Gå til innhold

TEST: Nvidia RTX 2080 Ti Founders Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har 1080ti Kingpin Edition som er klokket høyere enn gaming X, så det vil si at det faktisk yter omtrent som 2080 - Ikke akkurat det jeg kaller en maktdemonstrasjon

Og da er spørsmålet, hva klarer du å kjøre Kingpin på? De fleste 1080Ti kan overklokkes, spørsmålet er hvor mye. 

 

Og 2080 er vel ikke akkurat å være veldig mye raskere enn 1080Ti. Eller mente du å skrive 2080Ti?

Lenke til kommentar

 

Vel, jeg har 1080ti Kingpin Edition som er klokket høyere enn gaming X, så det vil si at det faktisk yter omtrent som 2080 - Ikke akkurat det jeg kaller en maktdemonstrasjon

 

Så, kingpin x utgaven av 2080 ti kommer ikke til å se noen økning over standard kortet?

Helt sikkert men om det vil forsvare den høye prisdifferansen er annen sak.

Lenke til kommentar

Tester dere de gamle kortene på nytt eller er dette eldgamle tall som ikke tar høyde for alt av oppdateringer o.l.? 

Det var ny testbenk i 2018, så dette er ferske tall :)

 

Testbenken 2018

CPU: Intel i7-8700K @4,8 GHz

HK: MSI Z370 Gaming Pro Carbon

Minne: G.Skill Trident Z 3600 MHz 

Grafikkdriver: GeForce 411.15

Alt om testbenken og rutinene våre »

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg at jeg skal leke anmelder og komme med min mening :

*Kortene som nå lanseres ser ut til å gi god ytelse og kommer med lovende teknologi.
*Ytelseløftet er ikke helt der det burde være på 2080 og 2070 kontra sine forgjengere i 10xx serien, men vi må huske på at de skal gi en bedre opplevelse på 1440K enn de forrige og har også langt forbedret grafikk.
*Samtlige spillselskap som støtter Nvidia vil gi spillerne og eierne av moderne Nvidia skjermkort fult utbytte av den nye teknologien med mange kule effekter som man kan oppleve om man er flink til å observere.

Konklusjon fra min side : Kortene er bedre enn forrige generasjon, kommer med lovende Nyvinninger og vil trolig bidra til at Pc markedet får noen kule spill om utviklerne velger å bli med på støtten for Nvidia skjermkortene sine special features.

De er dessverre alt for dyre for de fleste nordmenn som har et budsjett på 15 K for en god pc, og da vil jeg nok si at det kan være bedre å gå for komponenter som gir bedre ytelse på standard oppløsning, og heller avvente å kjøpe til prisene og ytelsen er mer "Jordnær" for de som ikke kommer til å bruke over 7 tusen kroner på et skjermkort.

 

Har du derimot penger og er glad i det beste så kjør på, men ikke gå for 2070 men 2080 ti!

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Var det jeg viste hele tiden egentlig, er alltid en grunn til at alt skal være så hemmelig, dem prøvde atter en gang og skjule det lave ytelses hoppet i forhold til forrige toppmodell, og heller prøve og stappe hodene våre fulle av gode lovord om RayTracing og tull.

 

2080ti er ett direkte skuffende skjermkort, med en alt for høy prislapp (15000 kr).

 

Flere som er enig også, som for eksempel JaysTwoCents her:

 

 

Hadde 2080ti kostet 8000 kr så hadde jeg skjønt det, men 15000 kr blir og tråkke på forbrukerne.

Endret av Nvidia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har Nvidia kapret Tim Cook, eller har de klart å komme opp med disse beløpene helt selv?

Tror nok de har vært kreative på egenhånd. Slikt skjer dessverre når en aktør har en så sterk posisjon som Nvidia har for øyeblikket. Når de er 70% raskere enn det raskeste AMD har å by på, så kan de nesten ta hva enn de vil.

 

Håper egentlig AMD kommer sterkere tilbake. Raytracing virker som en lock-in mot Nvidia-kort (de har ingen standard API(?)), men det skal i det minste være lett å implementere, så forhåpentligvis blir man ikke så låst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...