Gå til innhold

FEATURE: Dette er de beste og mest skuffende spillopplevelsene fra 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hellblade hypen er helt latterlig. Årets verste spill. Men nei dette MÅ man bare like pga hypen og pga det med mentale lidelser. Sauer

For min del ett av årets beste øyeblikk. Nydelig spill :)

 

Forfriskende å ikke se Breath of The Wild gjøre rent bord i det minste :p

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er alltid mulig å furte over hvilke spill som "vinner" her. Eneste av disse spillene som jeg har tatt i er vel egentlig Divinity 2. Det har jeg spilt litt multiplayer på.

 

Et av de spillene (som har blitt sluppet i 2017) jeg har kost meg mest med dette året er Thimbleweed Park. Men jeg forstår jo at det ikke vinner noen priser. Det er for lite og sært til at det skulle fungerer.

Lenke til kommentar

Fantastisk god liste, og artikkel. Liker Gamers årlige kåringer veldig godt, spesielt fordi dere skriver godt om hva som gjør at spillene ble valgt, og at dere trekker frem to runner-ups i tillegg, ikke bare vinneren. Extra nødvendig i et år med såpass mange gode spill som i 2017.

 

Endringen med at dere nå sitter og diskuterer dere frem til en endelig liste virker også å ha gitt positivt utslag, og en mer balansert liste. Vanskelig å være uenig med noe her egentlig, bortsett fra at jeg selvsagt ville gitt beste enspilleropplevelse til NieR, da Mario ikke ble helt like stor fulltreffer som jeg hadde håpet på. Og likte Yooka-Laylee ganske godt, men forstår kritikken. Også er jeg usikker på om Hellblade er beste historie.

 

Uansett en veldig god og balansert liste. Beste jeg har sett i år. Fremdeles mange kanonspill som kunne, kanskje noen også vil si burde, vært nevnt, men som kanskje ikke passet inn i kategoriene, eller utmerket seg i like stor grad i de enkeltelementene. Tydelig tegn på hvor mye bra vi har fått servert i 2017. Kunne jo kanskje vært langt flere kategorier da, men kanskje like greit å holde det kort for å unngå så mye overlapp. Litt usikker her.

 

Nå er det å glede seg til skribentenes lister, og så se hvilke radikale meninger vi "vanlige folk" har. Alltid hyggelig ledning å kose seg med i romjula, og inn i det nye året.

 

Så kan vi starte friskt på det nye året, og raskt bygge opp igjen bækkloggen. :p Vanskelig å se hvordan 2018 skal klare å bli et like sterkt spillår som 2017, men man kan jo håpe. spesielt nå i julen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig overrasket over at Horizon: Zero Dawn ikke blir nevnt i det hele tatt. En soleklar kandidat for både beste enspilleropplevelse og beste visuelle design for min del. Det sier vel egentlig mest om hvor vanvittig bra dette spillåret har vært når det ikke når opp.

 

Ble egentlig litt overrasket selv. Skal sies at det var blant de siste spillene som ble kuttet i begge kategoriene da vi diskuterte oss frem til de utvalgte.

Lenke til kommentar

Godt å se Divinity Original Sin 2 blir nevnt. Et fantastisk spill som jeg føler mange har oversett i år. Personlig mener jeg også Switch sitt utrolig bra år ble toppet av Xenoblade Chronicles 2 som hos meg er på topp 5 lista over årets spill, muligens topp 3. Dette havner over både BotW og Mario for min del. Bratt og voldsom læringskurve, men en skikkelig juvel av et spill når man knekker koden. Alt i alt har 2017 vært et fantastisk år å være gamer, og kun noen grådige mørke skyer som trekker det noe ned.

Lenke til kommentar

Nok en toppliste jeg bare klikker gjennom uten å bry meg noe særlig. Det er alt for forutsigbart og meningsløst. Som Onkel Kompost sier kunne Thimbleweed Park lett ha vært med, men det er for lite og sært. Man kan sitte hele året og si at "spill er spill", men når det kommer til topplister er det omtrent utelukkende AAA-spill med gigabudsjett som gjelder. Eneste unntaket på denne liten er Senua, men det er fra en godt likt utvikler, så da "godtas det". Det er også svært sjelden noen overraskelse hvilke spill som vinner hva.

 

For den saks skyld kommer jo Monster Hunter World i januar. Jeg kan garantere at det havner på minst én førsteplass på en toppliste, og muligens flere. Dette delvis fordi det er Monster Hunter (garantert vinner), og delvis fordi det er på MH på PS4 (soleklar vinner). Bare let opp denne tråden på denne tiden neste år, så får vi se om jeg fikk rett. :)

Lenke til kommentar

Nok en toppliste jeg bare klikker gjennom uten å bry meg noe særlig. Det er alt for forutsigbart og meningsløst. Som Onkel Kompost sier kunne Thimbleweed Park lett ha vært med, men det er for lite og sært. Man kan sitte hele året og si at "spill er spill", men når det kommer til topplister er det omtrent utelukkende AAA-spill med gigabudsjett som gjelder. Eneste unntaket på denne liten er Senua, men det er fra en godt likt utvikler, så da "godtas det". Det er også svært sjelden noen overraskelse hvilke spill som vinner hva.

 

For den saks skyld kommer jo Monster Hunter World i januar. Jeg kan garantere at det havner på minst én førsteplass på en toppliste, og muligens flere. Dette delvis fordi det er Monster Hunter (garantert vinner), og delvis fordi det er på MH på PS4 (soleklar vinner). Bare let opp denne tråden på denne tiden neste år, så får vi se om jeg fikk rett. :)

 

Timbleweed park tilhører en sjanger som egentlig er død. Vi har fått noen oppussinger av noen av de heftigste fra 90 tallet, men må ærlig innrømme at jeg ikke orker å starte opp Timbleweed park selv om det nok er er bra spill. Men tydeligvis ikke et spill de fleste har fått med seg, eller synes var bra nok til å være et av årets beste spill.

 

Selv synes jeg mass effect er ganske så greit spill, men jeg kan samtidig forstå at veldig mange ble skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...