Gå til innhold

TEST: Nvidia RTX 2080 Ti Founders Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde bestilt et 2080 til 8700kr. Nå kjøper jeg heller et 1080ti for 6000kr på finn. Nesten 3000kr billigere for "identisk" ytelse.

 

20-30% mer ytelse for 70% høyere pris er patetisk. 12 000kr++ er bare feil

Jeg savner AMD på grafikkfronten, virkelig! Har alltid kjørt AMD (ATi), men ble 1070 sist, av klare grunner.

Håper det holder lenge nok til at AMD kan vise krefter igjen, selvom det ser tvilsomt ut. Men de har jo endelig fått til CPU igjen, så kanskje ingeniørene ser at det er håp :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva var det som fikk deg til å ombestemme deg? Et ytelseshopp på 30% er mer enn mange hadde trodd på forhånd.

 

Det er mindre enn hva folk flest hadde trodd på forhånd faktisk.

Se nå bare på hvor mange som er misfornøyd med ytelsen her på forumet, og det er jo bare her på tek.no 

 

Og hvis vi legger til prishoppet på 70% så har vi egentlig bare ett overpriset skjermkort med minimal ytelsesforbedring fra forige generasjon.

Endret av Nvidia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og om to år er dette søppel ikke verdt noenting. Rar verden.

Faktisk en smule overdrevet man får lett 4000-5000 kr for GTX 1080 første genrasjon og muligens 6000-7000 kr for gtx 1080 ti i beste fall om skjermkortet er lite brukt ikke brukt til overklokking eller mining. Så verdien går ikke så fort ned.

 

Første generasjon titan er sikkert verdt 2000-3000 kr i beste fall. Så vi si verdien beholdes høy lenge desverre, på grunn av AMD.

Lenke til kommentar

Disse korta har jo blitt så kraftig at man må å ha en 8700k på 5ghz+ for å få utnytta de og en 4k 100hz skjerm.

Ellers er det rimelig bortkasta å bla ut med 14000kr for ti utgaven.

 

edit, ser nå at 8700k har økt i pris, hva skjer..

Kanskje man skulle investere i pc komponenter sidene prisene til stadig øker.

Endret av mrpc
Lenke til kommentar

Disse korta har jo blitt så kraftig at man må å ha en 8700k på 5ghz+ for å få utnytta de og en 4k 100hz skjerm.

Ellers er det rimelig bortkasta å bla ut med 14000kr for ti utgaven.

 

edit, ser nå at 8700k har økt i pris, hva skjer..

Kanskje man skulle investere i pc komponenter sidene prisene til stadig øker.

I 4k så har ikke CPU så veldig mye å si i forhold til 1080P, hvis det ikke er en veldig gammel CPU da. Så jeg trur du har tatt litt feil her.

Endret av jendor1
Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg at jeg skal leke anmelder og komme med min mening :

 

*Kortene som nå lanseres ser ut til å gi god ytelse og kommer med lovende teknologi.

*Ytelseløftet er ikke helt der det burde være på 2080 og 2070 kontra sine forgjengere i 10xx serien, men vi må huske på at de skal gi en bedre opplevelse på 1440K enn de forrige og har også langt forbedret grafikk.

*Samtlige spillselskap som støtter Nvidia vil gi spillerne og eierne av moderne Nvidia skjermkort fult utbytte av den nye teknologien med mange kule effekter som man kan oppleve om man er flink til å observere.

 

Konklusjon fra min side : Kortene er bedre enn forrige generasjon, kommer med lovende Nyvinninger og vil trolig bidra til at Pc markedet får noen kule spill om utviklerne velger å bli med på støtten for Nvidia skjermkortene sine special features.

De er dessverre alt for dyre for de fleste nordmenn som har et budsjett på 15 K for en god pc, og da vil jeg nok si at det kan være bedre å gå for komponenter som gir bedre ytelse på standard oppløsning, og heller avvente å kjøpe til prisene og ytelsen er mer "Jordnær" for de som ikke kommer til å bruke over 7 tusen kroner på et skjermkort.

 

Har du derimot penger og er glad i det beste så kjør på, men ikke gå for 2070 men 2080 ti!

 

Så for de som ikke har noe spesielt budsjett, som liker å eie i9-7940X bare fordi de ikke liker å vente og som klør i fingrene etter å bytte ut 1080 Ti kortet sitt.. da er det løp og kjøp? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...