Gå til innhold

Nå har de første Model 3-bilene blitt utlevert i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg digger utseende til Tesla 3! Innvendig er jeg ikke like begeistret for, men så er det alltid noe man ikke er superfornøyd med når man eier en bil - man vender seg fort til det. Vil være på ønskelisten min, selv om jeg nok må vente noen år med å bytte ut Leaf'n (1. gen) med denne.

Litt off topic: Er det offisielle WLTP tall for LR / MD (heter sikkert ikke det, men korteste og mellomdistanse modellene)?

Lenke til kommentar

Jeg digger utseende til Tesla 3! Innvendig er jeg ikke like begeistret for, men så er det alltid noe man ikke er superfornøyd med når man eier en bil - man vender seg fort til det. Vil være på ønskelisten min, selv om jeg nok må vente noen år med å bytte ut Leaf'n (1. gen) med denne.

Litt off topic: Er det offisielle WLTP tall for LR / MD (heter sikkert ikke det, men korteste og mellomdistanse modellene)?

 

Ligger inne her: 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3

 

Regner med det er offisielle tall. 

Lenke til kommentar

En amerikaner som uttaler seg om forhold i Norge... Fordi amerikanere forstår som kjent mye som skjer i Norge liksom... Kanskje er det han sier riktig, selv en ødelagt klokke er riktig to ganger om dagen, men troverdigheten hans er definitivt ikke veldig høy. Hvorfor sitere han ukritisk? Jeg tror journalister her har mye mer peiling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En amerikaner som uttaler seg om forhold i Norge... Fordi amerikanere forstår som kjent mye som skjer i Norge liksom... Kanskje er det han sier riktig, selv en ødelagt klokke er riktig to ganger om dagen, men troverdigheten hans er definitivt ikke veldig høy. Hvorfor sitere han ukritisk? Jeg tror journalister her har mye mer peiling.

 

Denne forsto jeg ikke? Saken omhandler at det nå er utlevert model 3's i EU for første gang. 

Lenke til kommentar

 

Jeg digger utseende til Tesla 3! Innvendig er jeg ikke like begeistret for, men så er det alltid noe man ikke er superfornøyd med når man eier en bil - man vender seg fort til det. Vil være på ønskelisten min, selv om jeg nok må vente noen år med å bytte ut Leaf'n (1. gen) med denne.

Litt off topic: Er det offisielle WLTP tall for LR / MD (heter sikkert ikke det, men korteste og mellomdistanse modellene)?

 

Ligger inne her: 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3

 

Regner med det er offisielle tall. 

Takker så meget :]

Lenke til kommentar

En amerikaner som uttaler seg om forhold i Norge... Fordi amerikanere forstår som kjent mye som skjer i Norge liksom... Kanskje er det han sier riktig, selv en ødelagt klokke er riktig to ganger om dagen, men troverdigheten hans er definitivt ikke veldig høy. Hvorfor sitere han ukritisk? Jeg tror journalister her har mye mer peiling.

Han er fra Canada. Men jeg er enig i at han ikke har nødvendig innsikt i saken til at man skulle tillegge særlig vekt til uttalelsene hans.

 

Når det er sagt så tror jeg han har rett i at vi vil havne over 50% elbilandel i år. 10-20k Model 3 gjør at man havner nærmere 45%, og så kan man forvente økning hos de andre bilprodusentene også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En amerikaner som uttaler seg om forhold i Norge... Fordi amerikanere forstår som kjent mye som skjer i Norge liksom... Kanskje er det han sier riktig, selv en ødelagt klokke er riktig to ganger om dagen, men troverdigheten hans er definitivt ikke veldig høy. Hvorfor sitere han ukritisk? Jeg tror journalister her har mye mer peiling.

 

Hvorfor har han ikke troverdighet? Trenger man noe kritiske spørsmål til det han sier? Han sier hva han tror vil skje i Norge i 2019. Hans mening er vel strengt tatt mer "troverdig" enn Lunaris all den tid han er redaktør for et nettsted som pusher ganske mye nyheter på dette feltet.

 

Og jeg tror han har rett. Det er ikke noe stort hopp som skal tas for å klare 50%.. Du skal være litt rart skrudd sammen for å tro at fossilt er veien å gå med ny bil i 2019.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er sagt så tror jeg han har rett i at vi vil havne over 50% elbilandel i år. 10-20k Model 3 gjør at man havner nærmere 45%, og så kan man forvente økning hos de andre bilprodusentene også.

Nordmenn har bestilt ca. 7500 Model 3? Nye bestillinger leveres ikke i år.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...