Gå til innhold

EA setter kroken på døren for Origin Spanderer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd, var kjekt å få Dead Space gratis, men har vært mye søppel de har gidd bort gratis som jeg regner med jeg aldri blir å spille.

 

149kr,- i måneden for EA spill blir for mye. Dessuten liker jeg å eie spill, ikke å leie. I tilfelle jeg plutselig finner ut at jeg ikke har råd til tjenesten lenger så er det greit at man faktisk får en liten bunke spill hver måned, gjerne slik som med Xbox Gold. Playstation Plus er greit det også, men der får man bare spillene sålenge man har tjenesten og irriterer meg om man har fådd ett spill via PS+ så kan man ikke kjøpe det via PS+ for å eie når det er på tilbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde Origin Access et år, lastet ikke ned ett eneste spill av dem, kjøpte det kun for å få Mass Effect Andromeda før tiden, fant anldri noen andre titler som jeg enten ikke hadde spilt meg ferdig med eller noe nytt som var av interesse. Skal dem nå sette opp prisen såpass så får de jaggu sørge for at bibilioteket gir noe som OFTE, da faktisk HVER måned som er av relevans for alle abonnenter ! Takker for meg, never again for Anthem skal jeg kjøpe uansett :)

Lenke til kommentar

On the house fra Origin var vel mest for at folk skulle ha en gulrot for å gidde å installere appen. En annen grunn til at de gir bort spill er fordi det lettere får noen prosentandeler av brukerene til å kjøpe når de egentlig ikke vil ha gjort det uten å ha tatt imot et spill de kanskje aldri blir å spille.

 

En ulempe med å gi bort eldre spill er jo at en metter markedet på spill slik at en ikke kjøper nye spill, mens andre igjen gir bort gamle spill i en serie for å indirekte reklamere for nye spill. For andre igjen er det som å gi bort første dosen heroin gratis for å sørge for fremtidige kunder.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

haha, Ja. Hvor lenge man spiller er vel en rar greie for å regne verdien av Origin abo. Må jo regne på hvor mange EA spill kommer man til å kjøpe neste året ut i fra lineupen som er ventet. under 3 så er det dårlig butikk, men over 3 eller fler så er det good stuff. Har man Origin access så kan man ta det inn i regnestykket også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

999,- for et år. Ikke så gæli det. betaler alt 200,- for access. så 800,- ekstra for BF, FIFA, Anthem og muligheten til å teste evt andre på veien er imo helt innafor. 

 

Ser poenget med at man ikke eier spillene, men jeg må innrømme at jeg svært skjeldent går tilbake til eldre EA spill. og worst case så finnes de sikkert på i vault på vanlig ea access

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...