Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

I ferd med å bli forelsket/oneitis/irasjonell


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 28. Jeg har utdanning, fast jobb og decent bolig. Jeg har ganske mye erfaring med å møte damer fra nett tidligere og har som regel hatt suksess når jeg først møter noen. Saken er denne; jeg har skrevet meldinger frem og tilbake med ei dame på 23 i et par uker. Jeg har foreslått å møtes, noe hun også sier hun har lyst til. However; når det kommer til stykke er hun alltid veldig avvikende selvom hun insisterer på at hun vil, hun sier det er mye som skjer i livet hennes om dagen, at hun har trust issues osv... hvilket jeg kan respektere - however - dette fucker med meg. Min vanlige strategi når det kommer til online dating er å tekste fram og tilbake en liten stund, invitere ut på en meget casual kopp kaffe eller lignende - slik at presset og forventningene ikke er all verden og begge parter kan gå dit med relativt senkende skuldre. Det hjelper ikke at vi tekster/snapper med hverandre alt for mye for min smak - spesielt uten å engang ha møttes. Dette fører til at jeg 'alltid' har henne i hodet... og ja... det fører aldri til noe godt. Det er nødvendigvis ikke sånn at jeg er needy og sender henne masse meldinger og snaps, vi sender begge mye til hverandre - men det begynner å bli åpenbart for meg at jeg høyst sannsynlig liker henne en del bedre enn hun liker meg. Hun er riktignok svært imøtekommende på andre områder og sier at hun liker veldig godt å skrive med meg og hun insisterer på at hun vil møte meg - men er altså avvikende/skeptisk når det kommer til stykke. Jeg blir helt emosjonelt ødelagt av å tenke på henne så mye at om ikke hun klarer å finne tid til å møte meg ila en ukes tid så blir jeg strengt talt nødt til å avtale det. Jeg har forsåvidt trua på at jeg kan klare å kjøre det her på rett spor hvis jeg først møter henne - men hvis ikke hun blir med ut snart er jeg redd begeret mitt renner over..... På forhånd takk!

 

 

 



Anonymous poster hash: 890e6...96e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har havnet i vennesona. Hvordan du kommer deg ut av den får noen andre svare på.

Uenig.

 

Til TS: Hvis det drar ut er det en grunn for det. Å drive med "spill" er ikke noe å anbefale for et sunt forhold, men hvis hun drar dette ut enda lenger så er det kanskje din tur til å spille kostbar for å sjekke henne? Det er en risiko ved det, nemlig at det hele "dabber ut", men den samme risikoen er til stede hvis du er på tilbudssiden hele veien uten å få noe tilbake. Noen småtriks for å sjekke om interessen virkelig er der fra hennes side kan være greit

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig.

 

Til TS: Hvis det drar ut er det en grunn for det. Å drive med "spill" er ikke noe å anbefale for et sunt forhold, men hvis hun drar dette ut enda lenger så er det kanskje din tur til å spille kostbar for å sjekke henne? Det er en risiko ved det, nemlig at det hele "dabber ut", men den samme risikoen er til stede hvis du er på tilbudssiden hele veien uten å få noe tilbake. Noen småtriks for å sjekke om interessen virkelig er der fra hennes side kan være greit

 

 

TS her. Helt enig i det du sier. Senest for et par dager siden ga jeg henne et ultimatum når jeg spurte om å møtes og hun sa "Ja... er kanskje en viss fare for det" hvorpå jeg sa "Enten har du lyst til å møte meg eller ikke?" Hvorpå hun svarte ja... og hun har sagt at hun liker meg svært godt men at hun sjelden/aldri har møtt noen fra online og ønsket å være på den sikre siden. Tips til hvordan jeg kan gjennomføre strategien din?

 

Anonymous poster hash: 890e6...96e

Lenke til kommentar

 

TS her. Helt enig i det du sier. Senest for et par dager siden ga jeg henne et ultimatum når jeg spurte om å møtes og hun sa "Ja... er kanskje en viss fare for det" hvorpå jeg sa "Enten har du lyst til å møte meg eller ikke?" Hvorpå hun svarte ja... og hun har sagt at hun liker meg svært godt men at hun sjelden/aldri har møtt noen fra online og ønsket å være på den sikre siden. Tips til hvordan jeg kan gjennomføre strategien din?

 

Anonymous poster hash: 890e6...96e

 

Den er veldig vanskelig. Virker jo litt som om hun har noen slags sære fordommer mot folk som møtes over nettet.

 

Den farlige strategien er jo å være litt kostbar. Lev livet ditt, vær en likanes kar og vær en litt passiv god venn med henne. Kom deg litt videre og innstill deg på at det ikke blir så mye mer, men holde god kontakt. Vanskelig å gi direkte tips, men bare vær deg selv og gjør deg mest mulig interessant uten å gi for mye oppmerksomhet handler det vel om. Da vil du få overtaket hvis hun beholder interessen og hun vil være den som oppsøker deg for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Den er veldig vanskelig. Virker jo litt som om hun har noen slags sære fordommer mot folk som møtes over nettet.

 

Den farlige strategien er jo å være litt kostbar. Lev livet ditt, vær en likanes kar og vær en litt passiv god venn med henne. Kom deg litt videre og innstill deg på at det ikke blir så mye mer, men holde god kontakt. Vanskelig å gi direkte tips, men bare vær deg selv og gjør deg mest mulig interessant uten å gi for mye oppmerksomhet handler det vel om. Da vil du få overtaket hvis hun beholder interessen og hun vil være den som oppsøker deg for å få oppmerksomhet.

 

 

TS her; takk for svar, føler meg mye bedre nå. Har bestemt meg for å svare og være hyggelig ovenfor henne, men ikke være den som tar mest kontakt og bare fortsette å leve livet mitt. Livet er for kort for å henge seg opp i noen på denne måten. Jeg har fortsatt en sjanse med henne, men thats all there is - en sjanse.

 

Tusen takk for svar.

 

Anonymous poster hash: 890e6...96e

Lenke til kommentar

Utvikle følelser for noen du aldri har møtt?

Føles ikke det litt ydmykende?

Mange kvinner som er på nettdating kun for bekreftelse. De er ikke ute etter forhold, men får selvfølelse av en innboks som fylles av komplimenter.

 

Jeg hadde ikke løpt etter noen som ikke ønsker å møte meg. Skylder hun på psykiske problemer? Er det en jobb du ønsker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du oppsøker konstant damer online for bekreftelse, og blir desperat når du ikke får det. "Needy" er et godt dekkende ord for det. Det er en usikkerhet og tvil på seg selv i bunn, og damene du hooker opp med maskerer det så lenge det varer. Når det er over så er det samme mølla en gang til. Det er ikke henne som er problemet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dagens samfunn så må du faktisk vurdere om hun bare rett og slett er smart, en kvinne utsetter seg for store farer ved å møte fremmede mennesker sånn, kanskje hun har lyst til å bli skikkelig kjent før dere møtes? Er vanskelig å bli 100% kjent hvis man ikke møtes men mange trenger mer tid enn andre, og du sier at du er dreven på dette TS, er du for hard mot henne og presser henne for hardt?

Drit i å spille spill, sjekke henne? Hva faen er det forno egentlig? Bare følelsesmessig vrøvl som vil komplisere ytterligere. 

Det er du som sitter med problemet TS, og problemet er DITT, ikke hennes, at du har begynt å allerede utvikle følelser for fantasien du har om henne (dette kan også være en av grunnene til hvorfor hun venter litt, kan være ganske skremmende når menn kommer på altfor hardt for fort, da er det red flags all over for veldig mange som må bruke tid til å utvikle følelser)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

28 år gammel? Du er ikke bare needy, men creepy. Alarmklokkene hennes ringer av en grunn. Du er en type det kan være farlig for ei jente å involvere seg med. Hun får antakelig en vibe av at du er så besatt at du kan finne på å gjøre slemme ting hvis du ikke får det som du vil med henne.

 

Slutt å stille ultimatum til jenter, det fører aldri noe godt med seg. Og slutt å tekste jenter for noe annet enn å planlegge en date. Når du allerede har spurt henne ut én gang og hun ikke sier ja, så slutter du å spørre. 

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Er du 28 år og blir emosjonelt ødelagt av at du ikke får treffe ei jente raskt nok og det etter å ha snakket med henne i kun et par uker?? :dribble:

Hun holder nok igjen da hun mistenker at du kun er ute etter sex. Du skriver jo selv at du har hatt suksess med å treffe damer fra nettet, det er vel neppe faste langvarige forhold du snakker om da eller??

 

Gi henne tid du, det er da ikke noe som brenner noe sted!

Lenke til kommentar

Du har snakket med henne i et par uker, skriver du. Er et par et par her, altså to uker, eller er det mange måneder?

 

For om det er kun to uker, og du allerede gjentatte ganger har spurt om å møtes, så mange ganger at du kan beskrive at hun "alltid er avvisende når det kommer til stykket", så tror jeg at du allerede har trengt på mer enn det som er normalt for henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dagens samfunn så må du faktisk vurdere om hun bare rett og slett er smart, en kvinne utsetter seg for store farer ved å møte fremmede mennesker sånn, kanskje hun har lyst til å bli skikkelig kjent før dere møtes? Er vanskelig å bli 100% kjent hvis man ikke møtes men mange trenger mer tid enn andre, og du sier at du er dreven på dette TS, er du for hard mot henne og presser henne for hardt?

 

Drit i å spille spill, sjekke henne? Hva faen er det forno egentlig? Bare følelsesmessig vrøvl som vil komplisere ytterligere. 

 

Det er du som sitter med problemet TS, og problemet er DITT, ikke hennes, at du har begynt å allerede utvikle følelser for fantasien du har om henne (dette kan også være en av grunnene til hvorfor hun venter litt, kan være ganske skremmende når menn kommer på altfor hardt for fort, da er det red flags all over for veldig mange som må bruke tid til å utvikle følelser)

 

 

 

TS her. Helt enig i veldig mye av det du sier - selvom jeg er uenig i at en kvinne i tjueårene utsetter seg for fare ved å møte noen for en kopp kaffe midt på dagen i all offentlighet.

Du har nok helt rett i at jeg kjører henne for hardt - jeg har min strategi, go fast or go home som jeg er vant til å få til funke og når det ikke funker er jeg vant til å bli avvist og glemme henne for så og gå videre i livet.  Jeg er 100% enig i at dette er mitt problem og dette er også grunnen til at jeg skriver det her, jeg skjemmes at jeg skriver det, men innser at jeg trenger hjelp da jeg ser varselsingalene allerede. Den gode nyheten er at hun ikke vet noen ting da jeg er relativt flink til å unngå å være needy på meldinger - jeg hater neediness, både i andre og i meg selv og det er mitt hat for egen neediness som har fått meg til å lage den posten. Jeg har riktig nok fått kjølt meg ned litt i hodet nå og er rimelig cool med det hele as is - jeg er også fullstendig klar over at hvis hun viste hvor hardt jeg krasja i går natt når jeg skrev denne posten så hadde det vært game over for lengst.

 

Flere spør om hvor lenge vi har snappet/tekstet og vi snakker en måneds tid mange meldinger frem og tilbake om dagen fra begge parter, hun bor en by unna, det vil si ca 20km - og det er dette som får meg til å reagere på at ikke hun vil møtes, jeg har spurt henne om å møtes to ganger hvor på begge gangene har hun sagt ja men når det kommer til stykke og avtale tidspunkt så sklir det ut - og jeg er helt med dere, jeg kan ikke og ønsker heller ikke å tvinge noen til å møtes - det hele er bare veldig wierd for meg fordi hun innrømmer at hun liker meg godt, prøver å tease meg og sier at hun vil møtes....

 

Det hele er ganske surrealistisk, det traff meg som en tsunami og det er hardt å innrømme, men det er dette man lærer av. Jeg innser at dagens unge damer i begynnelsen av 20årene er i en helt annen liga enn meg hva gjelder snapgame frem og tilbake - det er kanskje det jeg syns er tyngst at det snappes og tekstes hele tiden, jeg blir liksom aldri kvitt det fra tankene mine og det er der det har gått galt. Jeg har prosjektert mine idealer over på henne.. og når hun snapper meg til alle døgnets tider fyller hjernen min in the blanks - jeg innser at hun ikke er i nærheten av hva jeg tror hun er og føler selv at jeg har landet litt med det hele da gårsdagen var en emosjonell berg og dalbane av andre ting også. Jeg innser at jeg er mere emosjonelt ustabil enn jeg trodde - men jeg går igjennom en tøff periode og er ikke like cool som jeg vanligvis er i slike situasjoner. 

 

Anonymous poster hash: 890e6...96e

Lenke til kommentar

28 år gammel? Du er ikke bare needy, men creepy. Alarmklokkene hennes ringer av en grunn. Du er en type det kan være farlig for ei jente å involvere seg med. Hun får antakelig en vibe av at du er så besatt at du kan finne på å gjøre slemme ting hvis du ikke får det som du vil med henne.

 

Slutt å stille ultimatum til jenter, det fører aldri noe godt med seg. Og slutt å tekste jenter for noe annet enn å planlegge en date. Når du allerede har spurt henne ut én gang og hun ikke sier ja, så slutter du å spørre. 

 

TS her;

Du misforstår, jeg har spurt henne om hun vil møtes hvor hun helt og tydelig sier ja.. men er avvikende når det kommer til å finne tid til dette. Haha, nå syns jeg du drar den litt langt. Jeg er meget sikkert besatt men jeg kunne aldri finne på å gjøre noen vondt. Faktum er at samtalene i seg selv har godt meget bra og hun har på eget iniativ skrevet at hun liker meg svært godt - det bare går rett i fletta på meg og jeg ønsker å være føre var.

 

Anonymous poster hash: 890e6...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje hun vil møtes, men er ikke selvsikker nok. Det med snapchat er at man kan ta bilder i de beste vinklene, og jo lenger dette varer, jo vanskeligere blir det å møtes. For da blir det forventet at man ser ut som man gjorde på snap. Tror hun er redd for at du har et bilde inni hodet ditt av hvordan hun ser ut, men at hun egentlig ikke er like pen i virkeligheten. Nettopp fordi du kun har sett de gode sidene hennes. Det kan skremme henne å bli avvist. Og hva er det jenter er mest redd her i verden? Jo, det er å bli avvist. De absolutt hater det. Derfor tror jeg hun egentlig vil møtes, men at hun sliter med eget selvbilde, noe veldig mange jenter i Norge gjør idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Kanskje hun vil møtes, men er ikke selvsikker nok. Det med snapchat er at man kan ta bilder i de beste vinklene, og jo lenger dette varer, jo vanskeligere blir det å møtes. For da blir det forventet at man ser ut som man gjorde på snap. Tror hun er redd for at du har et bilde inni hodet ditt av hvordan hun ser ut, men at hun egentlig ikke er like pen i virkeligheten. Nettopp fordi du kun har sett de gode sidene hennes. Det kan skremme henne å bli avvist. Og hva er det jenter er mest redd her i verden? Jo, det er å bli avvist. De absolutt hater det. Derfor tror jeg hun egentlig vil møtes, men at hun sliter med eget selvbilde, noe veldig mange jenter i Norge gjør idag.

 

 

TS her; det du sier gir mening og hun slår meg ikke som den mest selvsikre dama. Jeg kan også legge til at jeg aldri har kommentert utseende hennes direkte.

Endret av Slettet-grkpmGQW
Lenke til kommentar

Du trenger ikke ramse opp CV-en din her inne og overbevise oss om din vellykkede historikk med damer.

 

Du burde gi henne litt tid og slappe litt av. Om du er så vellykket som du skisserer innledningsvis kan du snakke med en annen jente i mellomtiden om det er det som må til for å roe ned litt her.

 

Om du har alt invitert henne med ut flere ganger, så vet hun at du er interessert og at det sikkert står ved lag. Jeg ville redusert kontakten en periode (generell 'chatting' og bli-kjent-over-tekst bør man uansett unngå med jenter man enda ikke har møtt) og så spurt igjen litt senere. Med det sagt vet ikke jeg om jeg personlig ville vært interessert i noen som har 'trust issues' og er redd for å treffe meg.

 

De aller fleste jeg har møtt fra nettet har jeg møtt ganske raskt. Men, jeg møtte en gang en jente på byen som ikke ville treffe meg igjen med det første. Vi 'chattet' aldri, men jeg sendte henne en ny melding kanskje hver 10. dag og var blid som en sol uansett hva hun svarte på mine fremstøt. Når jeg omtrent hadde innfunnet meg med at det ikke kom til å skje noe der, så sendte HUN en melding til meg og spurte om invitasjonen til en brus fortsatt sto ved lag. :) 

Lenke til kommentar

Jeg kan også utbrodere litt på det jeg skrev til slutt. Er du en avslappet fyr med selvtillit, så blir du ikke sur, såret eller lei deg fordi en jente ikke vil treffe deg. Du maser ikke. Du har forståelse for at det til og med kan være ting i livet hennes som gjør det vanskelig å treffe deg akkurat nå. Kanskje er hun opptatt med å treffe en annen. Kanskje er bestemoren hennes syk. Kanskje er HUN syk. Kanskje er hun ikke enda helt overbevist om at du er verdt tiden hennes (og her gir mange gutter henne rett når de maser og blir sure).

 

Jeg ser ofte gutter på forumet skriver om at de skal gi en jente et ultimatum eller sette henne på plass, men dette er som regel motivert av en indre usikkerhet eller et siste desperat forsøk på at nå skal hun endelig lære at jeg ikke er en snill gutt hun kan gjøre hva som helst med og at jeg kanskje ikke er slik hun trodde når det kom til stykket. Slik fungerer det som regel ikke.

 

Gi jenter invitasjoner. Gjør fremstøt. Men, trekk deg tilbake og gi henne pusterom. Avviser hun dine invitasjoner, null problem. Du er happy uansett. Og det er ingen grunn til at du skal behandle henne dårlig av den grunn. Du er fortsatt deg! Og sannsynligvis er det en annen søt jente rett rundt hjørnet.

 

Den holdningen kommer til å ta dere så mye lenger enn å gå rundt å mase eller være såret fordi en jente ikke vil treffe dere. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...