Gå til innhold

Slik ser neste-generasjons spillgrafikk ut på PlayStation 5 – Unreal Engine 5 er annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox series X kommer til å ha en litt bedre maskin sånn grafisk. men de eksklusive gode spillene uteblir.

PS5 kommer til å dominere med sine flotte eksklusive titler og nærmest null lastetider. Microsoft har tapt denne kampen før den har begynt. Sånn er det bare.

De som sier i mot kan bare komme tilbake å kommentere under her om to år.... Jeg skal ha begge maskinene vel og merke men ps5 kommer til å bli mest brukt som alltid.

<3 Ps5 <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Nå kan vi jo for kosen sin skyld dra frem Unreal Engine 4 demoen som kjørte på PS4 tilbake i 2013 :) Så kan man slå en tanke rundt det man sitter med på PS4 i dag.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men det så da ikke så fryktelig overdrevet ut sammenlignet med hva vi har sett in-game.

Lenke til kommentar

Skulle til å hente fram 2013 Unreal Tech demo for å vise at det er enda spill som ikke har oppnådd slik grafikk. Der tok jeg jaggu feil. 

Imponerende hvis techdemoen 2020 viser seg å være representabel, var dog ikke imponert over vannet da

Lenke til kommentar

En liten partypooper de også ikke nevnte er at "hardware som kommer i slutten av 2020 til PC vil kunne kjøre dette." Så sånn jeg forstår det kan det ikke oppnås med nåværende teknologi for PC. MAO, det vil gå minst 5 år før dette kan bli "allemanseie" og ansett som normal grafikk på PC.

Nevnes av Tim Sweeney i dette intervjuet:

Lenke til kommentar
2 hours ago, Fnix said:

En liten partypooper de også ikke nevnte er at "hardware som kommer i slutten av 2020 til PC vil kunne kjøre dette." Så sånn jeg forstår det kan det ikke oppnås med nåværende teknologi for PC. MAO, det vil gå minst 5 år før dette kan bli "allemanseie" og ansett som normal grafikk på PC.

Nevnes av Tim Sweeney i dette intervjuet:

Er det ny GPU teknologi han snakker om? Hvilken hardware? For jeg ser det snakkes om at UE5 skal kunne kjøre på dagens konsoller, men det er sikkert uten visse "features". 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:

Xbox series X kommer til å ha en litt bedre maskin sånn grafisk. men de eksklusive gode spillene uteblir.

PS5 kommer til å dominere med sine flotte eksklusive titler og nærmest null lastetider. Microsoft har tapt denne kampen før den har begynt. Sånn er det bare.

De som sier i mot kan bare komme tilbake å kommentere under her om to år.... Jeg skal ha begge maskinene vel og merke men ps5 kommer til å bli mest brukt som alltid.

❤️ Ps5 ❤️

Jøss, kan jeg låne spåkule di en dag eller to? Har et par Lotto billetter jeg skulle ha synet frem.. 

<3 PC ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Allostasis said:

Er det ny GPU teknologi han snakker om? Hvilken hardware? For jeg ser det snakkes om at UE5 skal kunne kjøre på dagens konsoller, men det er sikkert uten visse "features". 

Kan hende jeg misforsto svaret, men det nevnes ikke spesifikt hvilken hardware. Spørsmålet og svaret kommer rundt 20:26. Det kan godt være jeg som misforsto og at det er UE 5 som kommer i slutten av året? Men det virker litt rart siden det skal først vises offentlig neste år. Dette er jo en streaming teknologi, som jeg tipper vil kreve mye båndbredde for å kunne fungere smertefritt.

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (3 timer siden):

Er det ny GPU teknologi han snakker om? Hvilken hardware? For jeg ser det snakkes om at UE5 skal kunne kjøre på dagens konsoller, men det er sikkert uten visse "features". 

Det er mest sannsynlig SSD løsningen til Playstation, da denne er hurtigere enn det du får tak i til PC for tiden.

Sony har selv sagt at de venter dette kommer til PC i slutten av 2020 eller begynnelsen av 2021.

Lenke til kommentar
Iki skrev (4 timer siden):

Det er mest sannsynlig SSD løsningen til Playstation, da denne er hurtigere enn det du får tak i til PC for tiden.

Sony har selv sagt at de venter dette kommer til PC i slutten av 2020 eller begynnelsen av 2021.

Bortsett fra at man til PC allerede en stund har hatt raskere disker, f.eks. https://www.gigabyte.com/Solid-State-Drive/AORUS-Gen4-AIC-SSD-8TB#kf (denne kom vel for ett år siden) ja den er steindyr men det er vertfall ikke teknologien det står på.

Har ikke hørt utsagnet i videoen, men tipper han snakker om "mainstream" tilgjengelighet eller "affordable" hardware, og da kan han nok ha rett. Kanskje senere i år ser vi diskkontrollere på hovedkort som kan kjøre like mange pcie4 lanes og få like bra ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...