Gå til innhold

Elbilmodell mest populære nyregistrering i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

En diskusjon rundt kobolt er spillet ut i egen tråd. Vennligst fortsett diskusjonen der. 

 

Vi har hatt nok diskusjon om kobolt i disse artikkel-trådene, og jeg kommer ikke til å godta at det fortsetter. Ønsker man å diskutere koboltproduksjonen til elbiler fra nå av, skal den opprettede tråden benyttes.

 

Kommentarer på moderering skal ikke postes i denne tråden, reaksjoner på moderering kan sendes til meg via Personlig Melding eller i tilbakemeldingsforumene.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er nytt med El biler generelt? Dårlig rekkevidde grunnet gammel batteriteknologi. Man kan da vente til de lanserer noe bedre?

Lite nytt med konseptet elbil men teknoligisk har det skjedd en del ting.

Batteriteknologien er riktignok gammle men det fungerer så her er vi ikke prøvekaniner lengere.

Leaf har fått en 40KWH batteripakke som er et pent skritt fra forige Leaf med 30KWH batteripakke.

Det arikkelen ikke nevner som også er interresant er Nissan E-NV200 flerbruksbil.

Samme batteripakke som Leaf men en varebil med opp til 7 seter til samme pris som Leaf der i tillegg får med deg store ting.

Her snakker vi lengere ikke liter bagasjerom men kubikkmeter.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nissan burde seriøst gi den en facelift, modernisere interiøret, øke størrelsen på vinduene ved baksetene og gi den mer motorkraft. Hengerkapasiteten på 150 kg (5-seteren) og 0 kg (7-seteren) er jo en dårlig vits. Ikke verd en krone etter min mening, men de skal ha over 5000 for den.. :roll:

 

Det sagt så har e-NV200 et genialt stort lastevolum og setekapasitet. Det skal den ha, men til 340 000 kr startpris på 7-seteren (65 000 mer enn startprisen på Leaf 2) så burde de levere et mer moderne interiør og eksteriør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder å bruke 10-15 kr mila i bensin/diesel når man kan bruke 1-2 kr mila på strøm...

Tja, hvilken bensin/diesel bil bruker 10-15kr mila.

Dere som kjører el bil i dag er testing, 5-15år frem i tid kan jeg også velg el/hydrogen/hybrid :)

PS: kjører hybrid, ligger på ca 04-05.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Nissan burde seriøst gi den en facelift, modernisere interiøret, øke størrelsen på vinduene ved baksetene og gi den mer motorkraft. Hengerkapasiteten på 150 kg (5-seteren) og 0 kg (7-seteren) er jo en dårlig vits. Ikke verd en krone etter min mening, men de skal ha over 5000 for den.. :roll:

 

Det sagt så har e-NV200 et genialt stort lastevolum og setekapasitet. Det skal den ha, men til 340 000 kr startpris på 7-seteren (65 000 mer enn startprisen på Leaf 2) så burde de levere et mer moderne interiør og eksteriør.

Hengerfestet på den bilen er mere tengt til sykkelstativ en å trekke noe med så hengerkapasiteten er en vits men til jengjeld er behovet for henger betraktelig mindre med en sånn bil ettersom mye av det i hvertfall jeg bruker henger til kan nå gå inni lasterummet.

 

Anngående prisingen til Nissan så hadde de en prisøkning 1. juli.

Jeg bestilte 5 seteren forige fredag og fikk den ferdig registrert for 320 300, (uten krok) i dag ville den vært 34 500 kroner dyrere.

Lenke til kommentar

Tja, hvilken bensin/diesel bil bruker 10-15kr mila.

Dere som kjører el bil i dag er testing, 5-15år frem i tid kan jeg også velg el/hydrogen/hybrid :)

PS: kjører hybrid, ligger på ca 04-05.

Tja, ganske så mange som bruker 0.65 - 1,0 på mila...

Ja, en herlig testing ?

Sparer ca 70 -80000 i året på å ha to elbiler istedenfor to dieselbiler

For min del er eksosbil et avsluttet kapittel

Endret av Xaphoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay, min fars 200cdi 2002 bruker 04-06. Det er bra på en bil som har passert 420000km.

Ikke missforstå meg, har ikke noe i mot el biler.

El biler er nye teknologi som trenger lengre tid for å modnes.

 

Er du heldig så finner du diesel til 13 kr/literen. Og i beste fall bruker den 0,4 l/mil. Det er 5,20 kr pr mil. Da må vi sammenligne med en annen energigjerrig bil under gode forhold, Hyundai Ioniq. Den bruker ned mot 1 kWh/mil nå på sommerføre, dvs ca 1 kr per mil, inkludert moms, nettleie, avgifter til grønne sertifikater og jeg vet ikke hva. Mer enn fem ganger billigere!

 

Hvis man lader 20 min på en dyr hurtiglader istedenfor hjemme så koster det 50 kr og man får ca 150 km rekkevidde. Altså 3 kr per mil, fremdeles mye billigere enn en svært økonomisk diesel som har hatt flaks med pumpeprisen.

 

Det er ikke noe stress å være tidlig ute med ny teknologi når den har garanti og sparer deg penger!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...