derfor spiller det på forrige generasjons konsoll i steden, så sluttet jeg å lese. 

Da er resten som står i anmeldelsen revnende likegyldig for mitt vedkommende :D 

 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Emile the rat said:

Tenkte det samme.

Startet å lese anmeldelsen, men så fort det sto at anmelderen ikke hadde skikkelig PC, og at han derfor spiller det på forrige generasjons konsoll i steden, så sluttet jeg å lese. 

Da er resten som står i anmeldelsen revnende likegyldig for mitt vedkommende :D 

 

Gamer er drevet på hobby basis, de har ikke noe utstyr laget med tanke på anmeldelser av spill, de anmelder det de føler for, med det utstyret de tilfeldigvis har, de driver fremdeles og anmelder spill på PS4(ikke pro) det ble ikke noe anmeldelse av Half Life: Alyx fordi personen som kunne være interessert ikke hadde PC og VR utstyr og personen som hadde PC og VR utstyr hadde ikke spilt HL spill før, da da bare droppet de å anmelde det hittil største VR spillet som har kommet fra en av spill verdens mest kjente og kjære spill serier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...