Gå til innhold

Tesla jobber med egen hunde-modus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvorfor er det tillatt med førerhund?

og nei, det er ikke bare på grunn av personen som hunden leder, men også fordi førerhunder er veldig godt dressert

 

Fordi fokuset igjen er menneske og ikke hund. Servicehunder er lov å ha med seg i butikker og restauranter. At de er godt dresserte er et krav for å bli godkjente servicehunder, men ikke grunnen til at de får lov å gå i butikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ikke alle steder en kan ta med hunden inn.

Det er det teite her. Har hørt på intercom på butikker "kan eier av xxxxx se til at hunden ikke ligger i bilen blabla..."

Samtidig står det hund forbudt på døra.

 

Dette er helt i feil ende. Hunder må aksepteres på butikk. Folk som ikke liker hund, vel, de er ikke folk i mine øyne

Så du holder et dyr i fangenskap for din egen fornøyelse og krever så retten til å prakke dette dyret på alle andre. Samtidig hevder du å være bedre enn de som ikke vil ha ditt dyr oppi dem. Noen folk er frekkheten selv.

 

Regner med at dette skal gjelde for alle andre dyr også? Mange griseslag er mer intelligente og definitivt mer renslige enn hunder. De burde vel da få fri adgang? Diverse reptiler og taranteller burde vel også få adgang. Eller skal det være greit å mislike disse dyrene, men ikke hund?

 

Eller kanskje folk burde fatte at de ikke gjør dyret noen tjeneste å slenge dem inn i en liten bil for så å dra med dem inn i en matbutikk. Hvilken glede tror du hunden din har av å bli dratt med rundt i et menneskeskapt miljø som en matbutikk av et individ som ikke engang er medlem av samme art, og som hunden ikke kan jakte på eller parre seg med.

 

Likevel er det vi som ikke har hund eller har noen interesse i å være i nærheten av hunder (og dermed ikke kan stenge dem inni bilen heller) som skal bli sett på som mindreverdige? Tragikomisk.

 

Edit: Endret edderkopp til taranteller.

Endret av Nether
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Burde vel heller fokusere på noe som hindrer folk i å gå fra hunder i bilen på varme dager enn å lage en falsk trygghet. Er det en varm og solrik dag skal ikke hunder settes igjen alene i bil, uansett..

 

What? Sålenge hunden ikke kokes i bilen så skal du ikke bry deg så veldig mye om hva andre gjør. Om hunden er i bilen mens eier er å handler og air condition anlegget holder bilen sval og fin så er det jo ikke et problem. Folk kan se tempen i bilen fra utsiden og ta ansvar om de ser temperaturen er for høy. Eier får beskjed i app på mobilen om temperaturen i kupeen stiger. Dobbel sikring og kaldere kupe enn dagens variant. 

 

Og hva når noe uforutsett skjer og du tror hunden er trygg, mens realiteten er noe annet? Hunder og barn skal ikke etterlates i bil på varme dager, og kan du ikke ta med hunden inn der du skal burde ikke hunden være med i første omgang.

 

 

Det er jo lagt inn flere momenter for å sikre at bikkja har det bra. Både temperatur som andre kan se fra utsiden, samt at du får varsling i appen om det skjer noe uforutsett slik at du kan hente bikkja ut umiddelbart. Tanken bak hunde-modus er jo ta dagens løsning ett skritt lengre slik at kjølingen er kraftig nok til at temperaturen alltid er forsvarlig inne i bilen. Og det legges og opptil både info i app og display i bilen om temperatur slik at det kan reageres om noe skjer. 

 

Null stress mister. 

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

At Det er bugs i en helt ny versjon er jo ganske normalt, men den har jo ikke kommet her enda.

Du antydet at det ikke fantes bugs. Det finnes bugs og jeg gidder ikke lete opp flere. Du får forkynne oppfatningen om at Tesla sine systemer, som de eneste i verden, er bug-frie og så får det være opp til hver enkelt å tro på det.

 

Poenget var at Musk ser ut til å bare måtte respondere og love ting på twitter uten å tenke seg om bare for å få den umiddelbare godfølelsen som "likes" gir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du antydet at det ikke fantes bugs. Det finnes bugs og jeg gidder ikke lete opp flere. Du får forkynne oppfatningen om at Tesla sine systemer, som de eneste i verden, er bug-frie og så får det være opp til hver enkelt å tro på det.

 

Poenget var at Musk ser ut til å bare måtte respondere og love ting på twitter uten å tenke seg om bare for å få den umiddelbare godfølelsen som "likes" gir.

Jeg antydet at jeg ikke viste om noen bugs i min bil, men som sagt er vi uten v9 enn så lenge. Det var ett spørsmål. Hør på deg selv, lager historier om folk helt ut av det blå for de stiller ett spørsmål. Du trenger hjelp. Du har en usunn fiksjon på ett menneske (nei ikke meg..)

Lenke til kommentar

Du lurer på, men du mener du vet? Rar kombo.

Hvilke bugs?

 

Autopilot elsker midtdelere fortsatt  https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/9pkvy0/psa_v9_still_has_barrier_lust/

Rare albumcovere dukker opp (egen erfaring) https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/album-artwork-selection-is-still-hilariously-bad.131990/

Avspilling av musikk henger seg tilfeldig (egen erfaring)

Mange opplever at AP ikke takler ting den gjorde før

Regnsensor funker ennå ikke (egen erfaring også)

 

Er bare noen jeg kommer på i farta. Er bare å lese litt rundt på forumer så ser du :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Autopilot elsker midtdelere fortsatt https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/9pkvy0/psa_v9_still_has_barrier_lust/

Rare albumcovere dukker opp (egen erfaring) https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/album-artwork-selection-is-still-hilariously-bad.131990/

Avspilling av musikk henger seg tilfeldig (egen erfaring)

Mange opplever at AP ikke takler ting den gjorde før

Regnsensor funker ennå ikke (egen erfaring også)

 

Er bare noen jeg kommer på i farta. Er bare å lese litt rundt på forumer så ser du :)

Nå kjører jeg jo min egen bil hver dag, så jeg kjenner helt klart hvordan den oppfører seg. Ang musikk er jeg enig, den går ofte inn i loop om den sliter med nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...