Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Lang vei å gå for Red Dead Online


Anbefalte innlegg

 

. Jeg bygde meg opp uten og bruke en krone på relativt kort tid.

Hvor mye spilte du? Det du kanskje tror er "relativt kort tid" er kanskje hele livstiden til spillet for andre.

Jeg spilte gta v online i ca 500 timer. Ja jeg hadde det jo selvfølgelig gøy, men det ble aldri så gøy som da en random fyr begynte å droppe flere millioner til meg. Først da ble det skikkelig gøy.

Ja er bra at et spill går litt tregt synes jeg, men gta online og rdr2 online er for sirup for min del.

 

Sånn som i gta v online koster en bil 2mill og skal du tune den litt så blir det fort 2mill til. Sier seg selv at det tar tid når du får ca10k for de beste oppdragene, som det var når jeg spilte det.

 

Frykter rdr2 online blir helt likt da rockstar ler hele veien til banken når folk bruker ekte penger for å få litt ekstra cash ingame.

 

Første jeg la merke til i rdr2 er at jeg fikk maks 4 dollar for et oppdrag, men våpen osv koster jo 500+. Så det vil si at man må ta over hundre oppdrag før man i det hele tatt har råd til et annet våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. Motstand er alpha og omega i eit spel. Meir motstand og mindre P2W. Folk som faktisk seier velkommen til P2W, eller massiv grind, er dei som vil ri på ein komfortabel OP utstyr pute, i forhold til dei som ikkje har like mykje tid til å spele.

 

 

Dette argumentet kan jeg godt forstå. Det vil være forskjell på hvilke nivåer folk kan oppnå uansett. Noen vil jo naturligvis også forbli underdogs fordi de kanskje er tregere på tilpasningsdyktighet.

 

Selv de beste vil jo måtte dø litt, fordi det er umulig å unngå når man møter kvalifisert motstand. Men en passe utfordring mellom gode og dårlige spillere på samme brett er bra, sånn skal det jo være.

 

Men, jeg er ikke helt for at folk skal kastes totalt ut på dypt vann i mot overlords før de i det hele tatt har hatt anledning til å forstå spillmekanikken. Så med P2W kan man risikere det at det sistnevnte inntreffer.

 

Jeg kan også være i mot at nybegynner aldri skal få treffe utfordrende motstandere, og man vil selvfølgelig alltid ha enkelte etternølere eller noen som har fått spillet bundlet 70 år senere etter spillutgivelsen. Disse må bare bli kastet ut på dypt vann.

 

 

 

Første jeg la merke til i rdr2 er at jeg fikk maks 4 dollar for et oppdrag, men våpen osv koster jo 500+. Så det vil si at man må ta over hundre oppdrag før man i det hele tatt har råd til et annet våpen.

 

Jeg har selvsagt også merket litt denne tendensen. Men det kan hende det finnes noe uoppdaget i spillet. F.eks. har jeg nå fått servert et skattekart jeg har tilgode å nytte meg av online. Disse skattekartene hadde en tendens til å betale gullbarrer av og til i story mode så..

 

Det kan jo være en annen valutakurs i online mellom 1 gullbarre vs. dollar. Men i storymode kunne det vel betale 300 dollar for en gullbarre om jeg husker rett, og 25 dollar for en gold nugget.

 

Har funnet fnugg av gull også i online, som har ikke har fyllet opp særlig på gullbarometeret du har i lommeboken, siden det vel måles i gullbarreenheter.

Endret av G
Lenke til kommentar

Personlig er eg ikkje bekymret over bugs eller andre elementer som tilsynelatende ikkje fungerer som det skal. Men litt rart at Gamer ikkje nevner P2W her. Latterlig lang grind for nåke so smått som å tilpasse 1 våpen.

 

Og som med GTA 5 er det den uendelige grinden for lite progresjon\muligheit til å oppleve største delen av spelet, folk blir mettet på først. Folk flest har rett og slett ikkje tid eller mentalitet til å grinde eit spel i månedsvis, for små kosmetiske endringer. Burde seie seg sjøl. Og folk flest er også smartere enn å kaste lommeboka på pixelert kosmetikk. Folk flest vertfall.

 

Hva kan man egentlig kjøpe med Gold online? Mitt førsteinntrykk var at det kun var kosmetiske ting, men det er litt forskjellige meninger ute og går. Om man kan kjøpe noe som helst som kan gi en fordel overfor andre spillere via gull, så er jo spillet P2W og dermed langt mindre interessant å bruke tid på.

 

Jeg mener forøvrig at preorder bonus og deluxe edtions som gir bedre hester og utstyr også er P2W, om enn kanskje kun for singleplayer. Det ødelegger ihvertfall balansen i spillet.

Lenke til kommentar

 

Spillet er laget tregit, så folk skal bli irriterte og desperate så du kjøper ting med ekte penger.

Så ene og alene laget for å dra penger ut av lommeboka til folk.

Spillet er beskrevet som rett og slett treigt og kjipt pga hvor treigt du du låser opp ting. 

Det er som at man skulle innføre 20km farts grense på E18 med mindre du betalter 10 000kr i månden da kan du få kjøre i 110.

 

Oppfatter dette som pur syting.

 

Du kan jo fint grinde deg til det. Tenk om du var gitt alle våpnene pladask fra starten av, så gørr kjedelig ting da måtte ha blitt. Du svarte ikke på spørsmålet mitt heller. Har de innført betalt opplåsning av ting enda?

He-he-he, du ser ut til å være en fanboy uten evne til å forstå at det faktisk er mye dårlig i spillet. Flott at du liker spillet, men slapp av litt da.

 

Spillet er det tregeste og kjedeligste spillet som er laget iår, og sammenlignet med de aller fleste spill de siste 2-3 år, så er det som å gå 10 år tilbake i tid.

 

Til dere som vurderer å kjøpe så er det nok det at de brukte vanvittige 2 milliarder kroner på markedsføringen som gjør at folk er blitt litt sveiseblinde på kvaliteten på spillet og gir det 10/10, men spillet er overhypet og ingen av mine venner som kjøpte spillet gidder spille det noen uker etter utgivelse.

Lenke til kommentar

Spillet er det tregeste og kjedeligste spillet som er laget iår, og sammenlignet med de aller fleste spill de siste 2-3 år, så er det som å gå 10 år tilbake i tid.

 

Du må huske på at tidsepoken er noe annerledes før århundreskiftet over på 1900. Så om det kun var 10 år tilbake i tid du følte dette dreier seg om :wee:

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spillet det hele gårsdagen. Men at det har vært serverkrasj, ja helt klart. Men det var betydelig mindre mengde serverkrasj i tidlig beta før hordene av ordinære kunder slapp til. Det var et og annet serverkrasj.

 

Den dagen det ble sluppet til de som ikke hadde kjøpt Ultimate, så var det ekstreme mengder serverkrasj på min tilkobling i hvertfall. Døgnet etterpå så var det ikke et eneste serverkrasj for min del.

 

Så du kan ha truffet på det feil døgnet der skribenten :wee:

 

Sitat fra artikkel:

.. til det er oppdragene for usammenhengende, og det faktum at figuren din heller ikke sier et kløyva ord hjelper ikke på mitt engasjement.

 

 

Ja, det er en side av online-delen. Men her kan det også tenkes en bieffekt, at folk vil begynne å bruke faktisk sin egen stemmekommunikasjon, da online-delen stort sett går på å samarbeide og slåss i mot andre. Det vil også kunne være forstyrrende for ordentlig kommunikasjon dersom noen hadde trykket ørten ganger på at spillkarakteren skulle si noe forhåndsinnspillet.

 

 

Hvor lenge disse fortsetter å spille er imidlertid ikke sikkert. Én av dem har allerede – helt korrekt – påpekt et av flerspilleruniversets største problem: Man dør for mye. Ikke bare preges opplevelsen av det faktum at alle våpen er ekstremt kraftige – slik at man ofte dør på ett-to skudd – men i tillegg er det, som forventet, mange usle spillere som lusker rundt omkring i den virtuelle vesten.

 

 

Voks nå opp! Ja det er litt frustrerende å dø litt, men det gir en liten ekstra nøtt å knekke, hvordan bli god på å finte ut de hissige. Fokuser på å utvikle rask hest, rask løping gå bak dekke av noe, etterhvert får du kanskje også råd til de mest awesome tingene i spillet. Og da er det plutselig du som er overlord. Dessuten så må du aldri la "radaren" det lille runde kartet av øynene. Fienden er innpå deg før du vet ordet av det om du har et dødt øyeblikk der du inspiserer noe for mange sekunder. Synes dette også er en fascinerende del av spillet, som gjør at du alltid må være årvåken.

 

 

 

Det finnes løsninger på dette, slik som muligheten til å heise et hvitt flagg i leiren sin for å unngå å bli skutt i det spesifikke området, samt en «parley»-egenskap som kan innføre våpenhvile når du har blitt drept av den samme spilleren mange nok ganger, men ofte er dette langt fra nok. En egen og valgfri pasifist-modus kunne kanskje vært en god løsning for de mer konfliktskye blant oss.

 

Men da burde du ikke ha lov til å grinde i pasifistmodusen. Jeg har havnet ufrivillig i en del tomme kart modus. Lurer på om det er en bug, eller om det er en del av det å ha deltatt i et mission så du skal få noe fred og ro av og til?

 

 

Jeg lurer for eksempel stadig på hva greia med leiren min egentlig er (spesielt fordi den stadig har flyttet på seg når jeg havner på en annen server);

 

Du er klar over at du enkelte ganger får ledig tidsluke til å plassere leiren nøyaktig hvor du vil på kartet?

 

Jeg synes flytting av leiren er både et friskt pust, samt det at det ikke skal få lov til å få etablert seg alt for permanente klaner av spillere i et designert område de velger seg ut. Tvang her er bare sunt, det lover jeg deg at Rockstar nok har tenkt nøye igjennom. Det gir deg dessuten mulighet til å oppdage nye dyr og terreng. Du flyttes dessuten sjelden ut av regionen du har valgt deg.

 

Med unntak av at du ikke har noen leir sånn innimellom (at leiren røskes opp av AI), men da har du snart anledning til etablere den på ny - og kanskje du velger deg et mer egnet område for utforskning..

 

 

 

jeg venter stadig på å låse opp muligheten til å fiske;

 

Dette oppfattes på grensen til syting. Bare å grinde i vei, du ser selv hvilket ranknivå fiskestang løses opp på til en hver tid.

 

Men jeg forstår jo at du også skriver en gaming-artikkel, så det har kanskje noe informasjonsverdi.

 

 

 

Mye av dette er det all grunn til å tro at Rockstar klarer å endre på og rette opp i tiden framover

 

Jeg har GTA5, så her er jeg optimistisk ift. RDR2. Jeg ser stadig nye ting bli gitt ut til GTA5, så.. Det er jo Rockstar. De kommer neppe til å legge sin nye baby på hylla.

 

Jeg har selv tilgode å spille GTA5 online nå mange år etterpå. Mest fordi jeg har vært en gnien jævel som ikke ville abonnere på PSN. Men nå kommer jeg til dedikere min tid til å bli en uslåelig RDR2 online jævel.

 

 

 

Mye av dette er det all grunn til å tro at Rockstar klarer å endre på og rette opp i tiden framover – en pasifistisk modus, mer informasjon og poker er elementer det er all grunn til å forvente å få se når det drar seg mot utgave 1.0 – mens andre ting er litt mer usikre. Hvordan de skal løse frustrasjonen knyttet til ekstremt raske dødsfall og den relativt påtrengende ensomheten man føler når man ikke har noen å spille med, er jeg rett og slett ikke sikker på.

 

Å spille poker er jo kjedelig uansett :p

Lås heller opp å spille domino og de andre småspillene. Rockstar gir kanskje ut noe annet snacks enn story-mode småspillene?

 

Nei nå må du gi deg. Påtrengende ensomheten. Det er jo drøssevis med onlinespillere å enten samarbeide med eller å knerte. Har fått invites til å joine Posse mange ganger. De fleste ganger har jeg ikke besvart fordi jeg grinder meg oppover, men har vært med en kar på Posse allerede.

 

Jeg dyttet han inn i en kaktus med vilje (beskytte han inn til siden av veien bak en fjellkurveformasjon) fordi det kom en hurtigridende kar bakfra, som jeg knertet ned med hagle før han kunne få gjort noe skade. Kanskje han var forbiridende kun, men det lærte han nok å lese radar og ikke å ri for nær folk :wee:

Kaktuser burde gi litt større skade enn de gjør :wee:

Hvilken ny shit ser du på GTA online?

Nye klær, nye kjøretøy, nye skins og nye racing tracks.

Nytt PISS m.a.o.

 

Ingen nye missions.

Og ihvertfall ingen nye heits.

En shitload med nye biler og racing tracks for snart fjerde året på rad. Hurra!

 

GTA online er dritkjedelig og jeg ga det helt opp for 2 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...