Gå til innhold

AMDs ekstreme Threadripper-prosessor med 32 kjerner er lagt ut for salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er tallet som er viktig så har IBM en gammel cpu som kjører på 5.5 eller så stock. Rekorden på OC er vel på godt over 8 med en AMD ett eller annet. Men som Knutgrus sier så sier ikke dette all verden om ytelsen, og for den jevne bruker er "teoretisk" overklokking med flytende nitrogen totalt uvesentlig. Det som er interessant er hvor mye man får til når den kjøles med hyllevare, altså faktiske resultater. ( Hvilken kjøleløsning brukte Intel?) I alle tilfeller vil nok ikke effekten av å klokke denne være enormt merkbar uansett. Til syvende og sist blir det altså mest interessant å se hvordan AMD plasserer seg mot Intel stock i tiden fremover.

Endret av Serpentbane
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En ting er nok ganske så sikkert. Denne kommer til å gruse Intels 28-core i multithread.

Helt sikker? Jeg er ikkje sikker :)

Nå er det veldig mye som tyder på at den 28 core var en veldig binnet xenon, den brukte et server hovedkort blant annet, ikke et standard i7 gaming hovedkort selv om de er mye mer overklokkings vennelige.

Og prisene for xenon med masse kjerner er stygg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er nok ganske så sikkert. Denne kommer til å gruse Intels 28-core i multithread.

Det er jeg ikke så sikker på.

 

Men, uansett. Den positive tingen her er at AMD nå tvinger Intel til å slippe en billigere versjon (Core i7?) av 28-kjernersbrikken (XCC).

 

Den store majoriteten av brukere her er alt over 16 kjerner bortkastet... Og 2950X vil være et lurere valg.

Lenke til kommentar

Hvis det er tallet som er viktig så har IBM en gammel cpu som kjører på 5.5 eller så stock. Rekorden på OC er vel på godt over 8 med en AMD ett eller annet. Men som Knutgrus sier så sier ikke dette all verden om ytelsen, og for den jevne bruker er "teoretisk" overklokking med flytende nitrogen totalt uvesentlig. Det som er interessant er hvor mye man får til når den kjøles med hyllevare, altså faktiske resultater. ( Hvilken kjøleløsning brukte Intel?) I alle tilfeller vil nok ikke effekten av å klokke denne være enormt merkbar uansett. Til syvende og sist blir det altså mest interessant å se hvordan AMD plasserer seg mot Intel stock i tiden fremover.

5.1 Ghz over alle kjærnene, 7618 poeng i Cinebench R15. Mot intels 7334 på deres 5 Ghz 28-kjærner.

Så her driver nok Intel og AMD å kaster ball på hverandre

 

Estimat på watt forbruk på Intels chip ligger på alt fra 300-1000W, tør ikke tenke på hva AMDs forbruk var.

 

Intels kjøleløsning var forøvrig en ac vannkjøler med kjølekapasitet på opptil 1,7kW.

Lenke til kommentar

 

Blæ. Jaja. 2700x har jo helt ok singel thread ytelse, hadde håpet denne tok paar steg opp. Akk ja. Intel fortsatt da :)

 

Hysj! Vær forsiktig! Du kan fort bli stempla som en Intelfanboy om du sier slikt her på forumet  :wee:

Tja, hvis du har en realistisk usecase hvor du trenger single thread vil du ikke bli stemplet som en fanboy. Hvis du sier at single thread > everything kan du nok bli stemplet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har kommet over noen tester av singel thread på disse nye CPUene? Skulle gjerne sett de på cpubenchmark.net f.eks.

Er det så interessant på disse prosessorene? Kjøper man noe slikt er det vel gjerne for å bruke så mange kjerner som mulig(?)

Jeg er ikke noe fanboi av noen av disse, jeg har en urgammal i3570K forøvrig som får duge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, hvis du har en realistisk usecase hvor du trenger single thread vil du ikke bli stemplet som en fanboy. Hvis du sier at single thread > everything kan du nok bli stemplet.

 

Hvis man vil ha veldig bra singlethread ytelse OG multithred ytelse, så kjøper man 7980xe. Da er man bare idiot slik som meg :p

 

For meg er jo dette den ultimate maskinen. Sykt bra på alt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...