Gå til innhold

Nye Diskusjon - https://www.diskusjon.no/topic/1858834-nye-diskusjon-dato-for-oppgradering-er-satt33/Dato for oppgradering er satt!


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071

Hei!
 
Som tidligere annonsert, så har vi arbeidet en stund med å oppgradere forumet til nyeste forumprogramvare. Med oppgraderingen av forumet blir designet forbedret, og det innføres etterhvert noen nye funksjoner. Vi er derfor svært glade for å endelig kunne komme med en dato:


Dato for oppgradering er satt til 12. november! 

AYrAU6s.png
 

 
Nøyaktig klokkeslett, hvor lang tid oppgraderingen tar og hvordan dere brukere blir berørt i mellomtiden, er noe vi kommer tilbake til senere når datoen nærmer seg.

Hva er nytt?

Vi har laget noen utviklingsdagbøker som viser litt av noen av de nye funksjonene. Ikke alle kommer til å bli aktivert med en gang, men gjerne på sikt. Les våre utviklingsdagbøker her:

Siden første utviklingsdagbok har forsiden endret seg noe - og vi har én ny funksjon å vise frem: Våre utvalgte!

jtnLYcF.png

For den observante og vante bruker, så er det fremdeles mye som er kjent fra dagens design. Mine innlegg, siste innlegg og ubesvarte tråder videreføres, i tillegg til at "mine aktivitetsstrømmer" gjør det enklere for den enkelte bruker å lage sine egen feed.

Våre utvalgte

En ny og svært etterlengtet funksjon er 'Våre utvalgte'. Vi er svært glade for å ha så mange konstruktive og dyktige brukere som gledelig deler av sin kunnskap. 'Våre utvalgte' gir oss muligheten til å vise og løfte frem noe av det gode innholdet som daglig strømmer inn på Diskusjon.no. Vi har alt fra advokater som deler jussråd, ingeniører som deler sin ekspertise, IT-spesialister som bidrar med IT-hjelp, og entusiaster som tester og deler sine erfaringer om forbrukerelektronikk. Dette er bare deler av innholdet som fortjener å bli løftet frem og vist frem.
 
Veien videre for Diskusjon.no

I 2017 ble Tek.no kjøpt av VG. I dag kunne Tek.no melde at de har valgt å forlate Diskusjon.no i forbindelse med lansering av ny plattform. Vi takker for det årelange samarbeidet, og ønsker dem lykke til videre på ny plattform. Mer om dette kan du lese her. Kommentarfeltet til TU.no, Digi.no, Gamer.no og Flynytt.no blir ikke påvirket av Tek.no sin frakobling. 
 
Etter oppgraderingen ønsker Teknisk Ukeblad Media å fortsette å satse på forumet, og å samle meningsinnhold. Vi kommer til å arbeide videre med tettere forumintegrasjon mellom de redaksjonelle sidene TU.no og Digi.no. Vårt mål er at Diskusjon.no skal forbli Norges største nettsamfunn for teknologi og samfunnsdebatt. Samtidig skal vi også være offensive, og arbeide med å utvide og vokse på nye områder. Mer om dette kommer senere!
 
Hva synes du om det nye designet og funksjonene? Hva er det du setter pris på med Diskusjon.no? Ikke minst: Er det noe du savner, eller noe vi kan forbedre oss på? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner en god søkefunksjon for å finne igjen tråder og innlegg, og gjerne flere måter å sortere oversikt over innlegg på, som feks etter antall likes. Dagens søkefunksjon fungerer dårlig, og jeg finner lettere innlegg og tråder jeg selv har skrevet via eksterne søkemotorer som Google. Jeg kunne også tenkt meg et litt bredere format på innleggene slik at man kan se større bilder og videoer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg savner en god søkefunksjon for å finne igjen tråder og innlegg

 

Den oppdaterte versjonen kommer med en god del forbedringer i søkesystemet.

 

Her er et skjermbilde av det som foreløpig er søkefunskjonen på den nye versjonen: 

 

1jAXJ5y.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Blir interessant å se hva som skjer med det forumet her nå som alle artikkel-diskusjoner forsvinner. Vil tro det utgjør en betydelig andel av aktiviteten på forumet per i dag.

Som nevnt i førstepost: "Kommentarfeltet til TU.no, Digi.no, Gamer.no og Flynytt.no blir ikke påvirket av Tek.no sin frakobling."

 

Vi har forøvrig betydelig mer innleggsaktivitet fra TU.no enn fra Tek.no (ofte dobbelt så mye). I tillegg kommer Digi og Gamer på toppen av dette, som vi også har god aktivitet knyttet til.

 

Jeg tror altså Diskusjon.no kommer til å fortsette å være Norges beste og største nettsamfunn for samfunnsdebatt, også i fremtiden. Oppgraderingen er bare en begynnelse. :)

Lenke til kommentar

Jeg savner en god søkefunksjon for å finne igjen tråder og innlegg, og gjerne flere måter å sortere oversikt over innlegg på, som feks etter antall likes. Dagens søkefunksjon fungerer dårlig, og jeg finner lettere innlegg og tråder jeg selv har skrevet via eksterne søkemotorer som Google. Jeg kunne også tenkt meg et litt bredere format på innleggene slik at man kan se større bilder og videoer.

Enig med deg der FrihetensRegn. Jeg bruker svært skjeldent søke feltet, pga som du sier dagens søkermoter fungerer dårlig.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som nevnt i førstepost: "Kommentarfeltet til TU.no, Digi.no, Gamer.no og Flynytt.no blir ikke påvirket av Tek.no sin frakobling."

 

Vi har forøvrig betydelig mer innleggsaktivitet fra TU.no enn fra Tek.no (ofte dobbelt så mye). I tillegg kommer Digi og Gamer på toppen av dette, som vi også har god aktivitet knyttet til.

 

Jeg tror altså Diskusjon.no kommer til å fortsette å være Norges beste og største nettsamfunn for samfunnsdebatt, også i fremtiden. Oppgraderingen er bare en begynnelse. :)

Aha, beklager da leste jeg ikke godt nok. Det er godt å høre i det minste! Men da blir vel konsekvensen mindre teknologinyheter og enda flere gubber som krangler om diesel og elbil.  :fun:

 

Hæ!! Mener du at alt av nåværende tråder og poster vil forsvinne i nye oppdateringen? Det vil ikke jeg skal skje. =O

Nei gammelt innhold forsvinner ikke. Bare fremtidige artikler fra tek.no vil ikke linkes opp mot forumet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hæ!! Mener du at alt av nåværende tråder og poster vil forsvinne i nye oppdateringen? Det vil ikke jeg skal skje. =O

Nei, det skjer ikke. Tror vedkommende sikter til at Tek.no ikke lengre produserer tråder på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Aha, beklager da leste jeg ikke godt nok. Det er godt å høre i det minste! Men da blir vel konsekvensen mindre teknologinyheter og enda flere gubber som krangler om diesel og elbil.  :fun:

TU og Digi holder seg innenfor teknologi også, og er svært gode på det. :) TEK sitt fokus har heller vært forbrukerelektronikk, men har i den siste tiden begynt å skrive mer og mer om elbiler og lignende, så her har det vært et overlapp.

 

Jeg tror og håper at våre brukere som er interesserte i forbrukerelektronikk fortsetter å diskutere hos oss, selv om det kanskje betyr å opprette noen flere tråder selv. :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Det er kanskje nemnt i ein av trådane om oppgraderingen, men får me eit mørkt tema som óg fungerer på mobil?

Mørkt tema er dessverre ikkje ein del av programvareoppdateringa frå IPS. 

 

Hvordan blir det med klipp og lim av f.eks bilder og tweets? For bilder får jeg så ofte "denne filendelsen kan ikke brukes" og Tweets er ofte litt problematiske (eller så er jeg noob, haha)

Mitt inntrykk er at det er mye bedre. Finn link til tweeten du ønsker å legge inn - kopier / lim inn. Da oppdager tekstverktøyet at det er en Twitter-link automatisk, og embedder det på en fin måte. 

 

Nå er jeg litt usikker på hva du mener med "klipp og lim" av bilder. Hvis du ønsker å laste opp et bilde, kan du dra bildet fra mappen og direkte inn i teksteditoren. Da laster bildet seg opp automatisk, og legger seg inn i teksten. Du kan selvsagt laste det opp manuelt.

 

Hvis du legger inn lenke til et bilde, så oppdager teksteditoren automatisk at det er et bilde, og viser det. Her er det også mulig å dobbelttrykke på bildet for å endre/justere størrelse. Den er heller ikke kresen når det kommer til filendelse, og kan oppdage at det er et bilde selv om lenken ikke nødvendigvis slutter på .jpg, .jpeg eller .png. 

 

Håper det var oppklarende! :) 

 

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...