Gå til innhold

Foto

WarCraft III får stor oppdatering – samtidig går det løse rykter om en «Remaster»-utgave


16 svar i denne tråden

#1 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 644 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 22. februar 2018 - 13:30

1524374.956x538.300x169.jpg

Oppdateringen legger blant annet til støtte for bredformat og balanserer rasene.

WarCraft III får stor oppdatering – samtidig går det løse rykter om en «Remaster»-utgave
  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#2 zeebra

zeebra

    Bruker

  • Medlemmer
  • 10 496 innlegg
  •   22. desember 2008

Skrevet 22. februar 2018 - 14:03

Bra spill dette. Spilte det igjen forleden dag.


  • 0
Problemet med Norske politikere og media idag er at de forteller folket hva og hvordan de skal tenke.
http://www.openfreedom.eu - Time*energy=freedom
For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.

#3 Slovpeis

Slovpeis

    Bruker

  • Medlemmer
  • 176 innlegg
  •   10. juni 2011

Skrevet 22. februar 2018 - 14:31

All of my HNNNG - samtidig så vil jeg heller at de bruker tiden på en WC4. Kommer nok aldri til å skje da de føler sikkert de har nok esport RTS med SC2.
  • 0

#4 hatredFan911

hatredFan911

    Bruker

  • Medlemmer
  • 162 innlegg
  •   23. oktober 2014

Skrevet 22. februar 2018 - 14:35

wc3 koste eg meg massivt med. Håper de pusser opp wc3 litt.
Om de skal lage noe wc4 er eg redd det blir fiasko. Synes alt blizzard har tatt i de senere tid har vært ganske labert.
  • 0

#5 BizzyX78

BizzyX78

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 121 innlegg
  •   1. september 2011

Skrevet 22. februar 2018 - 14:54




- Etter at "W3Arena"-klienten kom ut med muligheten til ekte widescreen i "Warcraft 3" så er det ikke rart at Blizzard har tenkt til å legge tilrette for dette selv i en offisiell oppdatering.

Litt synd og ganske merkelig at dem ikke like gjerne legger til muligheten å kunne velge mellom et helt spekter av oppløsninger og "Aspect Ratio".

Orginalen har denne muligheten allerde, men riktig nok via stretch.

Andre funksjoner som hadde vært på sin plass er "View-Distance(Height-Adjustment)" og "View-Angle".

Omfattende endringer som er nok så tidkrevende, men det hadde vært verdt å vente på.

Om ikke direkte tilgjengelig "in-game" så hadde det vært praktisk med en "ini"/"cfg"/"registry"-løsning.
  • 0

#6 Eponyx

Eponyx

    Bruker

  • Medlemmer
  • 165 innlegg
  •   22. desember 2011

Skrevet 22. februar 2018 - 16:33

For de som har Mac liggende og slenge så kommer denne oppdateringen også med en Mac klient.
De sier også at dette er den siste utgaven av WC3 som vil støtte Windows XP, om det betyr at det kommer noe mer får tiden vise.
  • 1

#7 Kron

Kron

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 195 innlegg
  •   8. desember 2004

Skrevet 22. februar 2018 - 16:35

remaster utgaver av wc, wc2 og wc3 etterfulgt av wc4 hadde vel vært drømmen?


  • 0
"Which is it, is man one of God’s blunders or is God one of man’s?" - Friedrich Nietzsche
"Where knowledge ends, religion begins." - Benjamin Disraeli
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

#8 Buddy Dakota

Buddy Dakota

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 040 innlegg
  •   15. mai 2011

Skrevet 22. februar 2018 - 17:58

Man trenger jo ikke en remaster hvis det kommer en oppdatering som gir støtte for moderne oppløsninger.
  • 1

#9 Kron

Kron

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 195 innlegg
  •   8. desember 2004

Skrevet 22. februar 2018 - 18:08

Man trenger jo ikke en remaster hvis det kommer en oppdatering som gir støtte for moderne oppløsninger.

 

En remaster kan være så mye mer enn å bare gi støtte til moderne oppløsninger. Har du sett den nye remasteren av Age of Empires? Helt sykt hva de har fått til. https://www.ageofemp....com/games/aoe/

 

Skal ikke se bort fra at Blizzard gjør noe lignende med warcraft serien.


Dette innlegget har blitt redigert av Kron: 22. februar 2018 - 18:10

  • 0
"Which is it, is man one of God’s blunders or is God one of man’s?" - Friedrich Nietzsche
"Where knowledge ends, religion begins." - Benjamin Disraeli
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

#10 Respwner

Respwner

    Bruker

  • Medlemmer
  • 388 innlegg
  •   13. juni 2007

Skrevet 22. februar 2018 - 20:37

For meg er en remaster kun av interesse dersom de pusser opp og forbedrer engine. Fordi denne også brukes til å lage custom maps, man kan få til mye moro, men er for mange begrensinger til at den ville kunne utfordre feks dota 2 custom maps i dag.
  • 0

#11 Krozmar

Krozmar

    Moderator

  • Moderatorer
  • 2 549 innlegg
  •   17. januar 2003

Skrevet 23. februar 2018 - 04:21

Jeg savner det å klikke mange ganger på en sau til den eksploderer...
  • 1

#12 Neonex

Neonex

    Bruker

  • Medlemmer
  • 773 innlegg
  •   31. oktober 2010

Skrevet 23. februar 2018 - 04:39

For meg er en remaster kun av interesse dersom de pusser opp og forbedrer engine. Fordi denne også brukes til å lage custom maps, man kan få til mye moro, men er for mange begrensinger til at den ville kunne utfordre feks dota 2 custom maps i dag.

Jeg har så mange timer i wc3 custom maps at det nesten er flaut. Men sist jeg hørte, så var jo folk i harnisk over hvor lite funksjonell og god dota2-custom maps editoren er, så vet om en del som jobbet med mitt hjertebarn fra wc3-dagene som boikottet å jobbe videre på prosjekter fordi de mente valve var helt håpløse mtp custom-map development og lignende.

 

Å få en god engine, slik du nevner, ville jo så klart vært en våt drøm.


Dette innlegget har blitt redigert av Neonex: 23. februar 2018 - 04:40

  • 0

#13 maanemann

maanemann

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 780 innlegg
  •   13. juli 2004

Skrevet 23. februar 2018 - 08:41

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??

 

Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).


Dette innlegget har blitt redigert av maanemann: 23. februar 2018 - 09:11

  • 0

#14 Eldrach

Eldrach

    Bruker

  • Medlemmer
  • 658 innlegg
  •   18. november 2011

Skrevet 26. februar 2018 - 13:19

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??
 
Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).


Vil aldri si Blizzard har vært banebrytende når det gjelder noe som helst. De har alltid tatt andres ideer og bygd på dem. F.eks Warcraft bygd på C&C serien, Diablo på Ultima osv. ..De gjør fremdeles det de alltid har gjort da...De lager produkter som er ekstremt gjennomførte og polerte.
  • 0

#15 Kron

Kron

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 195 innlegg
  •   8. desember 2004

Skrevet 26. februar 2018 - 17:01

 

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??
 
Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).


Vil aldri si Blizzard har vært banebrytende når det gjelder noe som helst. De har alltid tatt andres ideer og bygd på dem. F.eks Warcraft bygd på C&C serien, Diablo på Ultima osv. ..De gjør fremdeles det de alltid har gjort da...De lager produkter som er ekstremt gjennomførte og polerte.

 

 

Du må ha lite peiling. Warcraft: Orcs & Humans ble lansert i 1994. Det første C&C kom i 1995. Blizzard har absolutt vært banebrytende med det de har skapt. Det handler ikke alltid om å være først, det er viktigere å lage noe som er gjennomført og bra. World of Warcraft var et ekstremt banebrytende MMO, som førte sjangeren fra å være en nisje til å være noe alle var med på.


Dette innlegget har blitt redigert av Kron: 26. februar 2018 - 17:12

  • 0
"Which is it, is man one of God’s blunders or is God one of man’s?" - Friedrich Nietzsche
"Where knowledge ends, religion begins." - Benjamin Disraeli
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

#16 maanemann

maanemann

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 780 innlegg
  •   13. juli 2004

Skrevet 27. februar 2018 - 12:05

 

 

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??
 
Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).


Vil aldri si Blizzard har vært banebrytende når det gjelder noe som helst. De har alltid tatt andres ideer og bygd på dem. F.eks Warcraft bygd på C&C serien, Diablo på Ultima osv. ..De gjør fremdeles det de alltid har gjort da...De lager produkter som er ekstremt gjennomførte og polerte.

 

 

Du må ha lite peiling. Warcraft: Orcs & Humans ble lansert i 1994. Det første C&C kom i 1995. Blizzard har absolutt vært banebrytende med det de har skapt. Det handler ikke alltid om å være først, det er viktigere å lage noe som er gjennomført og bra. World of Warcraft var et ekstremt banebrytende MMO, som førte sjangeren fra å være en nisje til å være noe alle var med på.

 

 

Når det gjelder rts-sjangeren, så er jeg enig i at det nok er Westwood som skal mest av ære for det. Som dere er inne på er det mye annenhver gang mellom Westwood og Blizzard og det er liten tvil om at de har tatt mye fra hverandre. Før Orcs and Humans var det både Dune og Dune II. Dune II er vel egentlig det første virkelige rts som jeg kjenner til ihvertfall. Så vi kan gi den til Westwood.

 

Men med med D. fant egentlig Blizzard opp isometrisk action-rpg-sjangeren. Dette var heller ikke et tafatt og fomlende første forsøk, men et fullstendig helstøpt produkt hvor engine, grafikk, musikk, ambient sounds, voiceover, cgi, lore og spillbarhet er som hånd i handske. Dette traff kundene med et brak. Mange konkurrenter skjønte at her var det bare å hive seg på, men de matchet ikke spillet.

 

Så er jeg også helt enig i at WoW lånte heavy fra bland andre Everquest, og enig i at det var Blizzard som gjorde sjangeren mainstream. Å gjøre sistnenvte er på sin måte banebrytende.

 

Blizzard var så gode å sette sammen kunstneriske komponenter som komplementerte hverandre. I tillegg  visste de bedre hva kundene villa ha enn kundene selv. Eks. etter Warcraft II ville kundene ha Warcraft 3, Blizzard "sa", nei dere skal ha D. . Det samme med Starcraft osv. Nå derimot sier kundene vi vil ha mer av gammalt, ja sier Blizzard her har dere mer gammalt.

 

Men jeg er klar over Blizzard har mistet flere av de store talentene.


Dette innlegget har blitt redigert av maanemann: 27. februar 2018 - 12:10

  • 0

#17 Garamond

Garamond

    Bruker

  • Medlemmer
  • 633 innlegg
  •   31. januar 2002

Skrevet 27. februar 2018 - 12:07

For de som har Mac liggende og slenge så kommer denne oppdateringen også med en Mac klient.
De sier også at dette er den siste utgaven av WC3 som vil støtte Windows XP, om det betyr at det kommer noe mer får tiden vise.

 

Utrolig bra at Blizzard fortsatt støtter Mac-plattformen!


  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere