Gå til innhold

Fortsatt mulig å kjøpe rimelige Tesla-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart at Tesla ikke har kommet med noen grunn til hvorfor 75-utgaven droppes. Rundt 2/3 av salget har vel vært den versjonen.

 

Edit: Avtalen med Panasonic om leveranse av 18650-batterier har gått ut. Kan det være at Panasonic ikke ønsker å forlenge? I så fall ikke rart at det er tyst fra Tesla om årsaken.

Endret av uname -l
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart at Tesla ikke har kommet med noen grunn til hvorfor 75-utgaven droppes. Rundt 2/3 av salget har vel vært den versjonen.

 

Edit: Avtalen med Panasonic om leveranse av 18650-batterier har gått ut. Kan det være at Panasonic ikke ønsker å forlenge? I så fall ikke rart at det er tyst fra Tesla om årsaken.

 

Sikkert ikke fått betalt i tide. Ingen vits å ødelegge sin egen kontantstrøm med slike kunder.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rart at Tesla ikke har kommet med noen grunn til hvorfor 75-utgaven droppes. Rundt 2/3 av salget har vel vært den versjonen.

 

Edit: Avtalen med Panasonic om leveranse av 18650-batterier har gått ut. Kan det være at Panasonic ikke ønsker å forlenge? I så fall ikke rart at det er tyst fra Tesla om årsaken.

 

Tesla har kontrakt med Panasonic på 18650 batteriene på tilsammen 2 milliarder celler, de er visst brukt opp snart. Så da bruker de de siste på kun å produsere 100kWh batterier. Tipper de nye 2170 batteriene som de har i Model 3 blir å se i Model S også. Logisk tenker jeg at de har en eller to linjer med som produserer batterier med 18650 mens de andre linjene går over til 2170.

 

Bare synsing og teori, kan være problematisk da 2170 batteriene er høyere enn 18650 og passer ikke slik batteripakken er nå i en Model S.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla har kontrakt med Panasonic på 18650 batteriene på tilsammen 2 milliarder celler, de er visst brukt opp snart. Så da bruker de de siste på kun å produsere 100kWh batterier. Tipper de nye 2170 batteriene som de har i Model 3 blir å se i Model S også. Logisk tenker jeg at de har en eller to linjer med som produserer batterier med 18650 mens de andre linjene går over til 2170.

 

Bare synsing og teori, kan være problematisk da 2170 batteriene er høyere enn 18650 og passer ikke slik batteripakken er nå i en Model S.

Høres plausibelt ut. Men de vil gå på en salgssmell inntil 21700-batteripakka er på plass til Model S og ingen vet hvor langt de er kommet der. Dette minner om homolegiseringen for Europa. De burde hatt den på plass for flere måneder siden slik at de kunne levert Model 3 i Europa fra 1. januar når etterspørselen sank som en stein i USA. Det blir nå et stort fall i salget fram til slutten av kvartalet.

 

Virker som om Tesla er dårlige på å planlegge fram i tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla har kontrakt med Panasonic på 18650 batteriene på tilsammen 2 milliarder celler, de er visst brukt opp snart. Så da bruker de de siste på kun å produsere 100kWh batterier. Tipper de nye 2170 batteriene som de har i Model 3 blir å se i Model S også. Logisk tenker jeg at de har en eller to linjer med som produserer batterier med 18650 mens de andre linjene går over til 2170.

 

Bare synsing og teori, kan være problematisk da 2170 batteriene er høyere enn 18650 og passer ikke slik batteripakken er nå i en Model S.

Høydeforskjellen er bare 5 mm, noe de tjener inn igjen ved å ha begge polene på samme side, i stedet for hver sin side som 18650. Altså det vil være plass til 2170-cellene.

 

Når det er sagt, jeg begynner å tro at de kun vil selge 100 kWh batteriet i noen måneder fremover. Det kan hende de vil fokusere på å produsere/selge Model 3, inntil de gjør noen oppdateringer på Model S/X. Så får vi se om dette inkluderer oppgradert batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rart at Tesla ikke har kommet med noen grunn til hvorfor 75-utgaven droppes. Rundt 2/3 av salget har vel vært den versjonen.

De har vel sine planer som de ikke vil at hele verden skal vite noe om foreløpig.

Skal de begynne å produsere biler uten synlige produksjonsfeil? Iflg edmonds er model 3 nærmest hastet ut døra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Rart at Tesla ikke har kommet med noen grunn til hvorfor 75-utgaven droppes. Rundt 2/3 av salget har vel vært den versjonen.

De har vel sine planer som de ikke vil at hele verden skal vite noe om foreløpig.

Skal de begynne å produsere biler uten synlige produksjonsfeil? Iflg edmonds er model 3 nærmest hastet ut døra.

Du bør kanskje lese oppdaterte artikler også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal de begynne å produsere biler uten synlige produksjonsfeil? Iflg edmonds er model 3 nærmest hastet ut døra.

Jasså? Og det baserer du på en reell kilde som har gransket et representativt utvalg av bilene? Eller er det bare mer løgn og FUD?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jeg skrev jo en kilde? Du har samme leseforståelse som donald trump

Jeg forventer en konkret kilde, og ikke bare en henvisning til noen som testet en av de aller første bilene som ble produsert. De fikk tak i en bil i 2017, og det var en av de første som rullet ut av produksjonslokalene. Den er ikke representativ for de over 200.000 bilene som er der ute nå.

 

De innrømmer til og med at de kun baserte seg på en enkelt bil, og en veldig tidlig utgave i tillegg:

 

https://www.edmunds.com/tesla/model-3/2018/review/

 

Tesla er omtrent like premium som Opel.

Ingen kan måle seg med teknologi og førermiljø, for ikke å snakke om ytelse. Det er ren trolling å sammenligne med Opel.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forventer en konkret kilde, og ikke bare en henvisning til noen som testet en av de aller første bilene som ble produsert. De fikk tak i en bil i 2017, og det var en av de første som rullet ut av produksjonslokalene. Den er ikke representativ for de over 200.000 bilene som er der ute nå.

 

De innrømmer til og med at de kun baserte seg på en enkelt bil, og en veldig tidlig utgave i tillegg:

 

https://www.edmunds.com/tesla/model-3/2018/review/

 

 

Ingen kan måle seg med teknologi og førermiljø, for ikke å snakke om ytelse. Det er ren trolling å sammenligne med Opel.

Førermiljø, ja. En diger plasma-tv i midtkonsollen og plastseter, unnskyld, vegansk lær.

Newsflash: SAMTLIGE modell 3 er veldig tidlige utgaver. Hastet ut døra for å møte et produksjonsmål. Selv ikke du er bortreist nok til å tro at det betyr "kvalitet", og når jeg sier selv ikke du legger jeg lista ganske lavt for objektivitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Førermiljø, ja. En diger plasma-tv i midtkonsollen og plastseter, unnskyld, vegansk lær.

Newsflash: SAMTLIGE modell 3 er veldig tidlige utgaver. Hastet ut døra for å møte et produksjonsmål. Selv ikke du er bortreist nok til å tro at det betyr "kvalitet", og når jeg sier selv ikke du legger jeg lista ganske lavt for objektivitet.

På torsdag satt jeg i en model 3 for første gang, har du sittet i en? Jeg ble kjempe overrasket. Gode materialer, god fit og finish osv. Kjørte den dog ikke.

 

Senere på kvelden satt jeg meg inn i en glc leiebil, plasthimmel(helvete) uten like, fukt i lys osv. Kjempe skuffet. Kjørte dog bra og behagelig. Men stoppet der. Gps og generelt ui var helt håpløst.

Lenke til kommentar

På torsdag satt jeg i en model 3 for første gang, har du sittet i en? Jeg ble kjempe overrasket. Gode materialer, god fit og finish osv. Kjørte den dog ikke.

 

Senere på kvelden satt jeg meg inn i en glc leiebil, plasthimmel(helvete) uten like, fukt i lys osv. Kjempe skuffet. Kjørte dog bra og behagelig. Men stoppet der. Gps og generelt ui var helt håpløst.

Du snakker om Mercedes GLC, sant? Og det var MER plast i den enn i teslaen? Methinks you're full of it.

Med mindre du ikke legger merke til plastsetene i teslaen, den billige plasten på dashbordet, midtkonsollen, koppholderene (ffs) og indikatorbryterene. Eller la merke til at platene var skjeve. Visste du at tesla ikke lar deg reklamere på skjeve plater med mindre glippen mellom seksjonene er større enn så og så store?

 

Sjekk ut feiltråden på elbilforum. Stort sett model S der, men det er likevel feil jeg hadde blitt forbannet av å finne i en bil til 250k. Du har vinduer som ikke går inn i listene, totalhavari og full stopp uten årsak, samt fantastisk tålmodige mennesker som venter i månedsvis på service.

 

 

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du snakker om Mercedes GLC, sant? Og det var MER plast i den enn i teslaen? Methinks you're full of it.

Med mindre du ikke legger merke til plastsetene i teslaen, den billige plasten på dashbordet, midtkonsollen, koppholderene (ffs) og indikatorbryterene. Eller la merke til at platene var skjeve. Visste du at tesla ikke lar deg reklamere på skjeve plater med mindre glippen mellom seksjonene er større enn så og så store?

 

Sjekk ut feiltråden på elbilforum. Stort sett model S der, men det er likevel feil jeg hadde blitt forbannet av å finne i en bil til 250k. Du har vinduer som ikke går inn i listene, totalhavari og full stopp uten årsak, samt fantastisk tålmodige mennesker som venter i månedsvis på service.

 

 

 

Ja det stemmer. Full of it? Det er jo bare til å søke opp bilder det. Plast over alt, slik plast/mykt skinnstoff over alt som er alt annet enn premium osv. Men skal dog sies at model 3 kun kommer med premium interiør nå, så sammenligningen er ikke helt fair. Den blir nok langt mer plastikk etterhvert den også. Det var kun for å dra ett eksempel, jeg ble svært skuffet over mercedesen, og er generelt skuffet over Tyske biler med lavt utstyrsnivå. Topp spekket er de veldig bra. 

 

Setene i Tesla'en er langt bedre enn de som var i GLC'en. Indikatorbryterne? De er jo like... Som sagt, har du i det heletatt sittet i en Tesla før? Og en mercedes? 

 

Jeg har kjørt Tesla i en årrekke nå, jeg kjenner til det meste. Det er åpenbart mye problemer, men det var ikke det som ble diskutert fra min side. Det var at model 3 er ganske så premium ift prisen og at den kommer fra Amerika. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...