Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Lang vei å gå for Red Dead Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke spillet det hele gårsdagen. Men at det har vært serverkrasj, ja helt klart. Men det var betydelig mindre mengde serverkrasj i tidlig beta før hordene av ordinære kunder slapp til. Det var et og annet serverkrasj.

 

Den dagen det ble sluppet til de som ikke hadde kjøpt Ultimate, så var det ekstreme mengder serverkrasj på min tilkobling i hvertfall. Døgnet etterpå så var det ikke et eneste serverkrasj for min del.

 

Så du kan ha truffet på det feil døgnet der skribenten :wee:

 

Sitat fra artikkel:

.. til det er oppdragene for usammenhengende, og det faktum at figuren din heller ikke sier et kløyva ord hjelper ikke på mitt engasjement.

 

 

Ja, det er en side av online-delen. Men her kan det også tenkes en bieffekt, at folk vil begynne å bruke faktisk sin egen stemmekommunikasjon, da online-delen stort sett går på å samarbeide og slåss i mot andre. Det vil også kunne være forstyrrende for ordentlig kommunikasjon dersom noen hadde trykket ørten ganger på at spillkarakteren skulle si noe forhåndsinnspillet.

 

 

Hvor lenge disse fortsetter å spille er imidlertid ikke sikkert. Én av dem har allerede – helt korrekt – påpekt et av flerspilleruniversets største problem: Man dør for mye. Ikke bare preges opplevelsen av det faktum at alle våpen er ekstremt kraftige – slik at man ofte dør på ett-to skudd – men i tillegg er det, som forventet, mange usle spillere som lusker rundt omkring i den virtuelle vesten.

 

 

Voks nå opp! Ja det er litt frustrerende å dø litt, men det gir en liten ekstra nøtt å knekke, hvordan bli god på å finte ut de hissige. Fokuser på å utvikle rask hest, rask løping gå bak dekke av noe, etterhvert får du kanskje også råd til de mest awesome tingene i spillet. Og da er det plutselig du som er overlord. Dessuten så må du aldri la "radaren" det lille runde kartet av øynene. Fienden er innpå deg før du vet ordet av det om du har et dødt øyeblikk der du inspiserer noe for mange sekunder. Synes dette også er en fascinerende del av spillet, som gjør at du alltid må være årvåken.

 

 

 

Det finnes løsninger på dette, slik som muligheten til å heise et hvitt flagg i leiren sin for å unngå å bli skutt i det spesifikke området, samt en «parley»-egenskap som kan innføre våpenhvile når du har blitt drept av den samme spilleren mange nok ganger, men ofte er dette langt fra nok. En egen og valgfri pasifist-modus kunne kanskje vært en god løsning for de mer konfliktskye blant oss.

 

Men da burde du ikke ha lov til å grinde i pasifistmodusen. Jeg har havnet ufrivillig i en del tomme kart modus. Lurer på om det er en bug, eller om det er en del av det å ha deltatt i et mission så du skal få noe fred og ro av og til?

 

 

Jeg lurer for eksempel stadig på hva greia med leiren min egentlig er (spesielt fordi den stadig har flyttet på seg når jeg havner på en annen server);

 

Du er klar over at du enkelte ganger får ledig tidsluke til å plassere leiren nøyaktig hvor du vil på kartet?

 

Jeg synes flytting av leiren er både et friskt pust, samt det at det ikke skal få lov til å få etablert seg alt for permanente klaner av spillere i et designert område de velger seg ut. Tvang her er bare sunt, det lover jeg deg at Rockstar nok har tenkt nøye igjennom. Det gir deg dessuten mulighet til å oppdage nye dyr og terreng. Du flyttes dessuten sjelden ut av regionen du har valgt deg.

 

Med unntak av at du ikke har noen leir sånn innimellom (at leiren røskes opp av AI), men da har du snart anledning til etablere den på ny - og kanskje du velger deg et mer egnet område for utforskning..

 

 

 

jeg venter stadig på å låse opp muligheten til å fiske;

 

Dette oppfattes på grensen til syting. Bare å grinde i vei, du ser selv hvilket ranknivå fiskestang løses opp på til en hver tid.

 

Men jeg forstår jo at du også skriver en gaming-artikkel, så det har kanskje noe informasjonsverdi.

 

 

 

Mye av dette er det all grunn til å tro at Rockstar klarer å endre på og rette opp i tiden framover

 

Jeg har GTA5, så her er jeg optimistisk ift. RDR2. Jeg ser stadig nye ting bli gitt ut til GTA5, så.. Det er jo Rockstar. De kommer neppe til å legge sin nye baby på hylla.

 

Jeg har selv tilgode å spille GTA5 online nå mange år etterpå. Mest fordi jeg har vært en gnien jævel som ikke ville abonnere på PSN. Men nå kommer jeg til dedikere min tid til å bli en uslåelig RDR2 online jævel.

 

 

 

Mye av dette er det all grunn til å tro at Rockstar klarer å endre på og rette opp i tiden framover – en pasifistisk modus, mer informasjon og poker er elementer det er all grunn til å forvente å få se når det drar seg mot utgave 1.0 – mens andre ting er litt mer usikre. Hvordan de skal løse frustrasjonen knyttet til ekstremt raske dødsfall og den relativt påtrengende ensomheten man føler når man ikke har noen å spille med, er jeg rett og slett ikke sikker på.

 

Å spille poker er jo kjedelig uansett :p

Lås heller opp å spille domino og de andre småspillene. Rockstar gir kanskje ut noe annet snacks enn story-mode småspillene?

 

Nei nå må du gi deg. Påtrengende ensomheten. Det er jo drøssevis med onlinespillere å enten samarbeide med eller å knerte. Har fått invites til å joine Posse mange ganger. De fleste ganger har jeg ikke besvart fordi jeg grinder meg oppover, men har vært med en kar på Posse allerede.

 

Jeg dyttet han inn i en kaktus med vilje (beskytte han inn til siden av veien bak en fjellkurveformasjon) fordi det kom en hurtigridende kar bakfra, som jeg knertet ned med hagle før han kunne få gjort noe skade. Kanskje han var forbiridende kun, men det lærte han nok å lese radar og ikke å ri for nær folk :wee:

Kaktuser burde gi litt større skade enn de gjør :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Laget ene og alene for å få penger ut av folk, er snakk om å bruke over 100 timer bare på å låse opp fast travle.

 

So what? Kan du kjøpe deg til å få den fortere enda da? Så hvor henger å tjene penger av folk på greip hen?

 

Jeg liker at det tar lang tid å låse ting opp. Det gir nybegynnere en faktisk sjanse å bekjempe veteranene som ikke har fått låst opp alt enda de første dagene.

 

En modus jeg ikke er like begeistret for er at tilgang til paint head black eller hva ekstrakortet heter er tilgjengelig alt for tidlig i spillutviklingen. Det betyr regelrett at man vil se mye likvideringer også tidlig i spillet, der en nesten forsvarsløs motstander er sjanseløs.

 

En bieffekt vil naturligvis være at folk ikke tør å flokke like tett sammen. Så når du ser masse rosa prikker på kartet i en by, så tenker du kanskje at det er en klan der inne som har som formål å etablere et territorie.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er vel egentlig akkurat som forventet, dette er jo helt i tråd med GTA: Online og folk forventet vel aldri noe annet her? Perfekt for de som liker GTA: Online og ønsker en multiplayer opplevelse satt rundt verdenen og innholdet til Red Dead Redemption 2.

 

At økonomien er skakkjørt er vel også temmelig likt med GTA: Online men de har jo spesielle events osv støtt og stadig hvor du kan håve inn penger så blir vel fort mye av det samme her. Hele modellen bak RDR2: Online er som med GTA: Online at det skal generere et temmelig absurd inntektsgrunnlag for Rockstar/Take-Two ved kjøp av currency og den beste måten å gjøre denne ekstra "verdifull" og øke sannsynligheten for at folk pøser inn med penger er jo ved å gjøre økonomien skakkjørt så eneste reelle måten å få tak i attraktive ting på er ved å bruke ekte penger.

 

Kan vel virke som balansen er noe ekstrem her og at Rockstart har planer om å re-balansere det en smule. Er vel nettopp derfor dette foreløpig er merket som et BETA fordi de ikke er helt 100% sikre på hvor de skal legge balansen her helt enda så spillere må være forberedt på endel forandringer her som kan føre til at mye av tiden du investerer per dags dato fort kan føles litt bortkastet om du to dager senere får 3x så mye igjen for de timene du allerede har grindet så langt osv...

Lenke til kommentar

So what? Kan du kjøpe deg til å få den fortere enda da? Så hvor henger å tjene penger av folk på greip hen?

 

Jeg liker at det tar lang tid å låse ting opp. Det gir nybegynnere en faktisk sjanse å bekjempe veteranene som ikke har fått låst opp alt enda de første dagene.

 

En modus jeg ikke er like begeistret for er at tilgang til paint head black eller hva ekstrakortet heter er tilgjengelig alt for tidlig i spillutviklingen. Det betyr regelrett at man vil se mye likvideringer også tidlig i spillet, der en nesten forsvarsløs motstander er sjanseløs.

 

En bieffekt vil naturligvis være at folk ikke tør å flokke like tett sammen. Så når du ser masse rosa prikker på kartet i en by, så tenker du kanskje at det er en klan der inne som har som formål å etablere et territorie.

 

 

Spillet er laget tregit, så folk skal bli irriterte og desperate så du kjøper ting med ekte penger.

Så ene og alene laget for å dra penger ut av lommeboka til folk.

Spillet er beskrevet som rett og slett treigt og kjipt pga hvor treigt du du låser opp ting. 

Det er som at man skulle innføre 20km farts grense på E18 med mindre du betalter 10 000kr i månden da kan du få kjøre i 110.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spillet er laget tregit, så folk skal bli irriterte og desperate så du kjøper ting med ekte penger.

Så ene og alene laget for å dra penger ut av lommeboka til folk.

Spillet er beskrevet som rett og slett treigt og kjipt pga hvor treigt du du låser opp ting. 

Det er som at man skulle innføre 20km farts grense på E18 med mindre du betalter 10 000kr i månden da kan du få kjøre i 110.

 

Oppfatter dette som pur syting.

 

Du kan jo fint grinde deg til det. Tenk om du var gitt alle våpnene pladask fra starten av, så gørr kjedelig ting da måtte ha blitt. Du svarte ikke på spørsmålet mitt heller. Har de innført betalt opplåsning av ting enda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hele modellen bak RDR2: Online er som med GTA: Online at det skal generere et temmelig absurd inntektsgrunnlag for Rockstar/Take-Two ved kjøp av currency og den beste måten å gjøre denne ekstra "verdifull" og øke sannsynligheten for at folk pøser inn med penger er jo ved å gjøre økonomien skakkjørt så eneste reelle måten å få tak i attraktive ting på er ved å bruke ekte penger.

 

Skal ikke være en bastant spåmann her. Men det der er ikke sant slik jeg oppfatter RDR2 i dag. Jeg har faktisk googlet litt og sett at noen har fått løst ut x-antall gullbarrer gjennom glitches i story mode. De forteller da at en liten mengde penger når langt, ihvertfall i story mode. Nå er våpen og ting litt dyre online mode da, så kan hende du får delvis rett i at de skal tilfredsstille noen utålmodige kjøpere senere.

 

 

 

Kan vel virke som balansen er noe ekstrem her og at Rockstart har planer om å re-balansere det en smule. Er vel nettopp derfor dette foreløpig er merket som et BETA fordi de ikke er helt 100% sikre på hvor de skal legge balansen her helt enda så spillere må være forberedt på endel forandringer her som kan føre til at mye av tiden du investerer per dags dato fort kan føles litt bortkastet om du to dager senere får 3x så mye igjen for de timene du allerede har grindet så langt osv...

 

Igjen noe uenig. De tar neppe i fra deg fullt utviklet Health, Stamina og Dead Eye. Har du grindet deg til dette så er du jo et stykke på vei mot overlord allerede. De har dessuten allerede cash'et inn på å selge deg en av de bedre hestene i spillet, selv om det kanskje finnes smått bedre å utvikle via grinding/nykjøp. Kr 1000 betalte jeg for Ultimate som ga meg en fullgod hest til det meste. Det finnes nok mulighet til å låse opp noen ørsmå hakk vassere hester tror jeg da.

 

Men du har rett i at hest må kjøpes. I story mode kan du stjele hest. Gjør du dette i online mode så får du ikke beholde hesten etterpå du forlater den. Stallen vil ikke ta i mot tyvegods og slikt. Selv om dette åpner for potensiale hos Rockstar på å tjene penger, så er jeg virkelig glad for at du må grinde deg til bedre hest framfor å stjele.

 

Det hindrer motspillere å få en godt stjålet hest til bevarelse langt inn i tid. Det gir kortvarig tjuvgodsglede kun å stjele andres hester.

Endret av G
Lenke til kommentar

Oppfatter dette som pur syting.

 

Du kan jo fint grinde deg til det. Tenk om du var gitt alle våpnene pladask fra starten av, så gørr kjedelig ting da måtte ha blitt. Du svarte ikke på spørsmålet mitt heller. Har de innført betalt opplåsning av ting enda?

 

Du er den perfekte spilleren for Take Two, EA, UBI npr de rævkjører sine forbukre og du bøyer deg over og sier "thank you may I have another"

Spillet er laget med vilje fra grunnen av å være grindy og fært så folk skal bruke penger på det, det er den eneste grunnen til at spillet eksiterer for å hove inn micro/macro transaksjoner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du er den perfekte spilleren for Take Two, EA, UBI npr de rævkjører sine forbukre og du bøyer deg over og sier "thank you may I have another"

Spillet er laget med vilje fra grunnen av å være grindy og fært så folk skal bruke penger på det, det er den eneste grunnen til at spillet eksiterer for å hove inn micro/macro transaksjoner. 

 

Hehe. Vær så snill å ikke sett meg i båsen hos EA Games. Hater EA Games noe inderlig pga. de kjøpte opp Westwood, og at de satser på alt for mye sportstitler og gir ut en del søppel gamingopplevelser.

 

UBI har jeg lite forhold til. Take Two er jo eieren til Rockstar. Det kan godt hende det kommer mikrotransaksjoner for all del, skal ikke krangle på det. Men kanskje de begrenser seg litt denne gang.

 

RDR2 er litt mye grinding, og det var sutringen jeg først og fremst ville forsøke å irettesette noe. Jeg synes grindingen gir litt tilbake til brukeren. Ja det er kjedelig, men jeg kan fint tåle litt grinding over at det kommer til alt for mange sinnsyke overlords for tidlig.

 

Har du besvart spørsmålet mitt enda, om det finnes mikrotransaksjoner nå?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hehe. Vær så snill å ikke sett meg i båsen hos EA Games. Hater EA Games noe inderlig pga. de kjøpte opp Westwood, og at de satser på alt for mye sportstitler og gir ut en del søppel gamingopplevelser.

 

UBI har jeg lite forhold til. Take Two er jo eieren til Rockstar. Det kan godt hende det kommer mikrotransaksjoner for all del, skal ikke krangle på det. Men kanskje de begrenser seg litt denne gang.

 

RDR2 er litt mye grinding, og det var sutringen jeg først og fremst ville forsøke å irettesette noe. Jeg synes grindingen gir litt tilbake til brukeren. Ja det er kjedelig, men jeg kan fint tåle litt grinding over at det kommer til alt for mange sinnsyke overlords for tidlig.

 

Har du besvart spørsmålet mitt enda, om det finnes mikrotransaksjoner nå?

 

 

Det er en beta men det kommer med en gang de kan sette det inn.

Det er ikke syting akurrat som det ikke er syting om man kjøper en produkt laget dårlig med vilje for å at skal bruke mer penger på det.

 

Denne vaskemaksinen kan ikke vaske ull med mindre du betaler 200 kr to ganger i månden.

 

At du bare godtar å bli overkjørt og missbrukt av Take Two(som er ikke det spor bedre enn EA når det kommer til utnyttelse av sine kunder/fans.) 

En vakker dag sitter du å  betaler 50kr timen for å spille GTA 6 Online, og sier ja men så klart må jeg betale 50kr timen det er så dyrt å lage spill i dag, tenk på disse stakkars miltimillard beriftene som ikke har råd til mer enn 20 privat fly, så klart trenger de minst 70 privat fly. Fordi du og folk som deg vil alltid unskylde dem, i dag er det "grinding er bra så du ikke møter super folk med en gang" 

Nei griding gjør ikke det, så fort micro transaskjoner er i spillet, vil noen kjøpe seg masse våpen og penger, så må alle andre også gjøre det fordi å grinde i 100 timer for å låse opp fast travle er drit kjpt når du bare blir grifa av super guder som har brukt tusenvis av kroner/dollar på å bli uber spillere.

De har allerde sagt at du vil mest sannsynnlig miste alt du har gjort i betaen, så om når enn spillet har kommet ut, og alle må begynne på nytt og micro transaksjoner er med, vil de som har spilt betaen ha enda større grunn til å bruke penger, da de ikke orker tanken på grinde alt dette på nytt og det vil være så mye lettere å bare kjøpe det. 

Om du finner grinding zen og liker det er det bra for deg, men det betyr ikke at intensjonen fra Rock Star/Take Two ikke er å gi en dårligere spill oppelvse for å tvinge folk til å bruke penger.

 

Ledren for Take Two sa, GTA Online is the gift that keeps on giving, en referanse til de ekstreme mengdene spillet hover inn gjennom micro og macro transaksjoner. 

Og mens GTA V/online er det mest innebrigende underholdings tingen noen gang, som overgår alle, spill, filmer, tv og musikk uten noen problemer, sa han også " you can't expect to get stuff for free" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er en side av online-delen. Men her kan det også tenkes en bieffekt, at folk vil begynne å bruke faktisk sin egen stemmekommunikasjon, da online-delen stort sett går på å samarbeide og slåss i mot andre. Det vil også kunne være forstyrrende for ordentlig kommunikasjon dersom noen hadde trykket ørten ganger på at spillkarakteren skulle si noe forhåndsinnspillet.

 

Det er også dårlig rollespill-skikk, ettersom man faktisk har lagd en egen karakter. Den stemmen er det jeg som har i hodet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamere 2018.

1. Skal helst ha unlocket alt spillet har og tilby i løpet av 5 minutter.

2. Spille skal helst gi så lite motstand som mulig. Hvis det er litt vanskelig så er spillet dårlig designet.

3. Spillet skal ikke tilby forskjellige servere for det deler spillerbasen men skal utelukket være designet for casuals og carebears.

Dev følger kravene får masse spillere den første mnd så er alt dødt og må legges ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamere 2018.

1. Skal helst ha unlocket alt spillet har og tilby i løpet av 5 minutter.

2. Spille skal helst gi så lite motstand som mulig. Hvis det er litt vanskelig så er spillet dårlig designet.

3. Spillet skal ikke tilby forskjellige servere for det deler spillerbasen men skal utelukket være designet for casuals og carebears.

Dev følger kravene får masse spillere den første mnd så er alt dødt og må legges ned.

Feil feil og feil. Du har åpenbart ikke peiling i dette scenarioet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De har allerde sagt at du vil mest sannsynnlig miste alt du har gjort i betaen, så om når enn spillet har kommet ut, og alle må begynne på nytt og micro transaksjoner er med, vil de som har spilt betaen ha enda større grunn til å bruke penger, da de ikke orker tanken på grinde alt dette på nytt og det vil være så mye lettere å bare kjøpe det. 

Om du finner grinding zen og liker det er det bra for deg, men det betyr ikke at intensjonen fra Rock Star/Take Two ikke er å gi en dårligere spill oppelvse for å tvinge folk til å bruke penger.

 

Ok, jeg har fått med meg synsingen om at man kan miste spillprogressjonen sin online. Men det jeg da lurer på er hva denne synsingen er fundert i?

 

At Mr. Espen Jansen har mistet en spillkarakter i starten. Ja jeg har lest en annen artikkel også som er mer utfyllende om denne usikkerheten i fra Gamer.no

 

Men hva er kildemateriale på denne synsingen, det lurer jeg virkelig på. Folk må jo bli dritsure om de mister en masse grinding-progressjon. Jeg tror ikke Rockstar har baller til å fatte en så sykt dårlig beslutning. Men jeg kan selvsagt også ta feil på det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Personlig er eg ikkje bekymret over bugs eller andre elementer som tilsynelatende ikkje fungerer som det skal. Men litt rart at Gamer ikkje nevner P2W her. Latterlig lang grind for nåke so smått som å tilpasse 1 våpen.

 

Og som med GTA 5 er det den uendelige grinden for lite progresjon\muligheit til å oppleve største delen av spelet, folk blir mettet på først. Folk flest har rett og slett ikkje tid eller mentalitet til å grinde eit spel i månedsvis, for små kosmetiske endringer. Burde seie seg sjøl. Og folk flest er også smartere enn å kaste lommeboka på pixelert kosmetikk. Folk flest vertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamere 2018.

1. Skal helst ha unlocket alt spillet har og tilby i løpet av 5 minutter.

2. Spille skal helst gi så lite motstand som mulig. Hvis det er litt vanskelig så er spillet dårlig designet.

3. Spillet skal ikke tilby forskjellige servere for det deler spillerbasen men skal utelukket være designet for casuals og carebears.

Dev følger kravene får masse spillere den første mnd så er alt dødt og må legges ned.

 

Pur hyperbole.

 

1. Det er noko som heiter å oppleve mesteparten av eit spel, innen for rimelighetens tid. Kva den rimelige tiden er, er subjektiv. Men at den er 5 minutt eller 5 år, er den ikkje.

2. Motstand er alpha og omega i eit spel. Meir motstand og mindre P2W. Folk som faktisk seier velkommen til P2W, eller massiv grind, er dei som vil ri på ein komfortabel OP utstyr pute, i forhold til dei som ikkje har like mykje tid til å spele.

3. Usikker på kva du vil fram til.

Lenke til kommentar

 

Gamere 2018.

1. Skal helst ha unlocket alt spillet har og tilby i løpet av 5 minutter.

2. Spille skal helst gi så lite motstand som mulig. Hvis det er litt vanskelig så er spillet dårlig designet.

3. Spillet skal ikke tilby forskjellige servere for det deler spillerbasen men skal utelukket være designet for casuals og carebears.

Dev følger kravene får masse spillere den første mnd så er alt dødt og må legges ned.

 

Pur hyperbole.

 

1. Det er noko som heiter å oppleve mesteparten av eit spel, innen for rimelighetens tid. Kva den rimelige tiden er, er subjektiv. Men at den er 5 minutt eller 5 år, er den ikkje.

2. Motstand er alpha og omega i eit spel. Meir motstand og mindre P2W. Folk som faktisk seier velkommen til P2W, eller massiv grind, er dei som vil ri på ein komfortabel OP utstyr pute, i forhold til dei som ikkje har like mykje tid til å spele.

3. Usikker på kva du vil fram til.

Var på generelt basis. Fullt mulig det er for mye grind i rdr2 online. Men synes ikke det var så alt for ille i gta5 som folk surva som faen over. Jeg bygde meg opp uten og bruke en krone på relativt kort tid.

 

Nr3. Så hadde det vært best for mange spill som har stor spillerbase og dele opp i 2 eller 3 servere.

En casual (ren pve) en standard som tilbyr helespillet slik det er ment. Og eventuelt en 3 hardcore server der du eventuelt mister alt du har opparbeida deg hvis du blir drept og folk kan loote hverandre akuratt som de vil.

Når folk forelår et slikt server sytem blir de stortsett flamet av casuals som ikke vil splitt opp spillerflokken men holder fast bestemt på at casual server der alle er samlet er eneste løsning. Synes det bare er rimelig komisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...