Gå til innhold

Tesla jobber med egen hunde-modus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla har hatt tilsvarende modus lenge(overheat protection), ingen rettsak eller store problemer enda... 

 

Som etter meg bekjent ikke kjøler nok til at du kan la hunden være i bilen når den benyttes, og derfor Tesla ikke reklamerer med at den kan eller bør brukes til dette formålet. Kan jo ha noe med saken å gjøre evt.

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som etter meg bekjent ikke kjøler nok til at du kan la hunden være i bilen når den benyttes, og derfor Tesla ikke reklamerer med at den kan eller bør brukes til dette formålet. Kan jo ha noe med saken å gjøre evt.

 

Det kan det godt, men det er selvfølgelig folk som har brukt den til formålet uansett. Som andre idioter som lar hunder ligge i bilen uten slik funksjon.

Lenke til kommentar

Det kan det godt, men det er selvfølgelig folk som har brukt den til formålet uansett. Som andre idioter som lar hunder ligge i bilen uten slik funksjon.

 

Desverre har du nok helt rett i det ja. I denne saken tror jeg Tesla gjør lurt i å tenke at selv om intensjonen er god, så kan den også bidra til å skape en falsk trygghet som igjen får uheldige konsekvenser. Så om de implementerer noe sånt må de tenke på og sørge for å ha på plass funskjoner som varsler eier skulle dette feile. Foreløpig er jeg ikke overbevist om at dette er en veldig god ide.  

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Desverre har du nok helt rett i det ja. I denne saken tror jeg Tesla gjør lurt i å tenke at selv om intensjonen er god, så kan den også bidra til å skape en falsk trygghet som igjen får uheldige konsekvenser. Så om de impleneterer noe sånt må de tenke på og sørge for å ha på plass funskjoner som varsler eier skulle dette feile. Foreløpig er jeg ikke overbevist om at dette er en veldig god ide.

Heldigvis ganske lett å monitorere dette med 3 parts applikasjoner, men hadde jo vært fint om tesla la inn alarm på dette selv i sin egen app.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som etter meg bekjent ikke kjøler nok til at du kan la hunden være i bilen når den benyttes, og derfor Tesla ikke reklamerer med at den kan eller bør brukes til dette formålet. Kan jo ha noe med saken å gjøre evt.

Som etter deg bekjent?

Da kan jeg fortelle deg at "overheat protection" kjøler ned mer enn godt nok.

Dette selv om bilen står i solsteiken.

 

MEN:

Systemet er ikke ufeilbarlig.

Under Superlading, (på Tesla Superlader,) så stoppet kjølingen for oss en gang.

Spjeld som regulerer kjøling til vekselvis kupé og batteri, hang seg opp.

Det var ikke noe krise, fordi ingen var i bilen, vi ville bare ha nedkjølt bil før vi skulle videre.

Men hadde det vært hund eller unger i bilen, hadde det vært en annen sak.

 

Så hvis jeg går fra bilen med "overheat protction" på, så har jeg alltid app på mobilen på, som får varsel om eventuell temperaturstigning.  (Og det har kun vært problem den ene gangen.)

Og uansett ingen grunn til å ta noen sjanse.

Lenke til kommentar

Som etter deg bekjent?

Da kan jeg fortelle deg at "overheat protection" kjøler ned mer enn godt nok.

Dette selv om bilen står i solsteiken.

 

MEN:

Systemet er ikke ufeilbarlig.

Under Superlading, (på Tesla Superlader,) så stoppet kjølingen for oss en gang.

Spjeld som regulerer kjøling til vekselvis kupé og batteri, hang seg opp.

Det var ikke noe krise, fordi ingen var i bilen, vi ville bare ha nedkjølt bil før vi skulle videre.

Men hadde det vært hund eller unger i bilen, hadde det vært en annen sak.

 

Så hvis jeg går fra bilen med "overheat protction" på, så har jeg alltid app på mobilen på, som får varsel om eventuell temperaturstigning.  (Og det har kun vært problem den ene gangen.)

Og uansett ingen grunn til å ta noen sjanse.

 

Det jeg fant av info fortalte at denne kjøler til 40C. Langt unna godt nok om dette stemmer. 

Lenke til kommentar

Burde vel heller fokusere på noe som hindrer folk i å gå fra hunder i bilen på varme dager enn å lage en falsk trygghet. Er det en varm og solrik dag skal ikke hunder settes igjen alene i bil, uansett..

 

Er det 18 behagelige grader i bilen og blir opprettholdt er vel ikke det et problem? Ikke alle steder en kan ta med hunden inn.

Lenke til kommentar

Ikke alle steder en kan ta med hunden inn.

 

Det er det teite her. Har hørt på intercom på butikker "kan eier av xxxxx se til at hunden ikke ligger i bilen blabla..."

Samtidig står det hund forbudt på døra.

 

Dette er helt i feil ende. Hunder må aksepteres på butikk. Folk som ikke liker hund, vel, de er ikke folk i mine øyne

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det 18 behagelige grader i bilen og blir opprettholdt er vel ikke det et problem? Ikke alle steder en kan ta med hunden inn.

 

Og hva når noe uforutsett skjer og du tror hunden er trygg, mens realiteten er noe annet? Hunder og barn skal ikke etterlates i bil på varme dager, og kan du ikke ta med hunden inn der du skal burde ikke hunden være med i første omgang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...