Gå til innhold

Nå er den norske prisen på Tesla Model 3 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Sort lakk er standard, men sølv, blå, rød og hvit kan velges mot et tillegg i pris på mellom 12 500 og 20 900 kroner.

Snakk om om stiv pris? Koster vel ikke noe mere å lakke annen farge eller gjøres det i norge derfor dyrere pris?

 

8990

Fargepolish

Man kan handle mange slike til den prisen.

Håper oppriktig det var ment ironisk, tipper holdbarheten på den fargepolishen er et godt stykke under det du får på vanlig lakk. Jobben med å lakkere bilen og i tillegg få det bra er en annen sak, for ikke å snakke om den dagen du skal selge den og opplyser om hvilken biltemalakk du selv har malt bilen med...
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 for ikke å snakke om den dagen du skal selge den og opplyser om hvilken biltemalakk du selv har malt bilen med...

Og du tror alle bilselgere informerer om dette? Typisk vanlig er å selge bilen til lav pris så er de kjøper som må finne ut hvorfor bilen er billig og om den har mangler. Glad jeg ikke er kjøper.

Lenke til kommentar

 

 for ikke å snakke om den dagen du skal selge den og opplyser om hvilken biltemalakk du selv har malt bilen med...

Og du tror alle bilselgere informerer om dette? Typisk vanlig er å selge bilen til lav pris så er de kjøper som må finne ut hvorfor bilen er billig og om den har mangler. Glad jeg ikke er kjøper.

Herregud...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Snakk om om stiv pris? Koster vel ikke noe mere å lakke annen farge eller gjøres det i norge derfor dyrere pris?

Man kan handle mange slike til den prisen.

De tar seg helt klart godt betalt, men når du først punger ut 500.000, så er ikke prisforskjellen allverden. BMW tar ca. 5000 for metallic på sin i3, og Volkswagen det samme på sin E-Golf. Nå vet jeg ikke om lakken på Tesla har blitt bedre gjennom årene, men de var jo kjent for ekstremt dårlig lakk og klargjøring på tidlig Model S.

 

Når det er sagt, så er det å sammenligne med noe dritt fra Biltema bare helt latterlig. Det du linker til er jo en polish, ikke noe som transformerer lakken din til metallic.

Endret av Vertical^
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og du tror alle bilselgere informerer om dette? Typisk vanlig er å selge bilen til lav pris så er de kjøper som må finne ut hvorfor bilen er billig og om den har mangler. Glad jeg ikke er kjøper.

Jeg tror det ytterst sjelden forekommer at noen fullakkerer bilen sin med biltemalakk og om de ikke opplyser om det så tror jeg de fleste vil se det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En Tesla model S 75kwh koster 670k penger og har 490km oppgitt rekkevidde.

 

En Tesla Model 3 75kwh koster 464k penger og har 544km oppgitt rekkevidde.

 

En Hyundai Kona 64kwh koster 326k penger og har 482km opgitt rekkevidde.

 

Alt dette er uten tillegg, for alle modellene.

 

Det begynner å bli bra med alternativer for langtrekkende elbiler. Her virker å bli et godt grunnlag for et utvalg hvor folk kan velge mellom reelle alternativer etter lommebok, rekkevidde, utstyrspakker, selvkjøring og andre egenskaper.

 

Selv om Model 3 møter stiv konkurranse fra konkurrenter som gir mer for pengene, er den fortsatt betydelig billigere enn Model S med tilsvarende rekkevidde for de som vil ha en tesla "on the cheap".

 

Jeg leste med stor forventning om at Model Y trolig får en tredje seterad, og håper dette setter fart i tilbudet innen familiebil-segmentet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

... bra med alternativer for langtrekkende elbiler ...

 

"langtrekkende". Jeg kjører omtrent 100 mil på en tank bensin i dag. I en bil jeg ga 290k for med alt utstyr. Hvordan er halvparten av dette å regne som "langtrekkende"? Det er jo latterlig dårlig.

 

Dere elbilfantaster er jo *helt* skyggeblinde! Sikker på at man kunne solgt dere alle en gammel golfbil for 200k hvis jeg hadde satt på ett Teslaklistremerke på den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Var ikke akkurat "folkepris" på denne "folke-teslaen"

Er som forventet. Tesla begynner med de dyrere utgavene, og så ettersom de begynner å få tatt unna den initielle etterspørselen introduserer de de rimeligere versjonene. Med 464.020 kroner for LR, der denne koster $54.200 i USA inkludert levering, benyttes det en dollarkurs på 8,56 kroner.

 

Da kan man anta Model 3 SR til $36.200 inkludert levering vil koste omkring 310.000 kroner. Men da må man vente litt - ville ikke forventet å motta en SR som reserveres i dag før begynnelsen av 2020.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Igjen kommer du med et fullstendig meningsløst innlegg som er såpass ekstremt løsrevet fra virkeligheten at man kan lure på hva du driver med...

 

 

 

Så er det heller ikke "folkeutgaven" som blir lansert først heller.

 

 

Er det ikke Model 3 som hele tiden har blitt omtalt som "Folke-Teslaen"? Den Teslaen som skal konkurrere mot andre elbiler i Golf-klassen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...