Gå til innhold

Dette er nytt i iOS 12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har så å si ventet "hele mitt liv" på Google Maps i CarPlay, så at det endelig kommer er en gledelig nyhet!

 

Har brukt Android Auto i et år nå, men foretrekker det kartet som er innebygd i bilstereoen fra Pinoeer. Google Maps er best på PC/nettbrett/mobil, men liker det ikke så godt i bilmodus. Den innebygde GPSen er hakket lettere å bruke når man kjører. Det burde være motsatt siden det er stemmestyring på Android Auto. Savner også å se fartsgrensen på Google Maps, og et tegn på om man bryter fartsgrensen.

Lenke til kommentar

Det er vel slik at de åpnet for 3. parts apper, ikke kun Google Maps. Så kan jo velge det en foretrekker. :)

 

For min del synes jeg det kom mye ekstremt spennende ut fra denne keynoten. AR, grouped notifications og Screen Time, ikke minst! Tror jeg kommer til å bli hyppig brukt.

 

Hva jeg virkelig, virkelig savner fra Apple, er et VR-headset som er kompatibelt med alt av iPhone. :(

Lenke til kommentar

Fryktelig lite nytt til iOS, utvilsomt den kjedeligste oppdateringen så langt. Men et par av de tingene som kommer er ting som er av relativt stor betydning. Grupperte og sorterte varslinger har vært et stort savn, og Screen Time, spesielt for foreldre vil nok være en Guds gave til verden for ganske så mange.

 

Dette understreker jo bare at alt fokus ligger på ytelse, stabilitet og kvalitet så det blir jo veldig spennende å se hva som blir resultatet av det. iOS er jo Apple sitt viktigste operativsystem og har antageligvis det største utviklingsteamet bak seg så det må jo nesten bety at de skal bruke temmelig mye tid og ressurser på å gå igjennom gammel kode og drive med bøttevis av optimalisering.

Lenke til kommentar

 

Har så å si ventet "hele mitt liv" på Google Maps i CarPlay, så at det endelig kommer er en gledelig nyhet!

 

Har brukt Android Auto i et år nå, men foretrekker det kartet som er innebygd i bilstereoen fra Pinoeer. Google Maps er best på PC/nettbrett/mobil, men liker det ikke så godt i bilmodus. Den innebygde GPSen er hakket lettere å bruke når man kjører. Det burde være motsatt siden det er stemmestyring på Android Auto. Savner også å se fartsgrensen på Google Maps, og et tegn på om man bryter fartsgrensen.

Har også en head-unit fra Pioneer, men ble skuffet over at en måtte betale for kartoppdateringer (har AVIC-F88DAB), sist jeg sjekket var det 89.99 USD (734 kr p.t.) for nordiske land *per* oppdatering. Ellers er GPS-en fortreffelig. Angående stemmestyring fungerer det perfekt i CarPlay så lenge en snakker tydelig nok :p

Lenke til kommentar

Det er gjort noen markante forandringer (les forbedringer) på animasjoner og navigering. iOS 12 BETA1 flyter utrolig mye bedre på min iPhone X sammenlignet med iOS 11.4.1 BETA1 og når jeg nå sammenligner med madammen sin iPhone X som kjører iOS 11.4 så er det rått parti. Spesielt med tanke på at dette er BETA1 av en ny hovedutgivelse som normalt har temmelig ræva ytelse så lover dette veldig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kan ikke si det var noe som interessert meg så veldig. Kanskje de kan bruke mindre tid på 3 dimensjonale emojis og mer tid på å gi oss bedre batteritid?

Lenke til kommentar

Hm... Hvis Apple fortsetter å låse ned sporing i nettleseren sin så vil den fort bli min foretrukne nettleser, på tross av at den er elendig.

 

Hva er så elendig med Apple Safari? Spesielt på mobil så syntes jeg det er den beste på markedet med relativt grei margin. På desktop så fungerer den også temmelig bra, men har en stor svakhet iform av et alt for dårlig utvalg/bibliotek av add-ons/extensions så er det er veldig mye som rett og slett låser meg til Google Chrome.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...