Gå til innhold

ANMELDELSE: Divinity: Original Sin 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(...)Det har vært en kombinasjon av knotete gameplay/interface og historie/karakterer som ikke engasjerer. Det som har holdt interessen min lengst var faktisk Icewind Dale, men det ble utrolig repetivt i lengden. Jeg synes også vanskelighetsgraden kan være ganske heftig og jeg ønsker ikke bruke timesvis på grinding.

 

Sikker på at du husker riktig nå? Icewind Dale er jo "action versjonen" av infinity engine spilla og har langt mindre historiefortelling og karakterer enn de andre spillene. Hvis du ønsker mindre meningsløs kamp og en historie som driver deg framover hele tiden var Baldurs Gate det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Hei, er det noen som er oppe for luft fra spillet som kunne hjulpet meg med noe? Jeg opplever at DOS2 kræsjer for meg når jeg prøver å loade fra in-game, og det samme skjer når jeg prøver å starte act3 (cutscene). Så jeg kommer rett og slett ikke videre. Jeg antar at det ikke er PCen min, eller spillet som helhet, men relatert til den spesifikke playthroughen. Hvis noen kunne tenke seg å sjekke savegamet mitt på egen PC?

 

Account name på Steam er niccihench.

 

Jeg dør snart etter 24 timer uten fremgang... :)

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg to problem med Divinity: Original Sin:

 

1. Noe så inne i granskauen mye crowd control hele tiden. For mitt vedkommende betød dette at hver kamp ble startet med regn, og så slengte jeg noe cold eller electricity slik at jeg kunne stunne noen. Dette var på en måte starten på hver kamp. For meg føltes det veldig repetivt.

 

2. Da jeg følte at jeg hadde løst alle quester som var mulig i første "sone" gikk jeg videre i den retning spillet foreslo. Plutselig var alle enemies flere levler over meg og dermed umulig å ta.

 

Forstår det slik at det er mer av samme ulla i D:OS2, så jeg kommer nok ikke til å springe beina av meg for å få fatt i det, men det kan hende jeg kjøper dette om det havner i noe form for salg...

Lenke til kommentar

Hei, er det noen som er oppe for luft fra spillet som kunne hjulpet meg med noe? Jeg opplever at DOS2 kræsjer for meg når jeg prøver å loade fra in-game, og det samme skjer når jeg prøver å starte act3 (cutscene). Så jeg kommer rett og slett ikke videre. Jeg antar at det ikke er PCen min, eller spillet som helhet, men relatert til den spesifikke playthroughen. Hvis noen kunne tenke seg å sjekke savegamet mitt på egen PC?

 

Account name på Steam er niccihench.

 

Jeg dør snart etter 24 timer uten fremgang... :)

 

Får du lastet opp gamesaven din så kan jeg prøve loade den å se om det samme skjer her. Hvilken gamemode og slik spiller du?

Lenke til kommentar

 

(...)Det har vært en kombinasjon av knotete gameplay/interface og historie/karakterer som ikke engasjerer. Det som har holdt interessen min lengst var faktisk Icewind Dale, men det ble utrolig repetivt i lengden. Jeg synes også vanskelighetsgraden kan være ganske heftig og jeg ønsker ikke bruke timesvis på grinding.

 

Sikker på at du husker riktig nå? Icewind Dale er jo "action versjonen" av infinity engine spilla og har langt mindre historiefortelling og karakterer enn de andre spillene. Hvis du ønsker mindre meningsløs kamp og en historie som driver deg framover hele tiden var Baldurs Gate det beste alternativet.

 

 

Fullt klar over det, men noe av det jeg ikke likte med BG var karakterene og i ID fikk jeg lage alle karakterene mine selv, noe som gjorde at jeg ble mer knyttet til laget. Men ja, til syvende og sist ble historien for tynn og kampene for tøffe. En dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar

 

Hei, er det noen som er oppe for luft fra spillet som kunne hjulpet meg med noe? Jeg opplever at DOS2 kræsjer for meg når jeg prøver å loade fra in-game, og det samme skjer når jeg prøver å starte act3 (cutscene). Så jeg kommer rett og slett ikke videre. Jeg antar at det ikke er PCen min, eller spillet som helhet, men relatert til den spesifikke playthroughen. Hvis noen kunne tenke seg å sjekke savegamet mitt på egen PC?

 

Account name på Steam er niccihench.

 

Jeg dør snart etter 24 timer uten fremgang... :)

 

Får du lastet opp gamesaven din så kan jeg prøve loade den å se om det samme skjer her. Hvilken gamemode og slik spiller du?

 

Se om denne linken funker... https://www.dropbox.com/s/m5p6pe0ma49dxef/Final%20try%20to%20leave%20RC.rar?dl=0

 

Jeg spiller tactician, ingen mods installert.

bare snakk med Malady og si du er klar for å hoppe videre

 

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg to problem med Divinity: Original Sin:

 

1. Noe så inne i granskauen mye crowd control hele tiden. For mitt vedkommende betød dette at hver kamp ble startet med regn, og så slengte jeg noe cold eller electricity slik at jeg kunne stunne noen. Dette var på en måte starten på hver kamp. For meg føltes det veldig repetivt.

 

2. Da jeg følte at jeg hadde løst alle quester som var mulig i første "sone" gikk jeg videre i den retning spillet foreslo. Plutselig var alle enemies flere levler over meg og dermed umulig å ta.

 

Forstår det slik at det er mer av samme ulla i D:OS2, så jeg kommer nok ikke til å springe beina av meg for å få fatt i det, men det kan hende jeg kjøper dette om det havner i noe form for salg...

 

1. DOS2 har ikke et perfekt kampsystem heller. Personlig syntes jeg physical og magical armor er litt dumt da det oppfordrer til cheesing med grupper designet for enten kun fysisk eller magisk skade. Men jeg velger å spille en blanding, selv om det blir litt vanskeligere da. Og craftingsystemet er litt dårlig utviklet syntes jeg. Det blir nok forbedret med fler oppskrifter i en senere patch. Men jeg tilgir småting som dette fordi verden rett og slett er fantastisk laget, og det er ikke copy-paste fiender du møter. Jeg opplever nesten hver encounter som noe jeg må reagere på, tenke over og lære meg.

 

2. i DOS2 anbefaler jeg å lete etter innhold som passer levelet du er på. Det er ikke innlysende hvor du skal gå i det hele tatt, og det er fornuftig å hoppe frem og tilbake mellom quester/områder. Jeg digger det, men om du foretrekker mer lineær spilling, så blir det kanskje litt irriterende.

 

Steam er fullt av mange reviews fra folk som selv sier at de ikke i utgangspunktet liker turnbased RPG, men som elsker DOS2. Ja, du risikerer å kaste bort 350kr. Men er det ikke verdt å ta sjansen på en utvikler som slipper et spill billigere enn konkurrentene, med 94% positiv tilbakemelding, og som ikke propper spillet fullt av DLC-låst innhold, minitransaksjoner, etc.? Personlig syntes jeg slik oppførsel bør belønnes i dagens marked. Selv om det er en liten sjanse for at du ikke syntes spillet er fantastisk :)

 

Jeg skulle ønske dama likte å spille, så jeg kunne spilt coop, men det gjør hun ikke, og jeg har ikke tid/anledning, eller tålmodighet til å finne noen andre å spille coop med online. Høres ut som det er en ekstra 'höydare' på innlegg jeg har lest... sukk :)

Endret av Nicci NO
Lenke til kommentar

Se om denne linken funker... https://www.dropbox.com/s/m5p6pe0ma49dxef/Final%20try%20to%20leave%20RC.rar?dl=0

 

Jeg spiller tactician, ingen mods installert.

bare snakk med Malady og si du er klar for å hoppe videre

 

 

 

Jepp, kræsjer konstant her også. Prøvde andre ting som å skru ned grafikkinstillinger til absolutt minimum, kjøre window mode, disable lan og online options, skrive om gamesaven, forlate lady's vengeance og save en annen plass for så å reise tilbake, drepte noen av folka på båten, adda alle items i stashen i inventoryet til followers, disablet autosave og ingenting hadde spesiell effekt. På det beste fikk jeg sett kansje 4 sekunder mer av cutscenen siden den begynte kresje litt senere enn den gjorde før. Prøvde også å skippe cutscenen fullstendig så man får opp chapter 3 loadscreenen med en gang men det kræsjer da også. Prøvde også loade min egne gamle save fra rett før jeg skulle til chapter 3 selv for å se om siste updaten hadde ødelagt noe, men fikk loadet helt fint i både classic og tactician mode.

 

Har du prøvd å loade en litt eldre auto eller quicksave å prøvd gått videre med den?

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

1. DOS2 har ikke et perfekt kampsystem heller. Personlig syntes jeg physical og magical armor er litt dumt da det oppfordrer til cheesing med grupper designet for enten kun fysisk eller magisk skade. Men jeg velger å spille en blanding, selv om det blir litt vanskeligere da. Og craftingsystemet er litt dårlig utviklet syntes jeg. Det blir nok forbedret med fler oppskrifter i en senere patch. Men jeg tilgir småting som dette fordi verden rett og slett er fantastisk laget, og det er ikke copy-paste fiender du møter. Jeg opplever nesten hver encounter som noe jeg må reagere på, tenke over og lære meg.

 

2. i DOS2 anbefaler jeg å lete etter innhold som passer levelet du er på. Det er ikke innlysende hvor du skal gå i det hele tatt, og det er fornuftig å hoppe frem og tilbake mellom quester/områder. Jeg digger det, men om du foretrekker mer lineær spilling, så blir det kanskje litt irriterende.

 

Steam er fullt av mange reviews fra folk som selv sier at de ikke i utgangspunktet liker turnbased RPG, men som elsker DOS2. Ja, du risikerer å kaste bort 350kr. Men er det ikke verdt å ta sjansen på en utvikler som slipper et spill billigere enn konkurrentene, med 94% positiv tilbakemelding, og som ikke propper spillet fullt av DLC-låst innhold, minitransaksjoner, etc.? Personlig syntes jeg slik oppførsel bør belønnes i dagens marked. Selv om det er en liten sjanse for at du ikke syntes spillet er fantastisk :)

 

Jeg skulle ønske dama likte å spille, så jeg kunne spilt coop, men det gjør hun ikke, og jeg har ikke tid/anledning, eller tålmodighet til å finne noen andre å spille coop med online. Høres ut som det er en ekstra 'höydare' på innlegg jeg har lest... sukk :)

 

 

Takk for svar. Litt dumt dette med kampsystemet. Jeg har ikke noe mot utfordrende kamper (spiller for øyeblikket Sword Coast legends, og er ganske tidlig i spillet. Sliter mot en siste trashmob av fire goblins og to goblin archers.) men jeg syns det var litt irriterende at det var samme fremgangsmåte som måtte til hver gang. Om skurken hadde kunnet kommunisere med hverandre så kunne de bare sagt noe slik som "Øyh. Drongo. Om du merker at det plutselig begynner å regne: Get the fuck out of dodge eller summon en masse creatures; du er i ferd med i bli angrepet!"

 

Jeg har ikke spilt DOS2, men i DOS1 føltes det som at jeg prøvde alt jeg kunne på å rulle gjennom alt jeg fant av quester, men nesten uansett hvor jeg dro etter at jeg hadde gjort disse questene så havnet jeg på et område jeg ikke hadde forutsetninger for å ta enda.

 

Edit: så i sum er dette litt grunnen til at jeg er skeptisk til DOS2. Jeg har ikke noe imot å betale 350 kr for et godt spill (jeg kjøper jo Football Manager hvert år, enda jeg ikke får det helt til lengre), men akkurat nå er DOS2 litt nede på prioriteringslisten min nettopp fordi at DOS1 ikke var helt min kopp med te. Jeg vurderer heller å kjøpe DLCer til Tyranny (som jeg virkelig satt pris på) eller lignende i stedet for. Sist kjøpte spill var nevnte Sword Coast Legends.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Jeg vurderte å starte å spille nå i helga, men ser det forventes en litt større patch i løpet av neste uke så jeg brstemte meg for å vente til den kom så jeg slippet litt bugs forhåpentligvis.

 

Ellers eier jeg orignsle DOS, men stoppet å spille etter en del timer da jeg hadde så mange andre spill jeg hadde mer lyst å spille enn å sette meg inn i DOS. Nå har jeg tid til å sette meg inn i systenet og er rimelig sikker på jeg kommer til å elske spillet. Er øyestraks ferdig med xcom2 expansion så turbasert skremmer meg ikke. Eneste som er litt problem er shadow of war som kommer ut om mindre enn 2 uker...

Lenke til kommentar

Jeg var bare lvl 8 når jeg gikk i land på Reapers Coast men kan ikke huske jeg sleit noe spesielt. Ende opp helt nord i zonen ganske tidlig da jeg bare blindt utforsket plassen og ikke egentlig visste hvor jeg skulle gå først, og der hadde jeg ikke nubbesjans mot enemies som var mye høyere level så jeg dro tilbake senere. Dette var på Classic mode.

Lenke til kommentar

Virker fristende men jeg orket bare en time av eneren. Aldri likt Balders gate og slikt. Ikke fordi jeg ikke liker RPG men jeg får null tilknytning til karakter i crpg. Jeg blir seende på de som om de var bønder eller swordmen fra age of empire. Og når jeg ikke har noe forhold til karakter i et rpg er det ikke noe vits å spille det.

Lenke til kommentar

 

Se om denne linken funker... https://www.dropbox.com/s/m5p6pe0ma49dxef/Final%20try%20to%20leave%20RC.rar?dl=0

 

Jeg spiller tactician, ingen mods installert.

bare snakk med Malady og si du er klar for å hoppe videre

 

 

 

Jepp, kræsjer konstant her også. Prøvde andre ting som å skru ned grafikkinstillinger til absolutt minimum, kjøre window mode, disable lan og online options, skrive om gamesaven, forlate lady's vengeance og save en annen plass for så å reise tilbake, drepte noen av folka på båten, adda alle items i stashen i inventoryet til followers, disablet autosave og ingenting hadde spesiell effekt. På det beste fikk jeg sett kansje 4 sekunder mer av cutscenen siden den begynte kresje litt senere enn den gjorde før. Prøvde også å skippe cutscenen fullstendig så man får opp chapter 3 loadscreenen med en gang men det kræsjer da også. Prøvde også loade min egne gamle save fra rett før jeg skulle til chapter 3 selv for å se om siste updaten hadde ødelagt noe, men fikk loadet helt fint i både classic og tactician mode.

 

Har du prøvd å loade en litt eldre auto eller quicksave å prøvd gått videre med den?

 

Hei XtaZ, det var veldig hyggelig av deg å sjekke så mye som du har gjort! Takk for at du bekrefter hva jeg mistenker, og at det nok er noe spesifikt i akkurat det savet. Ser at andre opplever det samme... bug under "cleaning up session" delen av loading.

 

Det begynte å oppstå rundt level 11 tror jeg. Tenkte ikke så mye over det da det begynte, fordi det funket greit å alt-f4 ut av spillet og laste inn fra hovedmenyen... Er i gang med ny gruppe nå, med 6 i gruppen og sterkere fiender - får ha øynene åpne om det skjer igjen...

 

Andre får kanskje bare ta det som en advarsel om at hvis savet plutselig begynner å kræsje til desktop når man loader (cleaning up level/session - rundt 15%) så er det et tegn på at noe alvorlig er galt og man bør finne ut av det øyeblikkelig, ikke bare tute avgårde :)

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke noen fan av turbasert kampsystem selv men det finnes noen unntak av spill jeg takler det i og det fungerer veldig bra når jeg har spilt solo i Divinity OS2. Holdt derimot på å bli gal i eneren når jeg spilte co-op med en kompis som brukte 15 minutter på hver jævla turn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...