Gå til innhold

Teaser-video for Battlefield V hinter om at spillet er satt til andre verdenskrig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er gøy å se hysteriet rundt at dette er et battlefield spill, og ikke bad company.

Var det ttk? De små kartene? Våpenfølelsen? Lyden?

Vi fikk et spill med alt dette, og folk ble sinte. Ttk var for lang, kartene for små, våpen som føltes rare, lyd som var urealistisk.

 

Selv håper jeg de øker ttk, det gjør spillet litt tregere og man trenger høyere ferdigheter.

Våpen balansen må justeres. De gjorde rett i å flytte health fra assault til medic i bf1.

Men assault er fortsatt den sterkeste klassen.

Alle klassene bør balanseres mer, noe slik som battlefront systemet, hvor de har forskjellig mengde hitpoints.

 

Våpen kan de også øke rekyl på, bf1 har nesten 0 rekyl, og det blir litt kjedelig.

 

Bullet drop bør også økes.

 

Men mest av alt håper jeg de får tilbake slugs, slik som i bad company og starten av bf3.

Lenke til kommentar

Spill blir ikke tregere av lavere våpen damage.

Om du kan løpe inn i et rom og vite du tåler mange skudd er sjansen for rambo lavere.

 

Det er en grunn til at spill som Verdun, Ro2/RS osv er mer taktiske og tregere. Når du dør på et skudd er det større sjanse for at du holder hode ned og krabber.

Lenke til kommentar

Spill blir ikke tregere av lavere våpen damage.

Om du kan løpe inn i et rom og vite du tåler mange skudd er sjansen for rambo lavere.

 

Det er en grunn til at spill som Verdun, Ro2/RS osv er mer taktiske og tregere. Når du dør på et skudd er det større sjanse for at du holder hode ned og krabber.

 

Rart da at cod og lignende spill, hvor ttk er lav, spilles med mye høyere tempo, mens spill med lengre ttk spilles med lavere tempo.

 

Verdun er et simulator spill, så at folk spiller realistisk i det er ikke akkurat overraskende.

Lenke til kommentar

 

Spill blir ikke tregere av lavere våpen damage.

Om du kan løpe inn i et rom og vite du tåler mange skudd er sjansen for rambo lavere.

 

Det er en grunn til at spill som Verdun, Ro2/RS osv er mer taktiske og tregere. Når du dør på et skudd er det større sjanse for at du holder hode ned og krabber.

 

Rart da at cod og lignende spill, hvor ttk er lav, spilles med mye høyere tempo, mens spill med lengre ttk spilles med lavere tempo.

 

Verdun er et simulator spill, så at folk spiller realistisk i det er ikke akkurat overraskende.

I Cod er du "back in business" etter 0.5 sekunder. Å da bruke et liv på å ta ut 2-3 stk er en ok strategi.

 

I mer realistiske spill er det ofte noe mer ventetid/transport til fronten igjen, dette gjør at det å være borte fra slaget har en større innvirkning.

 

For eksempel; Jeg spiller mye Escape from Tarkov. Om du skyter en person og treffer han et sted hvor han har skuddsikker vest kan det ta noen skudd. Ttk kan være relativt høy, men å spille som CoD nytter ikke, for dør du mister du alt du tok med deg av utstyr og runden din er over.

 

Det er er større tap å dø i realistiske spill.

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar

Hadde virkelig håpet på Bad Company 3 eller nyere versjon av Battlefield 2.

Vet ikke om jeg kjøper et spill, som de heller kunne gitt ut som expansion pack til BF1.

Det blir garantert samme motor, med nye maps samt våpen.

 

 

Samme hadde jo vært sant om dette var et bad company eller battlefield 2.

De hadde ikke trengt en ny engine for å forandre navnet.

Lenke til kommentar

Hadde virkelig håpet på Bad Company 3 eller nyere versjon av Battlefield 2.

Vet ikke om jeg kjøper et spill, som de heller kunne gitt ut som expansion pack til BF1.

Det blir garantert samme motor, med nye maps samt våpen.

 

cow_money.jpg

 

 

Takk. Nå slipper jeg å se release-eventen. En fem-sekunders teaser er mer enn nok til å vite alt om spillet. Taglinen deres har fra starten av vært «Never the same», så det kan tenke seg at de har en del overraskelser oppi ermet.

Lenke til kommentar

Det er gøy å se hysteriet rundt at dette er et battlefield spill, og ikke bad company.

Var det ttk? De små kartene? Våpenfølelsen? Lyden?

Vi fikk et spill med alt dette, og folk ble sinte. Ttk var for lang, kartene for små, våpen som føltes rare, lyd som var urealistisk.

 

Selv håper jeg de øker ttk, det gjør spillet litt tregere og man trenger høyere ferdigheter.

Våpen balansen må justeres. De gjorde rett i å flytte health fra assault til medic i bf1.

Men assault er fortsatt den sterkeste klassen.

Alle klassene bør balanseres mer, noe slik som battlefront systemet, hvor de har forskjellig mengde hitpoints.

 

Våpen kan de også øke rekyl på, bf1 har nesten 0 rekyl, og det blir litt kjedelig.

 

Bullet drop bør også økes.

 

Men mest av alt håper jeg de får tilbake slugs, slik som i bad company og starten av bf3.

 

Problemet med å øke TTK, er at spilleren blir mer ubetydelig på slagmarken. Dess høyere TTK spillet har, dess mindre sjans har du når du møter flere motstandere samtidig. Det hjelper lite om du er en dreven spiller som att på til skyter først, hvis motstanderene dine har tid til å snu seg rundt og plaffe deg ned.

 

Jeg tror det viktigste for Battlefield nå er å få tilbake konsistensen i skytingen. Det er mange i BF-serien som mimrer tilbake til BF3 når de beskriver sist våpnenmekanikken var på stell. I BF3 var det ikke magnum ammo, eller ceramic body armor som i BC2. Det var ikke defensive perk (BF4), og det var heller ikke "arm multipliers" (BF1). Alt dette førte til at man alltid visste hvor mange kuler man måtte bruke, som gjorde at utfallet av skuddvekslingene føltes mindre tilfeldig. Da kunne man lære seg alt om ett våpen, og man visste akkurat hvordan det kom til å oppføre seg hver eneste gang.

Lenke til kommentar

 

 

Spill blir ikke tregere av lavere våpen damage.

Om du kan løpe inn i et rom og vite du tåler mange skudd er sjansen for rambo lavere.

 

Det er en grunn til at spill som Verdun, Ro2/RS osv er mer taktiske og tregere. Når du dør på et skudd er det større sjanse for at du holder hode ned og krabber.

 

Rart da at cod og lignende spill, hvor ttk er lav, spilles med mye høyere tempo, mens spill med lengre ttk spilles med lavere tempo.

 

Verdun er et simulator spill, så at folk spiller realistisk i det er ikke akkurat overraskende.

I Cod er du "back in business" etter 0.5 sekunder. Å da bruke et liv på å ta ut 2-3 stk er en ok strategi.

 

I mer realistiske spill er det ofte noe mer ventetid/transport til fronten igjen, dette gjør at det å være borte fra slaget har en større innvirkning.

 

For eksempel; Jeg spiller mye Escape from Tarkov. Om du skyter en person og treffer han et sted hvor han har skuddsikker vest kan det ta noen skudd. Ttk kan være relativt høy, men å spille som CoD nytter ikke, for dør du mister du alt du tok med deg av utstyr og runden din er over.

 

Det er er større tap å dø i realistiske spill.

Det du beskriver der er akkurat det BF mangler. Spill som har store konsekvenser av å dø er 100x mer morro å spille siden du må være desto mer taktisk og god i spillet.

 

I Escape from Tarkov er jeg livredd for å spawne inn for jeg vet hvis jeg dør så mister jeg alt jeg har på meg. I gamle DayZ modden husker jeg at jeg faktisk skalv flere ganger i krigssituasjoner pga jeg viste at jeg hvis jeg døde så var det basicly 3-4 timer med opparbeidet utstyr jeg mistet forever.

 

Skulle ønske flere utviklere fattet det her. I BF så blir jeg direkte lei siden selv om jeg wiper ut en hel squad så er de som sagt på banen igjen om 0.5 sek så du utgjør rett og slett ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Før var det ticket loss av å dø, mens i BF1 var det kun flagg som gjaldt. Så det var hvertfall noen konsekvenser før.

Merker at jeg på mine eldre dager foretrekker litt roligere tempo hvor man må være taktisk og faktisk tenke litt istedenfor å bare springe rambo. Så får håpe BR modusen i neste BF blir bra.

Lenke til kommentar

 

 

 

Spill blir ikke tregere av lavere våpen damage.

Om du kan løpe inn i et rom og vite du tåler mange skudd er sjansen for rambo lavere.

Det er en grunn til at spill som Verdun, Ro2/RS osv er mer taktiske og tregere. Når du dør på et skudd er det større sjanse for at du holder hode ned og krabber.

Rart da at cod og lignende spill, hvor ttk er lav, spilles med mye høyere tempo, mens spill med lengre ttk spilles med lavere tempo.

Verdun er et simulator spill, så at folk spiller realistisk i det er ikke akkurat overraskende.

I Cod er du "back in business" etter 0.5 sekunder. Å da bruke et liv på å ta ut 2-3 stk er en ok strategi.

I mer realistiske spill er det ofte noe mer ventetid/transport til fronten igjen, dette gjør at det å være borte fra slaget har en større innvirkning.

For eksempel; Jeg spiller mye Escape from Tarkov. Om du skyter en person og treffer han et sted hvor han har skuddsikker vest kan det ta noen skudd. Ttk kan være relativt høy, men å spille som CoD nytter ikke, for dør du mister du alt du tok med deg av utstyr og runden din er over.

Det er er større tap å dø i realistiske spill.

Det du beskriver der er akkurat det BF mangler. Spill som har store konsekvenser av å dø er 100x mer morro å spille siden du må være desto mer taktisk og god i spillet.

I Escape from Tarkov er jeg livredd for å spawne inn for jeg vet hvis jeg dør så mister jeg alt jeg har på meg. I gamle DayZ modden husker jeg at jeg faktisk skalv flere ganger i krigssituasjoner pga jeg viste at jeg hvis jeg døde så var det basicly 3-4 timer med opparbeidet utstyr jeg mistet forever.

Skulle ønske flere utviklere fattet det her. I BF så blir jeg direkte lei siden selv om jeg wiper ut en hel squad så er de som sagt på banen igjen om 0.5 sek så du utgjør rett og slett ingen forskjell.

Ja, men jeg tror ikke den vanlige BF spilleren liker å "være redd for å dø"

 

Jeg liker det men vet ikke om jeg liker i et BF spill. Mens det er få ting som er mer adrenalin pumpende enn å spille RS og ligge med nesa trykt i bakken og du bare må ta sjansen og løpe, kuler flyr rundt hodet ditt og du vet en er nok til å felle deg. Men så kaster du deg ned i en grop og puster lettet ut.

 

Men tror ikke det er dette BF spillere vil ha. Selv hadde jeg blitt glad om de bare fjerner ting som å krasje et fly inn i en tanks mens du hopper i fallskjerm og lander på en annen tanks og kjører av gårde.

Men det er jo det som er BF og alltid vil være det.

Nei jeg tror jeg må spille litt Rising Storm 2 igjen er jo nå snart et år siden sist jeg spilte det.

Så greit å spille mens jeg venter på Post Scriptum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...