Gå til innhold

ANMELDELSE: Divinity: Original Sin 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rett og slett ett fantastisk spill og de første dagene jeg spilte det var jeg så sinnssykt hekta at jeg sleit med å gå legge meg og det første jeg gjorde når jeg våknet var å løpe til PCen for å få fyrt det opp igjen så fort som mulig. Møtte litt veggen i chapter 3 da jeg fant dette litt kjedelig og jeg startet så vidt på chapter 4 i går så kan ikke si å mye om det enda. Jeg synes alle spells og abilities burde vært tilgjengelig mye tidligere og det har vært litt irritasjoner her og der som inventory systemet som kunne trengt en søkefunksjon og muligheten for å merke og flytte flere items av gangen og at questjournalen er forferdelig rotete og kryptisk til tider. Har også vært borti i at ganske mange av questene var direkte bugga og hadde blitt umulig å fullføre. Source points burde også vært enklere/raskere å fått fylt opp eller hatt en automatisk out-of-combat regenerate mulighet.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Et av tidenes beste spill og det kommer fra noen som ikke liker RPG og hater turbasert kamp. Nå elsker jeg turbasert kamp og digger RPG. Kunne skrevet 50 A4 sider om hvorfor Divinity 2 er såpass bra. Man må bruke en del timer på det så man virkelig ser den ufattelige friheten man har, men ikke bare det....hvor realistisk verdenen blir påvirket av valgene man tar.

 

Det er absolutt ingenting som holder deg i hånden heller. Du spawner i verdenen her, vær så god og gjør hva du vil! Rett og slett et fantastisk spill som jeg allerede ser for meg å fullføre flere ganger til pga alle valgmulighetene.

Lenke til kommentar

Et av tidenes beste spill og det kommer fra noen som ikke liker RPG og hater turbasert kamp. Nå elsker jeg turbasert kamp og digger RPG. Kunne skrevet 50 A4 sider om hvorfor Divinity 2 er såpass bra. Man må bruke en del timer på det så man virkelig ser den ufattelige friheten man har, men ikke bare det....hvor realistisk verdenen blir påvirket av valgene man tar.

 

Det er absolutt ingenting som holder deg i hånden heller. Du spawner i verdenen her, vær så god og gjør hva du vil! Rett og slett et fantastisk spill som jeg allerede ser for meg å fullføre flere ganger til pga alle valgmulighetene.

Med unntak at jeg har sansen for RPG så kunne jeg skrevet akkurat samme teksten etter jeg spilte D:OS1 :D

 

Med nummer 2 vet jeg jo mye mer hva jeg gikk til. Helt fantastisk spill, er enda ikke i nærheten av ferdig. 

Lenke til kommentar

 

Et av tidenes beste spill og det kommer fra noen som ikke liker RPG og hater turbasert kamp. Nå elsker jeg turbasert kamp og digger RPG. Kunne skrevet 50 A4 sider om hvorfor Divinity 2 er såpass bra. Man må bruke en del timer på det så man virkelig ser den ufattelige friheten man har, men ikke bare det....hvor realistisk verdenen blir påvirket av valgene man tar.

 

Det er absolutt ingenting som holder deg i hånden heller. Du spawner i verdenen her, vær så god og gjør hva du vil! Rett og slett et fantastisk spill som jeg allerede ser for meg å fullføre flere ganger til pga alle valgmulighetene.

Med unntak at jeg har sansen for RPG så kunne jeg skrevet akkurat samme teksten etter jeg spilte D:OS1 :D

 

Med nummer 2 vet jeg jo mye mer hva jeg gikk til. Helt fantastisk spill, er enda ikke i nærheten av ferdig. 

Det var en brutal overgang for meg siden jeg ikke er så vandt med RPG. Jeg brukte 2 dager for å vinne over første krokodillene i Fort Joy. Men det rare er at jeg ble ikke irritert når jeg måtte prøve på nytt og på nytt, jeg vet det kun stod på meg og mine taktiske valg. Så jeg gledet meg til å prøve på nytt og på nytt.

 

Første win var med noen dødsfall, så tilslutt uten dødsfall. Så noen timer i Arenaen i Fort Joy som virket 100% umulig i starten, men klarte det feilfritt tilslutt. Den følelsen er ubeskrivelig når alt bare klaffer. Så nå elsker jeg denne type kampsystem :D

 

Helt kongespill, kan ikke få sagt det mange nok ganger.

Lenke til kommentar

Helt enig med karakteren, et spill som får meg til å glemme å sjekke klokken før halve natten har gått - tre dager på rad - ligger godt an til å bli en klassiker. Er rundt halvferdig, tror jeg, og ser allerede frem til å spille på nytt med en annen karakter. Startet på nytt etter en liten økt som en custom karakter, fordi jeg innså at det på sett og vis er mest økonomisk å spille en origin-karakter selv for å få med mest mulig av historiene. Gir også noen morsomme føringer for hvordan du kan spille, hvis du prøver å etterleve karakteren sin personlighet. Så når jeg nå spiller Sebille, så er alle sånn to sleivkommentarer unna å bli myrdet.

Bonus-screenshot fra min Blackpits-opplevelse:

post-68407-0-19709000-1506605649_thumb.jpg

(det gikk bra til slutt) 



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsket det første, og bestemte meg for at denne gangen skulle jeg spille igjennom første gangen med noen jeg kjenner. Litt vanskelig å få til etter som dette er et spill som krever mye tid, men dette gir virkelig enda en dimensjon til et allerede utmerket spill.

 

Etter som man ikke 100% er tvungen til å gjøre ting sammen, hender det at man splittes opp og roter seg borti forskjellige situasjoner. Dette forandrer totalt hvordan hvordan man går frem.

Hadde f.eks en quest jeg var på, men da jeg kom for å levere den var NPC'en død. Partnern min hadde vist spist sjelen hennes mens jeg gjorde noe annet.

 

Jeg elsker friheten man har i multiplayer, der man kan hjelpe eller ødelegge for den andre, og har sine egene personlige mål alt etter som.

Eneste som irriterer meg litt er at det er kun den første som trigger en samtale som kan ta valg. Man får liksom ikke muligheten til å delta om man ikke er den som starter.

 

Uansett, er å anbefale for de som liker spillet, multiplayer er helt klart en ganske annen opplevelse om du kan finne noen å spille med.

Lenke til kommentar

Utifra det lille jeg har sett, og etter det kompiser forteller er dette så vilt fortjent.

 

Gleder meg til å spille det neste uke når jeg kommer hjem fra feire.

 

Havnet i kamp med noen fiender, som vanlig. Runde en? Jeg ble nedslaktet. Seriøst, hadde ikke sjanse. Runde to? Tenkte strategisk, utnyttet omgivelseen rundt med og slaktet alle fiendene uten å ta noen særlig skade selv. Så enkelt kan det nok sies. Jeg er en svært stor fan av rollespill, og har fulgt med siden Eye of the beholder, Lands of lore, Ultima-serien, Ultima Underworld og så videre. Men selv mastodonter som Baldur's Gate gjør en stor "feil". Man kan vinne de flste kampene med å bare denge løs. Slår du hardt nok og lenge nok vinner du. I D:OS2 må jeg for første gang tenke strategisk i kamper, Det holder ikke å bare denge løs.

 

Dette var nok tilfellet med D:OS1 også i mange tilfeller, men jeg synes dette er bedre i D:OS2. Men historien flyter også mye bedre, og jeg liker verdenen og folkene i D:OS2 bedre. Kort sagt synes jeg D:OS1 var bra, men D:OS2 er bedre på stort sett alle områder. Eneste jeg savner er å kunne lage to karakterer i starten, men det er ikke en stor sak.

Lenke til kommentar

Elsket det første, og bestemte meg for at denne gangen skulle jeg spille igjennom første gangen med noen jeg kjenner. Litt vanskelig å få til etter som dette er et spill som krever mye tid, men dette gir virkelig enda en dimensjon til et allerede utmerket spill.

 

Etter som man ikke 100% er tvungen til å gjøre ting sammen, hender det at man splittes opp og roter seg borti forskjellige situasjoner. Dette forandrer totalt hvordan hvordan man går frem.

Hadde f.eks en quest jeg var på, men da jeg kom for å levere den var NPC'en død. Partnern min hadde vist spist sjelen hennes mens jeg gjorde noe annet.

 

Jeg elsker friheten man har i multiplayer, der man kan hjelpe eller ødelegge for den andre, og har sine egene personlige mål alt etter som.

Eneste som irriterer meg litt er at det er kun den første som trigger en samtale som kan ta valg. Man får liksom ikke muligheten til å delta om man ikke er den som starter.

 

Uansett, er å anbefale for de som liker spillet, multiplayer er helt klart en ganske annen opplevelse om du kan finne noen å spille med.

 

Ang ikke kunne delta i samtalen er jeg helt enig. Hadde gjort spillet flere hakk bedre i coop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette fortsatt en tier hvis man ikke likte eneren i det hele tatt? Eller Baldur's Gate, eller Neverwinter Nights? Jeg føler at jeg har gitt denne sjangeren så mange sjanser uten at den har hektet meg.

 

Jeg avinstallerte spillet 2 ganger og ga det opp mange ganger før jeg plutselig sitter her og sier det er tidenes beste spill. Tror det krever mye innsats for en som ikke liker RPG å skjønne hvorfor de spillene her er så bra. Mange ser den isometriske kameravinkelen og turbasert kamp og dømmer det med engang. Man må bruke noen timer og anbefaler sterkt å se andre folk spille spillet. 

Det som gjorde at jeg plutselig elsket spillet var følgende punkter:

 

  • Vanvittig dybde til kampsystemet. Masse forskjellige klasser å bruke og du står fritt til å velge hvor mange og hvilke companions du tar med deg og hvilken klasse du skal bruke. Gjør at kampene er kompliserte men utrolig morro å finne utav. Det er hundrevis av forskjellige måter man kan slåss på. Omgivelsene og fysikken bak teller ekstremt mye og gjør ting veldig morro.
  • Valgene du gjør har faktisk effekt på verdenen rundt deg. Om du har vært en helt eller vært slem. Kanskje røper du navnet på en fyr for å løse en quest, men uten at spillet forteller deg om det så kan det hende det kommer en leiemorder etter han du røpte..... må hele tiden tenke realistisk og man føler følelsen av at man er i en levende verden.
  • Utrolig bra grafikk med vanvittig detaljnivå. Byene og omgivelsene generelt er utrolig gjennomført.
  • Ekstremt bra lyddesign, noe av det beste musikken jeg har hørt i noen spill.
  • Multiplayer, Co-op, Gamemaster Mode, Arena.... MYYYYE innhold.

Men som sagt, det krever innsats og noen timer i spillet før man virkelig får sansen får RPG sjangeren her. Jeg likte ikke sjangeren i det hele tatt og tvang meg gjennom første timene, og siden har det vært historie.....har sittet til midnatt hver kveld for å få inn mest mulig timer i spillet :o

 

Og ja, spillet koster 370kr? Nyeste Call of Duty koster 599kr....... Folk har brukt 100 timer på en helg på spillet og kun skrapt overflaten av spillet. Det er vanvittig verdi for pengene. 

Endret av Avean
Lenke til kommentar

 

Er dette fortsatt en tier hvis man ikke likte eneren i det hele tatt? Eller Baldur's Gate, eller Neverwinter Nights? Jeg føler at jeg har gitt denne sjangeren så mange sjanser uten at den har hektet meg.

 

Jeg avinstallerte spillet 2 ganger og ga det opp mange ganger før jeg plutselig sitter her og sier det er tidenes beste spill. Tror det krever mye innsats for en som ikke liker RPG å skjønne hvorfor de spillene her er så bra. Mange ser den isometriske kameravinkelen og turbasert kamp og dømmer det med engang. Man må bruke noen timer og anbefaler sterkt å se andre folk spille spillet. 

 

Det som er greia er at rollespill er min favorittsjanger og jeg foretrekker faktisk turbasert kamp. Allikevel har disse tradisjonelle, isometriske, AD&D-baserte rollespillene aldri helt klart å hekte meg. Det har vært en kombinasjon av knotete gameplay/interface og historie/karakterer som ikke engasjerer. Det som har holdt interessen min lengst var faktisk Icewind Dale, men det ble utrolig repetivt i lengden. Jeg synes også vanskelighetsgraden kan være ganske heftig og jeg ønsker ikke bruke timesvis på grinding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...